Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز پنجشنبه با اشاره به افزایش بیش از اندازه شمار مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان افزود: بیماران بستری و سرپایی افزایش چشمگیر یافته و این روند موجب ازدحام در سطح بیمارستان‌ها، تکمیل حدود ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستانی و فشار بی‌سابقه به کادر درمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود گذشت حدود پنج ماه از همه‌گیری ویروس کرونا، وجود این بیماری همچنان به عنوان معضلی بزرگ بر جامعه سایه افکنده است.

هاشمی گفت: طبق مطالعات انجام‌شده میزان مرگ و میر در افراد سالمند و بیماران قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و بیماران ریوی بیشتر است. بنابراین توجه ویژه به این گروه‌ها شده و حضور این افراد را در جامعه و مراکز پرتجمع به حداقل رسانده تا از موارد شدید و خطرناک بیماری جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه مردم نباید فکر کنند ویروس کرونا ضعیف و بیماری تمام ‌شده،‌ افزود: از آنجا که کشف راه‌های انتقال ویروس و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی شود، ضروری است شهروندان و روستاییان استان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

کد خبر 531546

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درصد روستاهای بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند. - اخبار استانها -

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت 100 درصد روستاهای جنوب استان سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان جلب رضایت مردم و کاهش محرومیت را از جمله شاخص‌های مد نظر در تعریف اجرای پروژه‌ها دانست و افزود:  کاهش زمان اجرای پروژه‌ها، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری سایر شاخص‌های مورد نظر در تعریف و اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها است.

وی افزود: طرح‌های مهمی برای نقاط روستایی سیستان و بلوچستان مطالعه و تصویب شده است که از جمله آن می‌توان به طرح ملی جهاد آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

قاسمی ادامه داد: در طول فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، خطوط انتقال آب و شبکه توزیع برای 220 روستای فاقد تأسیسات با جمعیت حدود 90 هزار نفر  اجرا شده است.

وی شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی را در حال حاضر 72.6 درصد اعلام و گفت: با تکمیل طرح جهاد آبرسانی این شاخص به بالای 95 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال‌ گذشته 90 روستا با جمعیت 37 هزار و 583 نفر از آب شرب بهره‌مند شدند که بخش اعظم این روستاها در شهرستان‌های سوران، دشتیاری و تفتان بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه جنوب سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص بهره‌مندی از آب را دارا بوده بیش‌ترین پروژه در این منطقه تعریف و با اولویت در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود با تزریق به موقع اعتبارات، تا پایان دولت سیزدهم 100 درصد روستاهای جنوب از آب شرب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • ۱۰۰ درصد روستاهای بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد