Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز از رقابت میان غول‌های خودروسازی جهان برای دستیابی به فناوری سطح بالاتر در خودرو‌های خودران خبر داد.

بر این اساس، خودرو‌های خودران یا بدون راننده که به وسیله رایانه هدایت می‌شوند اکنون به کانون رقابت میان خودروسازان بزرگ جهان تبدیل شده است.

مدیر اجرایی شرکت تسلا اعلام کرد این شرکت با اشتیاق میلیارد‌ها دلار برای تحقیقات در زمینه خودرو‌های خودران سرمایه گذاری کرده است و به دنبال آن هستیم که استفاده یک فرد از خودرو در مسیر مشخص و روزمره (مانند جابه جایی از خانه تا محل کار) و موارد مشابه را در طول ۵ سال آینده به صورت خودکار در خودرو تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشتر خودروسازان بزرگ جهان قابلیتی در خودرو تعبیه کرده اند که فرد می‌تواند دستانش را از روی فرمان بردارد و به صورت خودران رانندگی کند. با این وجود، خودروسازان باید هزینه‌های نصب این فناوری را در کنار هزینه‌های دیگر که می‌تواند قیمت تمام شده خودرو را بالا برد مدنظر قرار دهند.

جرمی کارلسن، تحلیلگر بازار خودرو در این باره گفت: مصرف کنندگان تمایل دارند برای دریافت فناوری‌های پیشرفته و امکانات بیشتر در خودرو هزینه‌های بالاتری پرداخت کنند. از این رو، برای خودروسازان سرمایه گذاری در این زمینه صرفه اقتصادی دارد.

با این وجود، انتقادات زیادی نیز به فناوری خودرو‌های خودران وارد است. فناوری مربوط به رانندگی اتوماتیک در بزرگراه، سیستم توقف و حرکت در جاده و بسیاری از فناوری‌های مرتبط با خودرو‌های خودران در محیط‌های آزمایشگاهی تست شده است و با قطعیت نمی‌توان از امنیت و ایمنی آن‌ها سخن گفت.

سازمان امنیت عبور و مرور در بزرگراه‌های آمریکا در این رابطه گفت: هنوز درباره خودرو‌های بدون راننده درحال جمع آوری اطلاعات و تحقیق هستیم و هنوز این فناوری به مرحله‌ای از تکامل نرسیده است که بتوانیم استانداردی ملی برای آن تعیین کنیم.

هم اینک شرکت تسلا، تویوتا، مرسدس و جنرال موتورز در حال سرمایه گذاری در زمینه خودرو‌های خودران هستند. گسترش روز افزون سیستم‌های ماهواره‌ای و جی پی اس که روی خودرو‌های هوشمند امروزی نصب است راه را برای ظهور خودرو‌های بدون راننده هموار کرده است. با این وجود، مسیر زیادی تا همه گیر شدن این فناوری و استفاده عمومی از آن باقی مانده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودروسازی فناوری پارسی خبر خودرو های خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد

گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز_ چهارشنبه،پنجم اردیبهشت ماه_ تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گروه خودروسازی سایپا از امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است.

این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

تنها متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفاً در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع ایسنا

کد خبر 747540

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)