Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:31:13 GMT

پسکوف: ارتش روسیه در عملیات‌های لیبی مشارکت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۳۹۰۴

پسکوف: ارتش روسیه در عملیات‌های لیبی مشارکت ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از روسیاالیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیرو‌های ارتش روسیه در عملیات‌های لیبی مشارکت ندارند.

او تاکید کرد: اطلاعاتی از وجود فعالیت گروه‌های سازمان یافته از شهروندان روس در لیبی در دست نداریم.

پسکوف در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که کرملین هیچ اطلاعاتی در این خصوص ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نظامیان روس در هیچ از عملیات‌های جاری در لیبی به هیچ وجهی مشارکت و حضور ندارند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیش از این اعلام کرده بود که تنها راهکاری که می‌تواند بحران لیبی را حل کند، استقرار صلح در این کشور است.

در حالی که سازمان ملل از کشور‌های درگیر در لیبی خواسته آتش درگیری‌ها در این کشور را شعله‌ور نکنند، مداخله برخی کشورها بحران لیبی را پیچید‌ه‌تر می‌کند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور، به کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب درآمده است. دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس و دولت طُبرُق در شرق لیبی که حامی خلیفه حفتر، فرمانده «ارتش ملی لیبی» است این کشور را تحت کنترل دارند.

روسیه، مصر، امارات عربی متحده و فرانسه از حفتر حمایت می‌کنند و ترکیه و قطر نیز حامی دولت وفاق ملی هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پسکوف ارتش روسیه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد.

لاگارد به فایننشال تایمز گفت: «من چهار طرح یا پیشنهاد مختلف برای دور زدن آنچه که بسیاری از وکلا به عنوان یک مانع قانونی بسیار جدی می‌دانند، دارم چراکه واگذاری دارایی‌های روسیه به اوکراین می‌تواند به عنوان نقض قوانین بین‌المللی تلقی شود».

اتحادیه اروپا دارایی‌های روسیه را به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار مسدود کرده است. واشنگتن پیشنهاد می‌کند از آنها برای انتشار اوراق قرضه استفاده کند که بعداً به نیرو‌های مسلح اوکراین کمک خواهد کرد.

وزیر دارایی روسیه پیشتر هشدار داد چنانچه اتحادیه اروپا تصمیم به گام برداشتن در این مسیر بکند مسکو با اقدامات متقابل به آن پاسخ خواهد داد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. دولت آمریکا تاکنون چندین و چند بسته کمک نظامی به متحدش اوکراین کمک کرده است.

 یکی از ریشه‌های اصلی تنش‌ها میان روسیه و اوکراین به ابراز تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو بازمی‌گردد. روسیه به شدت با هرگونه حرکت در راستای الحاق اوکراین به ناتو مخالفت کرده است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده که این یک «خط قرمز» برای روسیه خواهد بود.

اوکراین تمایل خود برای پیوستن به ناتو را از سال ۲۰۰۸ اعلام کرده است. این اقدام به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد. دولت روسیه تأکید کرد که گسترش حوزه ناتو به سرزمین‌های شوروی سابق امنیت ملی و حوزه نفوذ آن را تهدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • در حال گفت‌وگو با ایران و اسرائیل برای کاهش تنش هستیم