Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: ۷۰ درصد مدارس شهرستانهای استان تهران به صورت دو شیفت برگزار می شود.

محمد صیدلو در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز شهید امیر شفیعی که با حضور مسئولان شهرستانی و خیرین نیکاندیش در روستای امین آباد شهرستان قرچک برگزار شد، اظهار کرد:  خیرین نیک اندیش در سراسر این سرزمین به دنبال رفع مشکلات مردم هستند و به دنبال اقدامات خیرخواهانه ای هستند تا بهانه بهتر زیستن را در زندگی تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: حضور مسئولان شهرستان قرچک در برنامه‌های آموزش و پرورش نشان از اهتمام والای آن ها به نظام تعلیم و تربیت و دغدغه‌های فرهنگی و تربیتی است که ما قدردان این مسئولان هستیم.

صیدلو افزود: امروز کرونا معادلات جهانی را برهم زده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است. اگر منشا کرونا که به گفته دانشمندان بزرگ، انسان باشد و اقدام به تولید ویروس کرونا کرده باشد این انسان عالم دانشمند که به ریزترین قواعد عالم ماده دخل و تصرف پیدا کرده، انسان تربیت نشده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران یاد آور شد: این انسان از جنس همان انسانی است که می تواند به اتم را دخل و تصرف پیدا کند و بمب اتم می سازد و در مقابل آن اگر انسان عالم و دانشمند انسان تربیت شده باشد می تواند از همان اتم و انرژی هسته‌ای ابزاری برای درمان انسان تولید کند.

 وی تصریح کرد: مدرسه جایگاهی مقدس است و در این مدارس انسان هایی تربیت کنیم که سال‌ها بعد برای همین انسان‌ها خدمت کنند و انسان هایی تربیت کنیم تا آرامش و امنیت را به جامعه و اطرافیان خود تزریق کند.

صیدلو خاطر پنشان کرد: مدارس شهرستانهای استان تهران همانند کل کشور تقریباً ۳۰ درصد به صورت خیری ساخته شده است ولی این آمار در شهرستانهای استان تهران قدری بیشتر است و اتفاقی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده حضور خیرین مدرسه ساز در شهرستانهای استان تهران است که می خواهم توسط اصحاب رسانه به اطلاع رسانی شود تا مردم از اقدامات خیرخواهانه خیرین آگاه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تاکید کرد: در شهرستان های استان تهران ۷۰ درصد مدارس به صورت دو شیفت برگزار می شود، خیری که در شهرستان های استان تهران مدرسه می سازد به صورت معمول دو مدرسه ساخته و از هر دو شرط آن استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: از خانواده ها می‌خواهیم در ایامی که دانش‌آموزان در خانه هستند، وقت بیشتری به دانش‌آموزان اختصاص دهند و در تربیت آنها دقت شود و مواظب سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان در منازل باشند و امانت هایی که آموزش و پرورش به خانواده‌ها سپرده بعد از بازگشایی مدارس و آموزش و پرورش تحویل دهند.

صیدلو در خصوص برنامه شاد، گفت:  پیام رسان شاد در فضای مجازی یک پیام‌رسان نوپا و جوان است و هر روز بهتر از دیروز کارآیی خود را به نمایش می گذارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در پایان گفت:  پیام رسان شاد قابل توسعه و  قابل افتخار برای آموزش و پرورش است و باید وقت بیشتری به شاد داد، استفاده از شاد باید دوطرفه باشد و بی شک شاد موفق ترین سامانه ارتباطی در کشور خواهد بود و به عنوان پیام رسان ملی می توانیم به آن افتخار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه سازی استان تهران پیام رسان انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ برابری بودجه شهرداری در زمینه بهسازی و تجهیز مدارس

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران د با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۶۰۰ مدرسه اعم از دولتی و غیردولتی در سطح شهر تهران مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۲۷۰۰ مدرسه دولتی است، اظهار کرد: امسال با توجه به گستردگی مدارس در شهر تهران و نگاه ویژه‌ای که اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشتند، در حوزه توسعه و تجهیز مدارس حدود سه برابر نسب به سال گذشته افزایش اعتبار صورت گرفت که در مناطق مختلف رقم اعتبار متفاوت است.

وی ادامه داد: افزایش اعتبار متناسب با تعداد مدارسی است که در هر منطقه وجود دارد و تقسیم اعتبار بر مبنای تعداد مدارس صورت خواهد گرفت. طبیعتاً مناطقی که مدارس بیشتری دارند و نیاز بیشتری دارند نسبت به مناطقی که مدارس کمتری دارند، از اعتبار در نظر گرفته شده سهم بیشتری خواهند داشت.

تصویب شیوه‌نامه بهسازی و تجهیز مدارس در شورای سیاست‌گذاری

مدیرکل آموزش‌های شهروندی با اشاره به اینکه جلسه‌ای با عنوان شورای سیاست‌گذاری بهسازی و تجهیز مدارس در روز یکشنبه- ۲۶ فروردین ۱۴۰۳- با حضور ذی‌نفعان ازجمله نمایندگان آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های تهران، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران، اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و نمایندگان معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست، فنی و عمرانی و نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه شیوه‌نامه بهسازی و تجهیز مدارس به تصویب رسید.

وی افزود: اعتبار تخصیص یافته در این حوزه، در بخش‌های فنی و عمرانی، تجهیزی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در مدارس برای دانش‌آموزان، اولیای مدرسه و معلمان و اولیای دانش‌آموزان از طریق شهرداری مناطق ۲۲ گانه و مناسب سازی هزینه خواهد شد.

امیری با تاکید بر اینکه در سال جاری با عنایت به اعلام آموزش و پرورش، عمده تمرکز هزینه کرد را در بخش فنی و عمرانی و تجهیزی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدارس فرسوده و قدیمی در سطح شهر تهران برای بازسازی و ایمن‌سازی نیاز به کمک دارند، بالغ بر نیمی از اعتبارات در بحث فنی و عمرانی و تجهیز مدارس هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقلام تجهیزی را در بخش‌های مختلف در نظر گرفتیم که این اقدام را با همفکری آموزش‌وپرورش انجام خواهیم داد، گفت: اعتبارات در خصوص تجهیزات فرهنگی اعم از تجهیزات کتابخانه، لوازم موردنیاز نمازخانه‌ها، تجهیزات سمعی و بصری‌، هوشمندسازی مدارس، اقلام موردنیاز آزمایشگاه‌ها، تجهیزات حوزه تربیت بدنی و سلامت و… بر اساس نیاز مدارس هزینه خواهند شد.

امیری در ادامه افزود: این اعتبارات و موضوعات مربوط به هزینه کرد در هر مدرسه در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک که به امضای شهردار و رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خواهد رسید، عملیاتی خواهد شد و براساس این تفاهم‌نامه فهرست مدارسی که در اولویت کمک هستند؛ احصا و توسط ادارات آموزش و پرورش مناطق در اختیار شهرداری منطقه قرار می‌گیرد. شهرداری منطقه نیز موظف است بر اساس اولویت‌سنجی که صورت گرفته است، نسبت به رفع آن اقدام کند.

توجه ویژه به مدارس استثنایی شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری

مدیرکل آموزش‌های شهروندی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری توجه ویژه به مدارس استثنایی شهر تهران مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: ۵۰ مدرسه استثنایی در سطح شهر تهران داریم که در راستای رعایت عدالت‌محوری و توجه ویژه به افراد با نیازهای خاص به ویژه افراد دارای معلولیت، مقرر شد نمایندگان اداره آموزش و پرورش استثنایی نیز در کمیته اجرایی مناطق ۲۲ گانه حضور داشته باشند و ارائه خدمات و رفع نیازهای این مدارس نیز در شیوه نامه گنجانده شد.

کد خبر 6083251

دیگر خبرها

  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان
  • فعالیت ۸۸۰ اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • مدارس تخریبی شهرستان دشتی باید نوسازی شود
  • افزایش ۳ برابری بودجه شهرداری در زمینه بهسازی و تجهیز مدارس