Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@06:02:17 GMT

امید به کشف واکسن کرونا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۱۱۸

امید به کشف واکسن کرونا افزایش یافت

به گزارش تارنمای روزنامه دیلی تلگراف، دانشمندانی که در تولید واکسن کرونا نقش دارند بر این باورند که آن‌ها در مراحل اولیه آزمایشی را که می‌تواند باعث «محافظت مضاعف» در برابر این ویروس شود، پیشرفت داشته اند.

بر اساس گزارش نمونه خون گرفته شده از یک گروه ۵۰۰ نفره از داوطلبان انگلیسی که یک دوز از واکسن به بدن آن‌ها تزریق شده بود پادتن و سلول‌های تی در بدنشان تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلول تی یکی از انواع لنفوسیت تی و نوعی گلبول سفید است که در دستگاه ایمنی بدن نقش دارد.

در حال حاضر ۱۲۴ واکسن کرونا در مرحله تولید و آزمایش است که ۱۰ مورد از آن‌ها در مرحله تست انسانی قرار دارند.

دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که هر یک از این واکسن‌ها می‌توانند ایمنی طولانی در بدن مبتلایان به کووید-۱۹ ایجاد کنند.

محققان دانشگاه آکسفورد مرحله آزمایشات انسانی واکسن کرونا را در ماه آوریل (فروردین) آغاز کردند. سلول‌های تی می‌توانند ویروس و سلول‌هایی را که ویروس آلوده کرده نابود کنند. این کشف دانشمندان اکسفورد امیدبخش است، زیرا دو تحقیق جدید نشان داده که پادتن‌ها ممکن است در چند هفته یا چند ماه از بین بروند، اما سلول‌های تی می‌توانند برای مدت طولانی در بدن باقی بمانند.

یک منبع آگاه به تلگراف گفته است ترکیبی از سلول‌های تی و پادتن‌ها می‌توانند افراد را ایمن نگه دارند.

براساس گزارش ها، دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلیس قصد دارند تا واکسن جدیدی را که برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ کشف کرده‌اند در کشور برزیل که پس از آمریکا دارای بالاترین آمار شیوع این بیماری است آزمایش کنند.

وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه گفت: بهترین سناریو در دسترس بودن واکسن در سال جاری است، اما به احتمال بیشتر واکسن سال آینده آماده خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: واکسن کرونا پارسی خبر گلبول سفید دستگاه ایمنی بدن واکسن کرونا سلول های تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خوشبختانه امید به زندگی دراستان سیستان و بلوچستان از ۵۸ سال در سال ۱۳۵۷ به ۷۵ سال در حال حاضر رسیده است‌.

دکتر غزنوی در گفت وگو با ایسنا افزود: با استقرار نظام شبکه و اجرای طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی تمامی هموطنان  عزیز روستایی و عشایری  به ازای هر۴ هزار نفر یک پزشک با بیتوته  و ۷ هزار نفر یک ماما جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طی سالهای اخیر و توجهات نظام مقدس جمهوری اسلانی تعداد ۲۷۶ خانه بهداشت، ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶۱ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی راه اندازی شده است.

غزنوی بیان کرد: تقویت نظام شبکه و نظام ارجاع از سطح ۱ به سطح ۲ و ۳ و نسخه نویسی، نسخه پیچی به صورت الکترونیکی و بهبود استاندارد(احداث وتجهیز واحدهای بهداشتی) و جذب نیروی شرکتی مراقب سلامت، کارشناس تغذیه، کارشناس سلامت روان و سایر نیروهای فنی در شهر و حاشیه شهر بر اساس استانداردهای تعریف شده یکی از دستاوردهای نظام سلامت در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات زایمانی مراکزی هستند که برای ارائه خدمات زایمان طبیعی به مادران باردار کم خطر طراحی شده اند. این مراکز به مادران باردار، محیطی امن و حمایتی برای زایمان طبیعی ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: مادرانی که در تسهیلات زایمانی زایمان می کنند، رضایت بیشتری از زایمان خود دارند. این امر به دلیل محیط امن و حمایتی این مراکز است. زایمان در تسهیلات زایمانی می تواند هزینه‌های زایمان را به دلیل عدم نیاز به مداخلات پزشکی مانند سزارین، کاهش دهد. با توجه به گستردگی و پراکندگی سیستان و بلوچستان، تنها استانی هستیم که از واحدهای تسهیلات زایمانی در کنار زایشگاه‌های بیمارستانی به صورت متعدد و با حجم فعالیت زیاد بهره می‌بریم.

وی افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بخصوص در مناطقی که دور از بیمارستان هستند، ۱۷ مرکز تسهیلات زایمانی وجود دارد.

وی تاکید کرد: ۸۰ درصد زایمان های سالیانه انجام شده در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان ها، ۱۰ درصد در خانه‌ها و ۱۰ درصد از زایمان ها در مراکز تسهیلات زایمانی انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • راهکار‌های کلیدی افزایش فروش با هوش مصنوعی
  • طراحی اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان
  • حتی بیل گیتس هم نگران بیکار شدن است!
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • ◄ مراسم افطاری 19 فروردین و پندی از گزارش جهانی شادی برای تقویت امید در راه‌ آهن