Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@22:13:16 GMT

ترامپ مشتاق مذاکره با ایران است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۸۰۶

ترامپ مشتاق مذاکره با ایران است

مشاور امنیت ملی سابق دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با شبکه فرانس ۲۴ تصریح کرد که دونالد ترامپ همچنان مشتاقانه خواستار مذاکره با ایران است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جان بولتون در مصاحبه که روز پنجشنبه پخش شد، با اذعان به تحریم های بی سابقه آمریکا علیه ایران گفت: در عین حال و با وجود اتخاذ تحریم ها، ترامپ همچنان مشتاق مذاکره با ایران است چون فکر می کند می تواند به توافق بهتری نسبت به برجام با ایران دست یابد؛ موضوعی که به اعتقاد من، فاصله زیادی تا واقعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن انتقاد از ترامپ به خاطر خروج دیرهنگام از برجام(۱۵ ماه بعد از شروع ریاست جمهوری) گفت: او (چهار سال پیش) در تبلیغات انتخابات خود می گفت که با برجام مخالف است ولی اینکه تا ۱۵ ماه بعد از رسیدن به ریاست جمهوری نتوانست از این توافق خارج شود، نشانه این بود که توانایی لازم را برای این کار ندارد . به هرحال شخصا از این بابت خوشحالم که بالاخره از این توافق خارج شد.

طرح ترامپ برای صلح در خاورمیانه شانسی ندارد

بولتون درخصوص مسائل مربوط به صلح خاورمیانه نیز تصریح کرد که طرح صلح ادعایی دولت ترامپ تا حد زیادی دستپخت جرد کوشنر داماد ترامپ است و شانسی برای موفقیت ندارد.

"اگر ترامپ بار دیگر در انتخابات آمریکا پیروز شود بعید است که این طرح شانسی برای موفقیت داشته باشد و در صورت کنار رفتن ترامپ هم دیگر اثری از این طرح باقی نخواهد ماند."

بولتون در ادامه مواضع ضدایرانی خود نیز مدعی شد که تنها نکته درست در این طرح دیدن یک تغییر آرایش کلی راهبردی در خاورمیانه و تهدیدات ناشی از برنامه هسته‌ای و فعالیت‌ها و نفوذ ایران در منطقه است. وی مدعی شد: این مسائل موجب شده که کشورهای عربی خلیج فارس انگیزه‌ای برای تلاش به منظور یافتن راه‌حل‌هایی برای اختلافات خود با اسرائیل داشته باشند و به گمانم این تغییر راهبردی به قوت خود باقی خواهد ماند .

بولتون افزود: از آنجا که این تغییر احتمالا برای مدتی پابرجا خواهد بود ، احتمال صلح بین اسرائیل با کشورهای عربی از جمله فلسطینی‌ها هم باقی خواهد بود اما شروع این کار نیازمند طرح و ابتکار جدیدی خواهد بود. 

ترامپ هیچ منطقی ندارد

بولتون در بخش دیگری از این گفتگو درباره علت مخالفت خود با انتخاب مجدد ترامپ گفت: فکر نمی‌کنم که ترامپ یک جمهوریخواه محافظه‌کار است البته این حرف به این معنی نیست که او یک دموکرات لیبرال است در واقع او هیچ منطقی ندارد.

وی افزود: دیدگاه شخصی ترامپ نسبت به مسائل جهانی و رویکرد معامله‌گرانه او فقدان تفکر راهبردی کار دفاع از منافع آمریکا را دشوار می‌کند.

بولتون در ادامه گفت: به همین علت من برای اولین بار در عمرم به نامزد حزب جمهوریخواه رای نخواهم داد البته به جو بایدن نامزد دموکرات‌ها هم رای نمی‌دهم و نام شخص دیگری را خواهم نوشت. نتیجه انتخابات هرچه باشد دوره و زمانه دشواری برای آمریکا خواهد بود.

مکرون ترامپ را بازی می‌داد، سیاست فرانسه درباره برجام اشتباه بود

بولتون در ارتباط با رابطه ترامپ با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت: مکرون از همان ابتدا تصمیم داشت که ارتباط شخصی با ترامپ ایجاد کند و به علت ناتوانی ترامپ برای تمایز بین روابط شخصی با روابط واقعی دوجانبه بین کشورها این اقدام مکرون هم منطقی بود.

وی افزود: این مساله برای مکرون و فرانسه سودمند بود اما سودی برای آمریکا نداشت و ایران مثال خوبی است؛ مکرون می‌خواست هر کاری برای نجات توافق هسته‌ای با ایران انجام دهد و ترامپ متوجه نمی‌شد که مکرون به دنبال چیست چرا که این توافق نه فقط برای آمریکا بلکه برای کل غرب یک اشتباه بزرگ بود و سیاست فرانسه هم اشتباه بود اما مکرون توانست ترامپ را به نفع خودش بازی بدهد.

بولتون در ادامه این گفت و گو در خصوص مواضع جنگ‌طلبانه او ادعای ترامپ در خصوص دستور به توقف حمله به ایران در تلافی سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت: فراموش نکنیم همانطور که در کتاب هم نوشته‌ام همه مشاوران ترامپ اقدام تلافی‌جویانه دربرابر حمله به پهپاد آمریکایی را توصیه کرده بودند و تصمیم او (ترامپ) برای اجرا نکردن عملیات تلافی‌جویانه بر اساس روایتی بود که در دقیقه آخر به او رسید بدون اینکه با دیگران مشورت کند.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در خصوص اقدام دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: درباره این عملیات وارد جزئیات نمی‌شوم اما این را می‌گویم که اشتباه است که گمان کنیم از چند روز قبل دستور آن صادر شده برخی اوقات آماده‌سازی‌ها از مدت‌ها پیش در جریان است و زمان دقیق بستگی به شرایط دارد.

بولتون در ادامه با تکرار ادعاهای آمریکا علیه شهید سلیمانی مدعی شد: این اقدام آمریکا بر اساس منافع ملی این کشور و در این چارچوب موجه است. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ترامپ بولتون بولتون در ادامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کشورش با ایران در موضوع برجام هیچ مذاکره مستقیمی ندارد.   به گزارش ایسنا، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام (توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.   مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در مارس ۲۰۲۱ با مشارکت اعضای اصلی توافق آغاز شد. اما چند ماه بعد، با وجود پیشرفت‌هایی که انجام شده بود، این مذاکرات به دلیل برخی مسائل فرابرجامی از سوی شرکای غربی توافق، از جمله ادعای حمایت نظامی ایران از مسکو در جنگ اوکراین، ادعایی که از سوی مسکو و تهران رد شده است، همچنین ادعای نقض حقوق بشر علیه ایران در زمینه امور داخلی آن، به بن‌بست رسید.   ایران ذیل این توافق متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.   مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورتی که طرفین توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند، آماده نهایی کردن توافقی برای لغو کلیه تحریم‌ها در وین هستند.   در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه گذشته خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.   کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد:  شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.   وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با  طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.   کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.   پاتل در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف، گفت: به طور کلی، ما به هر کسی که توافق‌های کاری ایران را در نظر دارد، توصیه می‌کنیم که مراقب خطر بالقوه تحریم‌ها باشد. اما در نهایت، دولت پاکستان، خود، می‌تواند درباره مقاصد سیاست خارجی‌اش اظهار نظر کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد