Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:45:04 GMT

ضرورت توجه به خطر کارتن خوابی زنان تبریز

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۳۷۱۱

ضرورت توجه به خطر کارتن خوابی زنان تبریز

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز تاکید کرد: خطر کارتون خوابی زنان تبریز را تهدید می کند که ضروریست پیش از تبدیل به معضل اجتماعی به آن توجه شود.

به گزارش جماران، محمد حسین حسن زاده در جلسه مشترک شهرداری منطقه ۷ با نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، اداره کل سلامت و امور اجتماعی و سازمان های مردم نهاد در محل شهرداری منطقه، گفت: مشکلات فراوانی در حوزه اشتغال بانوان و جوانان طی سال‌های اخیر و بیش از همه در تبریز وجود داشته که تاثیرات ناشی از آن‌ها شرایط بانوان را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: شهرداری تبریز در راستای منافع شهروندان و توسعه شهر، از توان سازمان‌های مردم نهاد برای کارآفرینی و درآمدزایی برای اقشار آسیب پذیر بهره خواهد برد.

وی با بیان این‌که شهرداری تبریز بسترهای لازم برای فعالیت‌های نهادهای مردمی برای توانمندسازی و کارآفرینی را فراهم خواهد کرد، اظهار کرد: ایجاد مرکز نمایشگاهی ثابت با امکان فعالیت هزار نفر برای کارآفرینان هنری که مشکلات اجتماعی داشته و یا جزو اقشار آسیب پذیر هستند با همکاری صندوق امید در دست اقدام است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این‌که در این نمایشگاه می‌توان به صورت الکترونیکی و حضوری اقدام به عرضه محصولات کرد، گفت: در ایجاد چنین فرصت نمایشگاهی، تبریز دومین شهر پس از تهران خواهد بود.

وی در این جلسه پیشنهاد مدیریت بازارچه بانوی مهر به صورت هیات امنایی را کرد تا از این طریق سازمان‌های مردم نهاد نیز بتوانند مشارکت داشته باشند.

اخبار مرتبط فرانس ۲۴ اقدامات شهرداری تهران در مقابله با کرونا را ستود حمایت بهداشتی از کارتن‎‌خواب‌های خراسان رضوی در روزگار کرونا مشکلات خیابان پرتویی منطقه ۴ تهران رفع می‌شود ۲ هزار و ۸۰۰ معتاد کارتن خواب در قزوین شناسایی شده است توزیع اقلام بهداشتی و غذایی میان ۲۸ مرکز آسیب‌پذیر در قائمشهر

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کارتن خواب کارتن خوابی زنان زن کارتن خواب سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درخصوص طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب های اجتماعی شهر تهران ۴ گام اصلی داشت که شناسایی، جمع آوری، غربالگری و در نهایت ساماندهی بود که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه به اجرا درآمد.

او ادامه داد: در گام اول شناسایی توسط شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه شهرداری تهران صورت گرفت. در گام دوم نیز جمع آوری ها توسط ادارات خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد. گام سوم مربوط به غربالگری اولیه بود که این کار نیز توسط اداره خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد که در این طرح متکدیان، کودکان کار و خیابان ، معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب و بی خانمان تفکیک شدند. گام چهارم گام ساماندهی بود که توسط سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی به سرانجام رسید.

احمدی صدر پیرامون تعداد گشت های حامی شهر در مناطق گفت: ۱۱ منطقه هر کدام از یک گشت حامی شهر استفاده کردند، ۵ منطقه نیز هر کدام ۳ گشت حامی شهر در اختیار داشتند و ۶ منطقه دیگر از ۴ گشت حامی شهر استفاده کردند تا کار ساماندهی به خوبی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در خصوص آمار دقیق ساماندهی آسیب های اجتماعی در پایتخت گفت: درمجموع ۷۲۹۸ نفر در این طرح ساماندهی شدند که از این بین حدود ۶۵۱ نفر متکدی، ۲۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می دادند که همگی مورد ساماندهی قرار گرفتند.

او در مورد پراکندگی آسیب های اجتماعی در پایتخت بیان کرد: متکدیان بیشتر در مناطق ۱، ۴، ۵، ۱۷، ۲۰ و ۲۱ بودند و معتادان متجاهر نیز بیشتر در مناطق ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۵ و ۱۶ حضور داشتند. کودکان کار و خیابان نیز در مناطق ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۵ و ۲۰ پراکندگی بیشتری دارند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در پایان گفت: شهرداری تهران بعد از دو سال تلاش پی در پی و شبانه روزی به منظور ایجاد زیرساخت ها و بستر مناسب جهت ساماندهی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی رسیده اما باید توجه کرد که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مثل مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود، این آسیب‌ها دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسئولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگسازی عمومی و ... بیشتر بپردازند و به کمک مردم، سازمان های مردم نهاد، حاکمیت و شهرداری شاهد این باشیم که آسیب‌های اجتماعی در پایتخت روند کاهشی یافته و به ساماندهی برسد.

کد خبر 846391 برچسب‌ها شهردارى تهران آسیب اجتماعی اعتیاد - معتاد

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • خاطرات تلخ سیاوش چراغی پور؛ از کارتن خوابی تا التماس برای کار