Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران گفت: سیستان و بلوچستان از نظر توان مهارتی در حد پایینی قرار دارد به همین سبب باید در زمینه مهارت اشتغالزایی و کارآفرینی در این استان اقدامات اساسی صورت گیرد.

خداداد اولیائی اظهار داشت: آمار بیکاری و جمعیت جوان استان سیستان و بلوچستان زیاد و نیازمند برنامه ریزی صحیح برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای و کارآفرینی است که این مهم رسالت فنی و حرفه ای را سنگین‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان وظیفه مهارت آموزی را در سطح استان دارد و باید در زمینه توانمندسازی افراد گام بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل در هریک از شهرستان های استان توانسته براساس نیازسنجی مردم فعالیت‌هایی انجام دهد تا شخص با آموزش های مهارتی اشتغال پذیر شود.

او  تاکید کرد: هفته ملی مهارت فرصت مغتنمی برای ارتقا و تعمیم فرهنگ مهارت و آگاهی رسانی به مردم است که باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

اولیائی ادامه داد: باید با همکاری رسانه ها فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ارتقا پیدا کند تا هرفرد علاقه‌مندی موفق به دریافت گواهینامه مهارت و ایجاد شغل شود که این امر نیاز سیستان و بلوچستان است.

او  گفت: در این راستا باید امیدپروری، اعتماد به نفس و ترویج خود باوری را در استان تقویت کرد تا افراد بتوانند خودشان فعالیتی را در قالب شرکت های کوچک و مشاغل خانگی راه اندازی کنند.

او افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، باید به دنبال جهش مهارت باشیم زیرا این جهش باعث افزایش مهارت و اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای نخستین بار شورای مهارت در استان تشکیل شده و دستگاه های زیادی در این زمینه همکاری می کنند که مصوبات خوبی نیز بهمراه داشته و الگوی خوبی برای کشور شده است.

او  خاطرنشان کرد: سه مصوبه در این شورا شامل ایجاد دپارتمان آموزش روستایی، صنایع دریایی بندری در حوزه جنوب و آب و کشاورزی به تصویب رسیده است.

اولیائی ادامه داد: همچنین در تلاشیم مرکز بین المللی مهارت را در چابهار راه اندازی کنیم که این طرح آماده و بزودی تصویب خواهد شد تا افراد علاقه‌مند از کشورهای همسایه بتوانند به این مرکز مراجعه کنند که براین اساس یک دیپلماسی مهارتی ایجاد خواهد شد.

او گفت: همچنین با توجه به توانمندی‌های استان در زمینه طلا و جواهر برای نخستین بار میزبان رقابت ملی در این بخش خواهیم بود.

او  افزود: نوزدهمین رقابت ملی مهارت در چهار سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و منتخبان استانی به مرحله ملی راه می‌یابند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نام‌نویسی در نوزدهمین رقابت ملی مهارت از ۲۲ تیر آغاز شده و تا پنجم مرداد ادامه دارد.

او  بیان کرد: از زمان شیوع کرونا نیز آموزش های فنی و حرفه ای به حالت تعطیل درآمده و تنها کارگاه های عملی با حداقل ظرفیت بین ۶ تا ۱۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و آموزش های تئوری نیز از طریق فضای مجازی ارائه می شوند.

اولیائی گفت: با شیوع این ویروس آموزشگاه های آزاد تعطیل و دچار مشکلاتی شدند که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی تا بتوانند تسهیلاتی دریافت کنند.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا اداره کل فنی و حرفه ای استان با تمام توان شروع به تولید ماسک کرده و تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار ماسک تولید و بین نیازمندان و افراد ساکن حاشیه شهر توزیع شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین گان پزشکی بوسیله بخش خصوصی تولید شده است.

او خاطرنشان کرد: در این ایام با کمک همکاران اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، ۳۰۰ بسته معیشتی نیز جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

اولیائی اظهار داشت: این اداره کل همچنن آماده همکاری با سازمان های مردم نهاد است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهارت های فنی و حرفه ای کرونا ویروس اشتغالزایی جوانان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد

مجید نصیری گفت: ۲۵۴ هزار و ۵۵۹ نفر ساعت از این آموزش‌ها در واحدهای فنی و حرفه‌ای برادران و ۱۵۹ هزار و ۷۶۹ نفر ساعت در واحدهای خواهران شهرستان ارائه شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی به ۹هزار و ۸۴ نفر ساعت دانشجو و۸۳ هزار و ۷۲۳ نفر ساعت دانش‌آموز ارائه شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین بیان کرد: ۱۲ هزار و ۴۸۰ نفر ساعت از ساکنان مناطق روستایی، ۱۶۶ هزار و ۴۰۳ نفر ساعت متقاضیان مهارت آموزی و ۳۹ هزار و ۹۳ نفر ساعت شاغلان بنگاه‌های اقتصادی پارسال در آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای خمین شرکت کردند.

نصیری گفت: پارسال ۱۸ هزار و ۲۹۱ نفر ساعت در پادگان و ۳۸ هزار و ۷۸۷ نفر ساعت در ندامتگاه آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین اضافه کرد: یک‌هزار و ۳۲۲ نفر دوره مهارت آموزی هم در سال جاری در واحد برادران خمین ارائه شد.

وی، هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلین بیان کرد و افزود: آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.

نصیری گفت: این فرآیند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی را نیز انجام می‌دهد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ شهر، ۲ بخش و هفت دهستان ساکن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد