Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم،نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مشترک شبکه خبری ان‌بی‌سی و روزنامه وال‌استریت ژورنال حاکی از افزایش فاصله محبوبیت دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات در میان مردم آمریکاست.

به نقل از یورونیوز، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر (۱۳ آبان)، در مقایسه با ماه گذشته دو درصد افزایش یافته و از ۴۹ به ۵۱ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل اقبال عمومی به رئیس جمهوری فعلی آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان از ۴۲ به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

بدین ترتیب فاصله هفت درصدی محبوبیت دو نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با وجود ضریب خطای ۳.۳ درصدی این نظرسنجی حاکی از رقابتی تنگاتنگ میان آنها بود، نزدیک به سه ماه پیش از برگزاری انتخابات به رقم معنادار ۱۱ درصد رسیده است.

همچنین ۷۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که کشور در مسیر اشتباهی قرار گرفته و نیاز به اصلاح داد. این بالاترین درصد ثبت شده از ژوئیه ۲۰۱۶ تاکنون است.

البته ۵۴ درصد افراد حاضر در نمونه مورد پرسش، تاکید کرده‌اند که عملکرد اقتصادی ترامپ خوب بوده است. این سطح از رضایت اقتصادی از ابتدای کار او تاکنون بی‌سابقه بوده است.

بررسی دیدگاه شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر پایه سن، جنسیت، نژاد و سطح تحصیلات نشان می‌دهد، حامیان بایدن بیشتر در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار و لاتین تبار، زنان و سفیدپوستان دارای تحصیلات دانشگاهی حضور دارند و اکثر افراد دارای ۱۸ تا ۳۴ سال طرفدار وی هستند. در مقابل ترامپ در میان سفیدپوستان فاقد تحصیلات دانشگاهی و مردان طرفدار بیشتری دارد.

این نظرسنجی در فاصله ۹ تا ۱۲ ژوئیه در یک نمونه ۹۰۰ نفری انجام شده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سی ان بی سی جمهوری خواه وال استریت ژورنال دموکرات دونالد ترامپ نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن محبوبیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدستی در جنایت در غزه برای بایدن گران تمام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حمایت «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه موجب کاهش بیشتر محبوبیت وی شد.

نتایج نظرسنجی جدید «یو گاوو» و «سی بی اس نیوز» نشان می‌دهد تنها سی و سه درصد از آمریکایی‌ها با نحوه مدیریت دولت جو بایدن در قبال جنگ در نوار غزه موافق هستند. این میزان پایین‌ترین سطح ثبت شده در این نظرسنجی‌ها از زمان آغاز درگیری‌ها در غزه است.

در ماه اکتبر ۴۴ درصد آمریکایی‌ها و در ماه فوریه ۳۸ درصد رویکرد بایدن در قبال جنگ غزه را تایید کردند که حاکی از روند کاهشی آن است.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که تعداد کسانی که معتقدند آمریکا باید به رژیم صهیونیستی سلاح بفرستد از ۴۸ درصد در اکتبر گذشته به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است و از ابتدای جنگ غزه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی به این رژیم ارسال کرده است.

کد خبر 6079097

دیگر خبرها

  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • همدستی در جنایت در غزه برای بایدن گران تمام شد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل