Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، پنج‌شنبه ۱۲ تیر بود که خبر ناگواری کام هنردوستان و اهالی تئاتر و تلویزیون را تلخ کرد. سیروس گرجستانی، بازیگر آثاری به یادمادنی مانند «متهم‌ گریخت»، «زن بابا» و «گاو صندوق» در ۷۶ سالگی به دلیل سکته قلبی در بیمارستان شهید لواسانی چشم از جهان فروبست. 

گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۶ شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سینما هم کارنامه پر و پیمانی داشت. «زرد قناری»، «آپارتمان شماره ۱۳» و این اواخر «قانون مورفی»، برخی از آثار کارنامه سینمایی گرجستانی هستند.

پس از درگذشت این هنرمند محبوب، خبرآنلاین از کاربران خود خواست تا نظرشان را درباره بازی و شخصیت سیروس گرجستانی بگویند.

سرمایه هنر کشور

تعدادی از کاربران با استناد به این موضوع که سرمایه‌های اصلی هر سرزمینی، هنرمندان آن کشور هستند. مردم کشور را روز به روز فقیرتر از قبل دانستند. کاربر بی نامی در رابطه با همین موضوع نوشت: «ما ملت، هر روز فقیرتر می‌شویم، این‌ها ثروت یک ملت هستند، قبل از این‌که به کسی یاد بدهند، می‌روند و ما می‌مانیم و بچه‌هایمان که فقط انرژی خام دارند.»

کاربری به نام مریم نیز نوشت: «هنرمند نازنینی بودند، یکی از تک گل‌های خوب سینما و تلوزیون. اینها مانند ندارند. خدایش بیامرزد و به بازماندگانشان صبر عطا فرماید. یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور بودند.»

مخاطبی بی‌نام نوشت: «خدا بیامرزدش ،بازیگر خیلی قابلی بود و انگار با عشق و از ته دل بازی می‌کرد و واقعا دوست داشت مردم را شاد کند، اصلی‌ترین سرمایه کشور بود. روحش شاد.»

کاربری ناشناس هم تاکید کرد: «چقدر سخت است وقتی می‌بینی نسلی از هنرمندان که همه طول عمرت با کارهاشون خاطره داری ، دارند یکی یکی پر می‌کشند و ما هر روز دست خالی‌تر از گذشته می‌شویم. روحت شاد آقا سیروس و یادت جاودان.»

و دیگری نوشت: «او هم‌مانند ما نبود، رفتن محمدعلی کشاورز را تاب نیاورد. دو ثروت بزرگ را در دو ماه از دست دادیم.»

فوتبالیستی که در بازیگری درخشید

سیروس گرجستانی مدتی هم فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کرد و در نوجوانی بازیکن تیم فوتبال «شاهین» بود. خودش در این باره گفته بود: «وقتی دوستانم مانند حمید شیرزادگان و همایون بهزادی توانستند وارد تیم ملی شوند و من نتوانستم، خیلی ناراحت شدم. دوست داشتم بیشتر تلاش کنم، ولی وضع‎مان آنقدر خوب نبود که بدون پشتوانه مالی، فقط تمرکزم را روی فوتبال بگذارم.»

در همین ارتباط، کاربری با نام امیر نوشت: «خدا او را بیامرزد.همین که خنده را روی لب‌های این مردم دل‌مرده آورده، باعث آمرزشش هست. اگر فوتبالیست می‌شد آنقدر به خلق خدمت نمی‌کرد.»

»» بیشتر بخوانید:  سیروس گرجستانی درگذشت بدرقه سیروس گرجستانی به آرامگاه ابدی با حضور هنرمندان

در ادامه کاربری با نام سالار نوشت: «محبوبیت ابدی که نزد جامعه داشت و خواهد داشت، اگر فوتبالیست می‌شد شاید این محبوبیت را نداشت. خدا به خانواده‌اش صبر بدهد.»

خنداندن، بهترین خدمت به خلق

به سبب بازی‌های متعددی که این بازیگر در سریال‌های کمدی ایفا کرده است، تعدادی از کاربران معتقد بودند که سیروس گرجستانی، بهترین و برزرگ ترین خدمت را به خلق کرده است به همین منظور کاربری با نام آذربایجان در این زمینه نوشت: «همین که بارها لبخند را بر دل مردم نشاند و باعث می‌شد برای چند دقیقه هم که شده، همه مشکلات و گرفتاری‌های خانوادگی و اجتماعی از یادمان برود، یک دنیا ارزش دارد و در یادها ماندگار خواهد شد. یادش گرامی»

کاربر بی‌نامی هم نوشت: «چه خبر بدی. یکی از خاطره سازترین بازیگران تاریخ سینما و تلویزیون‌مان را از دست دادیم. «تنوره دیو»،«دادشاه»، «تیغ و ابریشم»،«کوچک جنگلی»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «متهم گریخت»، «سریال امام علی»، «کیف انگلیسی»، «هشت بهشت» ،«کاکتوس» ،«زیربازارچه»، «آدم برفی»، «ساحره» و... روحت شاد گیله مرد و ممنون که نزدیک نیم قرن ملت ایران رو شاد کردی.»

»» بیشتر بخوانید:  سیروس گرجستانی: ۴ سال بازیکن تیم «شاهین» بودم شهریار بازیگران ایران

کاربری با نام هلیا نوشت: «دریغ و افسوس، سال‌ها بر لبان مردم خنده نشاند ولی اکنون دوست‌دارانش را گریان کرده.»

مخاطبی با نام علی یادآور شد: «لحظاتی به یادماندنی برای تماشاگران تلویزیون خلق کرد و نقش‌های او چه درقالب ابا قطام در سریال «امام علی» و یا نقش او درطنز «متهم گریخت» و....فراموش شدنی نیست.خدارحمتش کند.»

کاربر بی نامی هم نوشت: «ز حق توفیق خدمت خواستم/ دل گفت پنهانی چه توفیقی ازاین بهتر که خلقی را بخندانی. بعد ازخبرتلخ درگذشت استاد کشاورز، این خبر هم کام مردم هنردوست ایران رادوباره تلخ‌تر کرد. خداوند ایشان را رحمت کند و به خاطر خنده‌هایی که برلب مردم ایران آوردند و نقش‌های زیبایی که بازی کردند، اجری بی‌پایان به روح ایشان نثارکند.»

اهری هم در کامنتی نوشت: «روحش شاد، نجیب وپاکدست بود. حرمت بازیگری را نگه می‌داشت. گفتارشان، رفتارشان وحتی پوشش ایشان، در شان بازیگری واقعی بود.»

۵۷۲۴۵

کد خبر 1410876

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیروس گرجستانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران تئاتر سیروس گرجستانی بی نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین

دریافت 17 MB

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه نبض با نویسندگی، اجرا و کارشناسی مدرسان سواد رسانه‌ای در شبکه همدان پخش می‌شود.

در این ویدئو به این موضوع اشاره دارد که هرتسل (بنیانگذار رژیم منحوس صهیونیستی) چه هدفگذاری برای اسرائیل انجام داده است.

کد خبر 6087886

دیگر خبرها

  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • یک گرجستانی دیگر در لیگ برتر درخشید
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)
  • (ویدئو) مردم ایران چقدر صدقه می‌دهند؟
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • افسوس بازیگران سینما در سن سیروس (عکس)