Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@16:22:05 GMT

تبادل آتش بین نیروهای سوریه و ترکیه در ادلب

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۳۳۹۵

تبادل آتش بین نیروهای سوریه و ترکیه در ادلب

نیروهای نظام سوریه و نیروهای ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن امروز (پنج‌شنبه) در مناطق مختلف ادلب واقع در شمال غرب سوریه دست به تبادل آتش زدند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی به سایت العربی الجدید گفتند، نیروهای نظام سوریه دست به حمله توپخانه‌ای علیه شهر سرمین در شرق ادلب زدند و نیروهای ترکیه نیز در شهرک المسطومه مواضع ارتش سوریه در شهر سراقب را هدف گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای نظام سوریه مواضع شورشیان را صبح امروز در شهرک‌های الفطیره، کنصفره، سفوهین، فلیفل در حومه جنوبی ادلب هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

نیروهای ترکیه و شورشیان سوری هم تجمعات ارتش سوریه را در کفرنبل و حومه آن در حومه جنوبی هدف حملات راکتی قرار دادند.

لینک کوتاه: asriran.com/0035xo

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، اظهار کرد: نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه عملیات وعدۀ صادق با رمز «یا رسول‌الله» با موفقیت انجام شد، ادامه داد: علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران بود. اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ایران را مورد هدف قرار داده و مستشاران قانونی کشور ما را که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم در آن کشور حضور قانونی داشتند مورد هدف قرار داده و به شهادت برساند عبور از خطوط قرمزی بود که در همه‌ی جهان غیر از ۲-۳ کشوری که همپیاله رژیم صهیونیستی هستند محکوم شد. مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه باید صورت گیرد و با همت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح این عملیات انجام شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: عملیات به نحوی طرح ریزی شد که هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای این جنایت برای صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد در ارتفاعات جبل‌الشیخ در مرز سوریه مورد هدف قرار گیرد و هم پایگاه هوایی نواتیم که هواپیما‌های اف ۳۵ از آنجا برخواسته و سفارت ما را هدف قرار دادند؛ و بحمدالله هردوی این مراکز مورد هدف قرار گرفته و از کار افتادند.

سرلشکر باقری بیان کرد: در این عملیات تعداد قابل توجهی پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده از تاکتیک‌های کاملاً اندیشیده شده و طراحی مناسب که نه گنبد آهنین و نه سپر موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله قابل توجهی با این عملیات داشته باشد و این عملیات به اهداف خود نائل شد.

وی افزود: امریکا هم که اعلام می‌کرد از عملیات دمشق اطلاع نداشته، اما در واقع با چراغ سبز او انجام گرفته بود، اما اطلاعات ما حاکی از این بود که در دفاع از رژیم صهیونیستی در فضای عراق و اردن تلاش کرد که عملیات خنثی شود، اما او هم نتوانست جلوی این عملیات را بگیرد.  

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی برای ادامه عملیات وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی را علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه انجام دهد عملیات ما ادامه خواهد یافت. توانمندی ما بر آن بود که ده‌ها برابر بزرگتر از این عملیات که موشکی و پهپادی بود بر علیه این رژیم داشته باشیم، اما این کار را نکردیم و سعی کردیم این تنبیه اتفاق افتد عملیات انجام شود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه مراکز جمعیتی رژیم صهیونیستی و مراکز اقتصادی زده نشد تا ارتش متجاوز بداند که اقدام جنایتکارانه‌شان بدون پاسخ نمی‌ماند، اظهارداشت: قطعاً ما آمادگی این را داریم که از خاک، منافع و فضایمان به نحو احسنت دفاع کنیم.

وی تأکید کرد: این عملیات توسط سپاه پاسداران انجام شد، اما با هم‌افزایی ارتش جمهوری اسلامی دفاع از کشور ما را بر عهده دارند، نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و چنانچه نیاز باشد مجدداً وارد عمل خواهند شد و تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور و سایر مراکز کشور هم به عمل آمده و امیدوار هستیم که این عملیات موفق طلیعه‌ای برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر رژیم اشغالگر صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • العربیه: ایران و امریکا از طریق ترکیه تبادل پیام کرده اند
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • دمشق: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • حملات حزب‌الله لبنان به چندین پایگاه‌ صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
  • شهید زاهدی همواره در حال دفاع از نظام و انقلاب بود