Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‌ها ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سیل ۲۴ میلیارد ریال خسارت در گیلان برجای گذاشت گفت: ۱۸ اکیپ‌ راهداری به مردم خدمات‌رسانی کردند. - اخبار استانها -

فریبرز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، ضمن اشاره به  موضوع وقوع سیل و رانش زمین روزهای گذشته در گیلان از اعزام 18 اکیپ‌ راهداری برای کمک به مردم و بازگشایی راه‌ها به مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: سیلاب اخیر گیلان که در برخی نقاط استان بسیار شدید بود 24 میلیارد ریال خسارت در استان برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه عوامل و پرسنل راهداری طبق اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران برای خدمت‌رسانی آماده بودند عنوان کرد: سیلاب و رانش زمین خسارت‌هایی را در استان گیلان و مناطق واقع در شهرستان‌های تالش، ماسال، رودسر، رضوانشهر و سیاهکل به بار آورده است.

مرادی بروز خسارت در رویه راه‌های دسترسی، تخریب آسفالت جاده‌ها، رانش شانه راه‌ها و آب شستگی پایه پل‌ها را از جمله برخی خسارت‌های سیل روزهای گذشته استان گیلان ذکر کرد و ابراز داشت: استان گیلان به جهت موقعیت آب و هوایی و اقلیمی خود در نقطه‌ای واقع شده است که همواره شاهد بروز چنین حوادث غیرمترقبه‌ای در آن هستیم.

خسارت سیلاب به راه‌های مواصلاتی شرق گلستان؛ تردد در همه محورها برقرار شدخسارت سیلاب به منازل مسکونی روستایی در شرق گلستان+ تصاویراحتمال جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خراسان رضوی/ آتش‌نشانی مشهد به حالت آماده‌باش درآمد

وی اعزام اکیپ‌های مختلف راهداری و ماشین‌آلات سبک و سنگین به مناطق سیل‌زده استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این نیروها از ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف استان حضور داشتند افزود: وقوع سیل و رانش زمین علاوه بر اینکه موجب مسدود شدن راه‌های دسترسی شده بود مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تأکید بر اینکه به علت حضور به موقع عوامل راهداری به سرعت مشکلات ایجاد شده در مناطق سیل‌زده استان برطرف شد خاطرنشان کرد: در جریان وقوع سیلاب سال‌های گذشته چندین پل در استان گیلان تخریب شده بود که هم‌اینک با تزریق اعتبارات لازم در حال بازسازی آن‌ها هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقدامات لازم در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌های استان در طول سال را نیز از اولویت‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

وی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها را از جمله اقداماتی که راهداری نسبت به آن اقدام کرده است خواند و گفت: نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی و نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزشی ترافیکی از جمله اقدامات انجام شده در این بخش محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تنوع و گستردگی شبکه راه‌های استان، شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر آن سخن گفت و افزود: رطوبت بالا، گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در سطح محورهای استان موجب تسریع آسیب به راه‌ها می‌شود که این امر اهمیت ویژه اجرای عملیات راهداری را نمایان می‌سازد.

به گزارش تسنیم وجود بارش‌های مستمر باران و برف در طول سال از جمله چالش‌های موجود در مسیر نگهداری از جاده‌ها و شریان‌های اصلی و فرعی گیلان است از طرفی گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه صورت پذیرفته در محورهای استان موجبات تسریع آسیب به راه‌های آن را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... خسارت سیلاب به منازل مسکونی روستایی در شرق گلستان+ تصاویر احتمال جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خراسان رضوی/ آتش‌نشانی مشهد به حالت آماده‌باش درآمد گزارش ویدئویی| سیلاب تابستانی در شمال استان اردبیل / خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل در خلخال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان استان گیلان وقوع سیل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان

در پی بارش‌های سیل‌آسا در استان یزد در بسیاری از شهرستان‌ها و نقاط استان سیل جاری شد، به زیرساخت‌های جاده‌ای استان خسارت زد و شش محور استان نیز مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، باران‌های سیل‌آسای روز و شب گذشته در بیشتر مناطق استان یزد، سبب بروز سیل در بیشتر مناطق شده و سبب مسدودی راه‌ها و خسارت به زیرساخت‌ها شده است؛ این بارش‌های رگباری هم‌اکنون در شهر یزد و بسیار از مناطق استان در حال وقوع است.

هواشناسی استان یزد از تداوم بارش‌ها تا فردا خبر داد و اعلام کرد که تاکنون بیشترین میزان بارش مربوط به تفت با ۶۴ و ۷ دهم میلیمتر بارش بوده است و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد و قسمت شرقی اردکان بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.

جاری شدن سیل در جاده خضرآباد استان یزد سیل روستای هامانه دهستان کذاب جاری شدن سیل در محدوده پروژه باند دوم یزد طبس

کد خبر 747477

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان