Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-03-28@21:09:05 GMT

چرا مکاتبات فدراسیون با فیفا منتشر نمی شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۳۷۴۳

چرا مکاتبات فدراسیون با فیفا منتشر نمی شود؟

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: اطلاع داریم که فدراسیون فوتبال اصلاحات اساسنامه را به فیفا ارسال کرده و منتظر پاسخ آنها است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد ، در پایان مجمع فدراسیون کشتی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

وزارت ورزش پاسخگوی چگونگی روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال، وزیر و معاونش حق حضور در مجامع را ندارند و در چنین شرایطی ما نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد:

هرچند بهاروند، نبی و مسئول کمیته حقوقی توضیحاتی را دراین ارتباط ارائه داده‌اند، ضمن اینکه جزئیات نیز به اعضای مجمع ارائه شده است و نقطه نظرات هم در این خصوص بیان شده است.

معاون وزیر ورزش وجوانان خاطرنشان کرد:

رفت و برگشت‌ها انجام شده و تا آنجا که اطلاع داریم، فدراسیون فوتبال اصلاحات را به فیفا ارسال کرده و منتظر پاسخ آن‌ها است.

مهدی علی‌نژاد در ادامه در خصوص رسانه‌ای شدن روند اصلاح اساسنامه با بیان اینکه مطالب تا جای ممکن برای رسانه‌ها و مردم بازگو شده است، گفت:

فکر نمی‌کنم به صلاح باشد که تمامی مکاتبات فدراسیون منتشر شود، در واقع در همه نهاد‌ها این‌گونه است و ریز مکاتبات خود با نهادهادی بین‌المللی و داخلی را رسانه‌ای نمی‌کنند.

علی‌نژاد پیرامون روند اصلاح اساسنامه، بیان کرد:

رفت و برگشت‌های اساسنامه با فیفا طبیعی است، سایر فدراسیون‌ها هم با فدراسیون‌های جهانی همین مکاتبات را دارند، اما فدراسیون فوتبال بیشتر مورد توجه است.

او در ادامه سخنانش با بیان اینکه انجام مسائل مربوط به اساسنامه در حاشیه فعالیت‌های کلان فدراسیون در دست انجام است، تاکید کرد:

مسابقات لیگ درحال برگزاری است، مربی تیم ملی انتخاب شده، امورجاری در دست پیگیری است و در این ارتباط نگرانی خاصی وجود ندارد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر شفاف سازی این نکته را مورد توجه قرار داد که مصالح ملی باید در تمامی امور با دقت به عنوان یک اصل پذیرفته شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان فدراسیون فوتبال ایران مهدی علی نژاد وزارت ورزش و جوانان فدراسیون فوتبال علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا

باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی‌ خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.

به گزارش مشرق، باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دنبال عدم پرداخت حق انتقال محمد محبی به استقلال از این باشگاه به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت و این دادگاه، استقلال را به پرداخت 500 هزار یورو محکوم کرده بود.

به نقل از تسنیم با توجه به اینکه استقلال درگیر بارگذاری مدارک برای صدور مجوز حرفه‌ای و تنها پرونده شکایت بین‌المللی نیز مربوط به سانتاکلارا بود، مدیران استقلال تفاهم‌نامه‌ای با طرف پرتغالی امضا می‌کنند، مبنی بر اینکه 300 هزار یورو از مطالبات باشگاه استقلال در فیفا از سوی این نهاد پرداخت خواهد شد و مابقی نیز از طریق یک یا دو قسط پرداخت می‌شود.

باشگاه سانتاکلارا از استقلال بابت این تفاهم‌نامه ضمانت خواست که مدیران استقلال اعلام کردند برای تضمین، سانتاکلارا می‌تواند خواهان اجرای حکم تا زمان تسویه کامل مطالبات خود شود. با اجرایی شدن حکم، پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته می‌ماند تا از طریق مکاتبه با فیفا بتوانند پول را جابه‌جا کنند. این تفاهم‌نامه امضا می‌شود و فیفا نیز 300 هزار یورو به حساب سانتاکلارا پول واریز می‌کند.

بابت 200 هزار یورو باقیمانده، فدراسیون فوتبال طبق درخواست استقلال نامه‌ای به فیفا ارسال می‌کند مبنی بر اینکه این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالباتی دارد و مبلغ 200 هزار یورو به حساب سانتاکلارای پرتغال واریز شود. فدراسیون فوتبال تضمین می‌کند که اگر این مبلغ از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب فیفا ننشست، فیفا می‌تواند 200 هزار یوروی باقی مانده را از محل مطالبات فدراسیون فوتبال ایران بردارد و هر زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا 200 هزار یورو از مطالبات استقلال را به حساب فیفا واریز کرد، آن پول جابه‌جا شود. بدین ترتیب استقلال با این تدبیر و روش، تفاهم‌نامه معتبری تحت عنوان صلح‌نامه پرداخت مطالبات به شکل اقساطی با سانتاکلارا پرتغال امضا می‌کند.

باشگاه استقلال قصد دارد در صورت عدم پرداخت 200 هزار دلار باقیمانده باشگاه پرتغالی، تفاهم‌نامه امضا شده با سانتاکلارا که به تأیید فیفا رسیده را در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کرده و هر زمان باقیمانده پول سانتاکلارا واریز شد، تأییدیه نهایی را با صلح‌نامه جابه‌جا کند و با این راهکار مشکلی را پیش‌روی خودش نبیند. ضمن اینکه این باشگاه تا روزهای پایانی فروردین ماه فرصت تعویض مدارک در سامانه AFC را دارد.

به همین دلیل باشگاه استقلال نگرانی بابت بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش ندارد و چون زمان یارگیری در نقل‌وانتقالات زمستانی پایان یافته و ترجیح داد در این مقطع با سانتاکلارای پرتغال تفاهم‌نامه امضا کند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • فیفا تکلیف تیم مدعی قهرمانی لیگ را روشن می‌کند
  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال
  • زمین بازی با ترکمنستان لذت فوتبال را گرفت
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال چیست؟
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • لیگ لبنان هم وی ای آر آورد