Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد درویش کردار عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و قاچاق کالاهای اساسی؛ پایش انبارهای نگهداری کالا در اولویت بازرسی کارشناسان سازمان بوده و با بهره گیری از ظرفیت سامانه جامع انبارها طی سه ماه نخست امسال از دو هزار و ۴۱ محل انبارش کالا بازدید و بازرسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این بازرسی ها منجر به شناسایی ۷۱ واحد انبار متخلف به ارزش بیش از ۳۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال شده  است.  
 وی  هدف از اجرای این طرح را مقابله با محتکران و سوء استفاده کنندگان از شرایط بازار که نسبت به جمع آوری کالاهای عمومی و ضروری مردم و امتناع از عرضه آنها در سطح بازار اقدام می‌کنند، عنوان کرد.
درویش کردار گفت: براساس ابلاغیه ها و دستورالعمل های وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ همه مراکز نگهداری کالا اعم از کالاهای وارداتی و یا تولید داخل و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار گرفته و باید نسبت به ثبت اطلاعات انبار و همچنین ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها و نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir اقدام کنند.
وی بر ثبت اطلاعات انبارهای موجود در استان تاکید کرد و گفت: در صورتی که مشخصات کالا و انبارها ثبت نشود فعالیت انبارهای شناسایی شده غیرقانونی بوده و احتکار یا عدم اعلام موجودی محسوب می شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طرح نظارتی یاد شده، پدیده قاچاق  را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی می شود.

وی باتاکید به لزوم مشارکت مردمی در مقابله با محتکران و سوء استفاده کنندگان از شرایط بازار، از مردم خواست تا برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در مبارزه با محتکران و سوء استفاده کنندگان همکاری کنند.

وی تاکید کرد، شهروندان می توانند هرگونه اطلاعات و اخباری را در خصوص بازار گرانفروشی، احتکار و سایرتخلفات صنفی به سامانه دریافت شکایات سازمان ۱۲۴ اعلام کنند.

برچسب‌ها رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

عادل شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

بیشتر بخوانید؛ صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

خلیل قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد