Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@13:30:41 GMT

انواع تمرین درمانی در خانه

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۵۵۳

انواع تمرین درمانی در خانه

یكی از بخش‌های مهم درمان فیزیوتراپی در اختلالات اسكلتی - عضلانی، برنامه تمرین در خانه است. فیزیوتراپیست برنامه تمرینی دقیق و اختصاصی را برای شما طراحی می‌كند كه اهداف درمانی دقیقی را دنبال كرده و از بروز صدمات جلوگیری می‌كند.

این برنامه تمرینی از سایر دستگاه‌ها و اقدامات درمانی فیزیوتراپی اهمیت بیشتری دارد و شامل انواع مختلفی از تمرین‌هاست كه متناسب با اختلالات موجود در شرایط خاصی كه در آن قرار دارید، تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید پارامترهای تمرین مانند تعداد نوبت‌های انجام تمرین، تعداد تكرار در هر نوبت، تعداد دفعات تمرین در روز یا هفته، مدت‌زمان انجام تمرین، ریتم انجام تمرین و مقدار وزنه یا مقاومت، مورد توجه قرار گیرد.

تمرین‌های حركتی با دو هدف تجویز می‌شود؛ یكی روان و لغزنده‌ كردن سطوح مفصلی و دیگری حفظ یا افزایش دامنه حركتی مفاصل. نمونه‌ای از این تمرین‌ها قرقره است كه با دو دست برای بهبود حركت شانه‌ها مود استفاده قرار می‌گیرد. نوع دیگر تمرین‌ها كششی هستند كه به منظور بهبود انعطاف‌پذیری بافت‌های عضلانی انجام می‌شود.

راستای انجام این تمرین‌ها برای اعمال كشش مؤثر بسیار اهمیت دارد. كشش همراه با بازدم اعمال می‌شود تا عضله در شل‌ترین وضعیت ممكن قرار گیرد و معمولا تمرین‌های كششی در زمان طولانی، حداقل ده ثانیه و با تعداد كم انجام‌می‌شود.

نوع دیگر تمرین‌ها تقویتی هستند كه می‌توانند قدرت، استقامت و توان عضله را بهبود بخشند. این تمرین‌ها برای دو گروه عضله حركت‌دهنده و ثبات‌دهنده انجام می‌شود.

برای تمرین‌های تقویتی از وزن خود اندام، دمبل، باندهای الاستیك و سیستم سیم‌كش استفاده می‌شود. تمرین‌های حس عمقی نوع دیگری از تمرین‌ها هستند كه وقتی توان بیمار در درك موقعیت بدن در فضا یا درك چگونگی انجام حركت در فضا به دنبال اختلالات عصبی اسكلتی - عضلانی كاهش می‌یابد، فیزیوتراپیست آن را تجویز می‌كند.

برای مثال تمرین تعادلی ایستادن روی یك پا حس وضعیت اندام تحتانی را بهبود می‌بخشد. ورزش دیگر این‌كه از بیمار خواسته می‌شود تا با انتهای اندام درگیر حروف الفبا را در فضا ترسیم كند. این تمرین هم جهت‌یابی حركات بیمار را بهبود می‌بخشد.

نوع دیگر تمرین‌های فیزیوتراپی، شامل تمرین‌‌های عملكردی است كه به منظور بهبود فعالیت‌های روزانه بیمار كه پس از آسیب سخت‌تر شده‌اند، تجویز می‌شود. این تمرین‌ها تكرار حركاتی است كه شما در طول روز در زندگی عادی، شغل یا ورزشتان به‌طور مرتب انجام می‌دهید.

تمرین‌های قلبی-عروقی مثل دوچرخه ثابت، پیاده‌روی، دویدن، اسكی فضایی و شنا كردن هم نوع دیگری از ورزش‌ها هستند كه به شما كمك می‌كنند، توان قبلی خود را بازیابید. یوگا هم از ورزش‌هایی است كه علاوه‌بر انعطاف‌پذیری، قدرت، تحرك و حس عمقی، سلامت قلبی- عروقی شما را بهبود می‌بخشد. فیزیوتراپیست به شما آموزش می‌دهد كه چگونه تنوعی از ورزش‌های فیزیوتراپی را انجام دهید و از پیشرفت خود به نحوی مناسب مطمئن باشید.

منبع: روزنامه جام جم

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تمرین درمانی تمرین حرکتی ورزش سبک زندگی پارسی خبر تمرین ها نوع دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت

محمود شمسی پور دهکردی رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: واژگونی خودروی سواری پراید در محور سودجان به سمت شهرکرد باعث مصدومیت ۶ نفر شد، که پس از اطلاع به مرکز دیسپچ اورژانس استان بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

صدور دستور توقیف ۱۳۵ دستگاه خودروی شوتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: ۶ مصدوم این حادثه بعد از انجام اقدامات درمانی مناسب جهت انجام اقدامات درمانی تکمیلی توسط کارشناسان عملیاتی اورژانس به بیمارستان کاشانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • انحراف خودروی سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • اوسمار بالاخره به تهران برگشت
  • واژگونی خودرو سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • برگزاری تمرینات پرسپولیس با حضور اوسمار و ترابی
  • بازگشت اوسمار به تمرینات پرسپولیس/ ترابی هم تمرین کرد
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • حادثه رانندگی در گردنه شلمزار
  • 6 مصدوم در تصادف پیکان و پیکان بار
  • گردن‌درد را با این تمرین‌های ساده در خانه درمان کنید