Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@10:19:02 GMT

بورس املاک راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۳۹۵۵

بورس املاک راه اندازی می شود

به گزارش صدای ایران، محمدرضا پور ابراهیمی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه وزارت اقتصاد متولی دارایی‌های کشور است، بیان داشت: همه وزارتخانه‌ها مکلف هستند لیست دارایی‌هایشان را به این وزارتخانه ارائه کنند.

وی اشاره به اینکه چهار ماه از سال گذشته و ادارات باید املاک مازاد خود را برابر قانون تعیین تکلیف کنند، افزود: بر اساس قانون دارایی‌هایی که باید تعیین تکلیف شود باید ۹ برابر نقدینگی سال ۹۸ باشد که بر طبق گزارش خزانه کل کشور تاکنون ۳۵۰ هزار ملک و قریب به پنج هزار میلیارد تومان در کشور شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به رابطه بین ارزش دارایی‌های دولت‌ها با جی دی پی کشور ظرفیت دارایی‌های دولت نسبت به دیگر کشورهای دنیا هفت برابر کمتر استفاده می‌شود.

پور ابراهیمی تصریح کرد: این دارایی‌ها مازاد هستند که باید برای آنها تصمیم گیری شود همچنین یکی از سرفصل‌های ساختار بودجه در نظام اقتصادی کشور مولد سازی دارایی‌های دولت است که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که اگر ۱۰ درصد از این دارایی‌ها مازاد باشد ۱,۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود و اگر ۱۰ درصد در آنها بازده ایجاد کنیم ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سهم بودجه کشور تغییر خواهد کرد که می‌توانم بیش از ۱.۳ درصد هزینه فروش نفت در شرایط عادی صرفه جویی داشته باشیم.

نفت در اقتصاد ایران مُرد

وی اظهار کرد: نفت در اقتصاد ایران مرد و تمام شد زیرا هم به واسطه تحریم‌ها و هم به دلیل شیوع بیماری کرونا قیمت جهانی آن کاهش پیدا کرده است.

پور ابراهیمی یادآور شد: مولدسازی تنها فروش دارایی‌ها نیست زیرا می‌توانیم در بخشی از آن با تغییر کاربری و ارزش افزوده منابع جدیدی ایجاد کنیم که از جمله دارایی‌های غیر مولد دارایی‌های بانکی حبس شده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته وزارت اقتصاد و مدیران بازار سرمایه بر سر راه اندازی بورس املاک و مستغلات کشور توافق کردیم، بیان داشت: از این پس مشکلاتی که برای واگذاری املاک وجود داشته مرتفع خواهد شد که یکی از کارکردهای این بورس مولدسازی دارایی‌های دولت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور برای مقابله با فشار سنگینی که آمریکایی‌ها وارد کرده‌اند تصمیمات خوبی گرفته شد همچنین ساماندهی بازار ارز با هماهنگی سه قوه در دستور کار قرار گرفت.

پور ابراهیمی گفت: ایران دارای ظرفیت‌های اقتصادی بسیار بالایی است که می‌تواند از این فشارها به شرط همدلی و نگاه علمی عبور کند ضمن اینکه دسترسی به منابع ارزی از مسائل مهمی است که باید با هماهنگی سران سه قوه پیگیری شود.

وی یادآور شد: عزم جمهوری اسلامی بر وحدت و همدلی است و ذره‌ای از منافع مردم کوتاه نمی‌آید لذا همه مدیران استان باید تا روزی که مسئولیت دارند با تمام قوا کار خود را انجام بدهند زیرا تفکیک قوه مجریه و مقننه به نفع نظام نیست و همه باید تحت فرامین مقام معظم رهبری کار را دنبال کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پورابراهیمی صدای ایران بورس املاک نماینده کرمان املاک مازاد دارایی های دولت پور ابراهیمی دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

حمید طریفی حسینی گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

طریفی حسینی گفت: این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آنها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و انشالله سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد
  • فعالیت سامانه خودنویس ۲۴ ساعته شد
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • اعزام تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی به مسابقات قهرمانی کشور