Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@08:46:32 GMT

در آینده نزدیک از واکسن کرونا خبری نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۵۳۵

ساعت 24-در اولین نشست تخصصی کووید-۱۹ که توسط فرهنگستان علوم برگزار شد محققان به این جمع‌بندی رسیدند که اگرچه نظام‌های درمانی و شرکت‌های دارویی و واکسن سازی با اعمال مسیرهای کوتاه و قوانین سهل گیرانه همت بر تسریع دسترسی به دارو و واکسن گمارده‌اند ولی این امر در آینده نزدیک دور از دسترس خواهد بود.

اولین جلسه از سری نشست‌های تخصصی Covid-19 با تمرکز بر مبحث واکسن، امروز پنج‌شنبه(۲۶ تیرماه) توسط شاخه زیست شناسی فرهنگستان علوم و با حضور اساتید و صاحبنظران این امر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که به صورت برخط برای تمامی علاقه‌مندان قابل دسترسی بود در ابتدا دکتر محمود شمسی شهرآبادی، رئیس شاخه زیست شناسی فرهنگستان علوم، ضمن تبیین لزوم برگزاری این سری نشست‌ها و تشریح اهمیت ترویج گزاره‌های علمی مبتنی بر شواهد در جامعه، پیرامون ساختار ویروس و چالش هایی که برای تولید واکسن و دارو برای ویروس سارس کورنا ویروس دو توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه، دکتر حوریه سلیمانجاهی، استاد و مدیر گروه ویروس‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون مکانیسم های پاتوژنز ویروس SARS-Cov2 در مورد نحوه ایمنی‌زایی و چالش‌های سیستم ایمنی در مواجهه با این ویروس و انواع واکسن های مبتنی بر ویروس ضعیف شده و کشته شده توضیحاتی داد.

سومین سخنران این نشست، دکتر امیر قائمی، عضو هیئت علمی بخش آنفولانزای انستیتو پاستور ایران و دبیر انجمن زیست شناسی بود. ارائه وی متمرکز بر تشریح انواع واکسن‌های نوین و میزان ایمنی‌زایی آن‌ها و توضیح چند واکسن پیشرو در دنیا بود.

قائمی ضمن توضیح مکانیسم‌های عملکرد هر واکسن در مورد پیشرفت هر واکسن در برنامه توسعه و تحقیق و تولید شرکت‌های متبوعه نیز گزارشی ارائه داد.

در پایان دکتر تبرایی، رئیس انجمن ویروس شناسی، با تشکر از فرهنگستان علوم بابت برگزاری این سری نشست‌ها ابراز امیدواری کرد که با توجه به چشم‌اندازی که پیرامون دسترسی به دارو و واکسن برای این ویروس وجود دارد مردم بتوانند با رعایت اصول پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های درمانی زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند.

در پایان این جلسه حاضران با بیان این که برای این ویروس در حال حاضر داروی موثر مستقیم و واکسن موثر وجود ندارد به این جمع‌بندی رسیدند که اگرچه نظام‌های درمانی و شرکت‌های دارویی و واکسن سازی با اعمال مسیرهای کوتاه و قوانین سهل گیرانه همت بر تسریع دسترسی به دارو و واکسن گمارده‌اند ولی این امر در آینده نزدیک دور از دسترس خواهد بود لذا تبیین این موضوع برای جامعه و مدیریت کشور برای سیاست‌گذاری صحیح برای آینده ضروری است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا فرهنگستان علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد

نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و اسماییل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس برگزار شد. 

بعد از استقبال رسمی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، دور اول مذاکرات آن‌ها برگزار شد.

در این مذاکرات، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «خالد قدومی» نماینده حماس در تهران نیز حضور دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان تأسیس می‌شود
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد
  • سرمربی تیم نکونام مثل ژاوی خداحافظی کرد!‏
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه