Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@23:52:40 GMT

نگاه ایران به قرارداد با چین درازمدت است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۹۸۶

نگاه ایران به قرارداد با چین درازمدت است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی اظهار کرد: رابطه ایران و چین رابطه کشورهای مستقل است و بدخواهان زیادی دارد؛ به طوری که این سند فعلا یک نقشه راه است و بخش اجرایی و قراردادی وجود ندارد. در صورت به توافق رسیدن و امضا در حوزه‌های مختلف همکاری خواهد شد. نگاه ما به این سند، درازمدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع در سال ۹۴ بعد از سفر رئیس جمهور چین به ایران مطرح شد و بعد از آن آقای ظریف، پیش‌نویس آن را به چین برد و بررسی مقدماتی انجام شد. منتظر نظرات طرف مقابل هستیم تا در نهایت چشم‌انداز همکاری بلندمدت ترسیم شود.

موسوی در مورد پول‌های بلوکه‌شده ایران توسط کره جنوبی نیز گفت: اخطارهای لازم را به این کشور داده‌ایم که پول ایران را بازگرداند.

سخنگوی وزیر امور خارجه اضافه کرد: تحریم ظالمانه ایران توسط یک کشور یاغی باعث شده تا به این بهانه کره جنوبی پول‌های ایران را بلوکه کند. این رفتار آنها از طرف ما قابل قبول نیست؛ چراکه رابطه این دو کشور (کره جنوبی و آمریکا) به ما ارتباطی ندارد.

وی همچنین با ابراز تاسف از درگیری بین آذربایجان و ارمنستان، اضافه کرد: به محض شروع این درگیری‌ها طرفین را به خویشتن داری دعوت کردیم. چرا که منطقه کشش درگیری بیشتر را ندارد. ما آماده هستیم در چارچوب راه حل‌هایی مسالمت‌آمیز برای کاهش اختلافات بین دو کشور میانجیگری کنیم.

موسوی در ادامه در مورد پیوستن به اوراسیا نیز خاطرنشان کرد: اتحادیه اوراسیا از اتحادیه‌های آینده‌دار با ظرفیتی عظیم است که در همسایگی ما قرار دارد. جمهوری اسلامی نیز تلاش می‌کند از آن برخوردار باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در این منطقه قرار است بازار بزرگی با ارزش هزار میلیارد دلار شکل بگیرد، ادامه داد: تلاش ما استفاده از این بازار است و علاوه بر این اتحادیه مایل به پیوستن به اتحادیه‌های دیگر نیز هستیم.

وی در ادامه در خصوص ماهیگیری صیادان چینی در آبهای ایران اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: صیدهای فراسرزمینی در اغلب کشورها طبق توافقات خاص و در حد و حدود تعیین شده انجام می‌گیرد و موضوع فوق‌العاده‌ای نیست. به طوری که این اتفاق در آب‌های ما نیز در راستای ارزآوری و همکاری اقتصادی اتفاق افتاده است.

موسوی با اشاره برخی از اقدامات استان اردبیل در توسعه مبادلات برون مرزی اظهار کرد: توسعه ریلی،  شهرک صنعتی و بارانداز مرزی در همسایگی کشور آذربایجان طرح‌های ملی بوده و توافقات اولیه آنها انجام شده است. ما نیز برای تسهیل گیری این پروژه‌ها تا جایی که در توان داریم تلاش می‌کنیم .

پربیننده ترین اولین تصاویر از داخل ناو آمریکایی سوخته شده منتشر شد بررسی نرخ بهره بانکی در روزهای کرونایی/ نرخ زیر صفر راه حل مشکلات اقتصادی است؟ ترکیه؛ کشوری که هر روز مهم‌تر می‌شود بررسی بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در گذر زمان/ کدام کشورها در سال2024 بالاترین تولید ناخالص داخلی را خواهند داشت؟ مدیران آمریکایی با بیشترین دستمزد را بشناسید/ دستمزد کارگران و مدیران در ۴دهه گذشته چقدر اضافه شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رابطه ایران و چین ایران ایران و چین چین کره جنوبی روابط تجاری تحریم ایران سیدعباس موسوی اتحادیه ارواسیا قرارداد 25 ساله ایران و چین قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان‌کننده روبه‌رو خواهد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرلشکر عبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: در عین حال آنچه امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور شود با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مُهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح معمولا با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا کنند، همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت های نیروهای مسلح ایران را رصد می کنند و به همین خاطر مدت‌های زیادی است که رَجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: این روزها همه نیروهای ما در سنگر های دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران ریشه نازک اسراییل را از صفحه روزگار محو می‌کند
  • پیام حمله سپاه به اسرائیل از نگاه مرتضی نبوی /هماهنگی میان «میدان» و «دیپلماسی» شرط عقل است
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان‌کننده روبه‌رو خواهد شد
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • بانک‌ها در تله آفساید