Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@23:52:06 GMT

انهدام باند سرقت و استرداد ۲۰ دستگاه خودرو در قم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۷۱۷

انهدام باند سرقت و استرداد ۲۰ دستگاه خودرو در قم

به گزارش روز پنج‌شنبه روابط عمومی دادسرای مرکز قم،‌ خانم صنعتگر، دادیار رسیدگی‌کننده به این پرونده در توضیح این مساله گفت: در پی وقوع سرقت خودروهای مدل بالا در سطح استان و عدم کشف آن‌ها، بلافاصله شناسایی سرنخ‌ها و شگرد سارقین در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد اعضای این باند در ابتدا خودروهای تصادفی و سوخته را در نقاط مختلف کشور خریداری کرده و پس از انتقال آن‌ها به ۲ گاراژ در مناطق حاشیه‌ای شهر قم، با سرقت خودروی مشابه از اسناد و مدارک خودروهای خریداری‌شده سوءاستفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سارقان با جابجایی و تغییر اصالت و ارکان اساسی خودرو از قبیل تغییر شاسی و موتور و پلاک، آن‌ها را به‌عنوان خودروهای سالم می‌فروختند.

صنعتگر ادامه داد: با توجه به شگرد خاص متهمان که به روش سند نمره کردن شهرت دارد، شناسایی و دستگیری آنان امری پیچیده بوده که با صدور دستور قضایی و عملیات غافلگیرانه ماموران پلیس آگاهی قم، سه نفر از متهمان بازداشت و تعداد زیادی خودروی تصادفی و قطعات خودروهای مسروقه و تعدادی خودروی سرقتی با پلاک جعلی کشف شد.

به گفته وی، مالکان ۲۰ دستگاه از خودروهای مسروقه شناسایی و خودروها تحویل آن‌ها شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالکان و مالباخته‌ها ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی‌شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سایر متهمان و افراد مرتبط با پرونده ادامه دارد.

دادیار رسیدگی‌ کننده به این پرونده تاکید کرد: کسانی که قصد دست‌درازی به اموال مردم را دارند باید بدانند برخورد قاطع قضایی در انتظار آنان است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا مدل پلیس زندان اخبار حوادث خودرو روابط عمومی قم باند سرقت پلاک عکس فیلم ایران تلگرام کرونا اخبار تهران دختر حوادث تهران مرد پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد

تین نیوز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که در این زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ یدالله دهقان گفت: خودروی شوتی به خودروهای سواری و وانت تیز رویی گفته می شودکه رانندگان آنها غالباً با ارتکاب تخلفاتی از قبیل پلاک مخدوش، پلاک مسروقه، پلاک فاقد اصالت، موتور تقویت شده، تجهیز به سیستم دودزا و میخ های سه پا و یا تغییر کاربردی ماشین از طریق برداشتن صندلی عقب و شاسی کشی ماشین ... و معمولا با سرعت بسیار بالا در جاده ها حرکت و اقدام به قاچاق کالا یا سوخت می کند که این خودروها بیشتر از نوع پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و بعضا پراید یا زانتیا است.

دهقان بیان کرد: برای مقابله بااین گونه خودروها، همه سازمان ها و ارگان های دخیل باید سهم خود را به درستی ایفا کنند و جلوی عرضه خارج از شبکه و فروش فرآورده های نفتی بصورت غیرقانونی توسط سازمان های مربوطه گرفته شود و لذا استان های همجوار به صورت جدی و کامل در امر مبارزه با خودروهای شوتی ورود پیدا کرده و مجازات های سنگین و بازدارنده در خصوص این خودروها اعمال شود و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت کامل اجرا شود.

وی اظهار کرد: اغلب خودروهای شوتی سطح استان شناسایی شده است و اقدامات قانونی لازم در خصوص توقیف و معرفی آن ها به مراجع ذیصلاح صورت می گیرد  لیکن باتوجه به اینکه خودروهای شوتی غالباً غیربومی هستند و از سایر استان ها اقدام به حمل قاچاق کرده و از این مسیر تردد دارند لذا تعداد و میزان آن ها متغییر است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که دراین زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد:  از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز در چهار مرحله این طرح انجام شده که منجر به توقیف بیش از ۲۳۰دستگاه خودروی شوتی در سطح استان شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.   

سرهنگ دهقان بیان کرد: به جهت برخورد قاطع و بهتر با خودروهای شوتی طی هماهنگی های صورت گرفته و مصوبات شورای تامین استان خودروهای شوتی که توقیف می شوند به غیر از پرداخت جریمه و رسیدگی به پرونده آن ها در سازمان تعزیرات حکومتی برای بار اول به مدت ۳ماه و در صورت تکرار به مدت ۶ ماه و یا بصورت سیستمی توقیف می شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: کارت سوخت خودروها شوتی توقیفی در طول مدت توقیف با هماهنگی دستگاه های ذی ربط تا پایان مدت توقیف مسدود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان