Web Analytics Made Easy - Statcounter

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیانیه‌ای یادآور شد: ۲۷ تیرماه در تاریخ معاصر کشور روزی است که در آن یکی از تصمیمات راهبردی و سرنوشت ساز کشور اتخاذ شد و جنگی نابرابر که توسط صدام جنایتکار با حمایت قدرت‌های شرق و غرب به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده بود، پایان پذیرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا  از روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در بیانیه این موزه  به مناسبت سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ آمده است: با بازخوانی پرونده نقش سازمان ملل متحد در ۸ سال دفاع مقدس و قطعنامه‌های صادره در آن دوران، بی طرفی و صلح جویی این نهاد به شدت زیر سوال می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل متحد برای سال ها چشم خود را بر روی خواسته‌های مشروع کشورمان به‌عنوان قربانی این تجاوز بسته بود؛ اما پایمردی رزمندگان و ایستادگی مقامات کشور در برابر فشارها و صف بندی های جهانی و منطقه ای سرانجام شورای امنیت را به این نتیجه رساند که قطعنامه‌های نا عادلانه و تکراری هرگز از جانب ایران پذیرفتنی نیست.

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی حضرت امام خمینی (ره) در آن مقطع حساس یک تصمیم استراتژیک و تاریخ ساز بود. این قطعنامه اگرچه انتظارات کشورمان را به‌طور کامل محقق نمی‌ساخت، اما مفاد آن دارای نکات مثبتی بود که آن را از قطعنامه‌های پیشین متمایز می‌ساخت. در این قطعنامه برای نخستین بار از "تعیین متجاوز" سخن به میان آمده بود؛ بندی که همواره مورد تاکید مسئولان کشور بود. همچنین مواردی مانند به رسمیت شناختن مرزهای بین المللی قبل از جنگ، سرنوشت اسرا و پرداخت غرامت توسط متجاوز نیز مورد اشاره قرار گرفته بود.

پذیرش این قطعنامه که توسط امام راحل به "نوشیدن جام زهر" تعبیر شد خط بطلانی بود بر ادعای واهی دشمن مبنی بر جنگ طلبی جمهوری اسلامی ایران. این واقعه نشان داد که ملت بزرگ ایران در مقابل جنگ سالاران مدافعی خستگی ناپذیر و سرسخت است. مقاومت، راهبرد دائمی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی است که حتی امروز نیز در جبهه جنگ اقتصادی از آن تبعیت می‌کند. اگر دشمنان این ملت قدری به حافظه تاریخی خود رجوع کنند، به خوبی در می یابند که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نیز همچون ادوات نظامی صدام راه به جایی نخواهد برد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یاد و خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی را گرامی می‌دارد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که میراثی ارزشمند از آن دوران است را سرلوحه کار خویش قرار داده است.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قطعنامه ۵۹۸ ۸ سال دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پذیرش قطعنامه ۵۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بازدید سراسرنمای مقاومت سپهبد شهید سلیمانی به علت تعمیرات زیرساختی و فنی از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تعطیل است.

بر اساس این گزارش کلیه بازدیدهای گروهی رزرو شده لغو و می‌بایست با هماهنگی با معاونت موزه داری به روز دیگری موکول شود.

این مجموعه ملی در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 6087368 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود