Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پولیتیکس هوم، مقامات دولتی انگلیس به تازگی مدعی شدند روسیه با سرقت اسنادی از روابط تجاری لندن- واشنگتن و انتشار آن سعی در فشار و مداخله در انتخابات سراسری انگلیس در سال گذشته داشته است.

گفته می‌شود از این اسناد جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون (مخالفان) انگلیس، برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) این کشور استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دومنیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این باره گفته است: «هرگونه مداخله در سیاست داخلی ما غیرقابل قبول است و تحقیقی عمیق درباره چگونگی انتشار این اسناد را آغاز کرده‌ایم.»

در آن زمان کوربین با ارائه این مدارک گفته بود با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) سرویس سلامت همگانی به دلیل توافق تجاری میان آمریکا و انگلیس در خطر قرار می‌گیرد. اما هیچ نشانه‌ای از اینکه در تهیه این اسناد حزب کارگر دخیل باشد وجود ندارد.

حزب کارگر نیز در این باره گفته است «هرگونه دخالتی از سوی روسیه محکوم خواهد بود.»

در بیانیه نوشتاری نیز راب گفته است این اسناد بیانگر نقش حرب کارگر نیستند و «عاملی روسی» در رسیدن به آن نقش داشته است.

در متن این بیانیه آمده است: «با تحلیل بسیاری که دولت انگلیس انجام داده است به این نتیجه رسیدیم که روسیه در سیاست داخلی ما در انتخابات سال گذشته مداخله و به شکل آنلاین اسنادی را سرقت کرده است.»

اسنادی از توافق تجاری آمریکا-انگلیس پیش از انتخابات سراسری سال گذشته انگلیس به شکل آنلاین در وب‌سایت ردیت منتشر شده است.

راب در انتها گفت: «اولویت ما حفاظت از امنیت ملی کشورمان، دموکراسی و انتخاباتمان است. تحقیقی عمیق را شروع کرده‌ایم و بیشتر از این نمی‌توانیم توضیحی از آن در اختیارتان بگذاریم.»

این در حالی است که هیئت وزیران این کشور تاکنون صحبتی از سرقت این اسناد به میان نیاورده‌اند. اما کاربران ردیت خود بر انتشار این مدارک از سوی روسیه مهر تایید زده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه انتخابات پارسی خبر انگلستان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

به‌رغم هزینه‌های سیاسی و مالی که ایالات متحده برای اوکراین اختصاص داده و تازه‌ترین آن هم بسته کمکی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده، برخی مقامات دولت «جو بایدن» نسبت به پیروزی اوکراین در برابر روسیه تردید دارند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در ماه‌های اخیر با وضعیت وخیمی در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد زیرا بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده بود البته این اوضاع برای اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه در نقطه مقابل دستاوردهایی را بعضا در میدان نبرد کسب می‌کند.

سه تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو ضمن اذعان به برتری تسلیحات و نیروهای روسیه، گفتند: «اولویت فوری متوقف کردن خسارات اوکراین و کمک به تغییر جریان میدان نبرد است. بعد از آن اولویت کمک به اوکراین جهت بازپس‌گیری قلمروهایش است. آیا آنها آنچه را که برای پیروزی نیاز دارند، خواهند داشت؟ بله اما این مورد تضمینی برای پیروزی آنها نخواهد داد. عملیات‌های نظامی بسیار پیچیده‌تر هستند.»

گزارش شده که در کنگره ایالات متحده هم این بحث میان قانونگذاران به دغدغه‌ اصلی آنها بدل شده است و دائما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا می‌تواند منجر به «شکست روسیه توسط اوکراین» شود و یا اینکه راه‌حلی موقتی برای جلوگیری از حمله خواهد بود.

یکی از این منابع ناشناس گفت: «بحث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه آخر این بازی و پیروزی اوکراین به چه شکل خواهد بود؟»

به طور کلی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد و به تصویب رسید، بسیاری از مقامات دولت این کشور نسبت به «پیروزی اوکراین» شک دارند و خودشان هم می‌دانند که این کمک‌ها احتمالا نمی‌تواند مانع پیشروی نیروهای روسیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف