Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: تنها مدرسان حق التدریس در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند و سالانه با برگزاری یک فراخوان برای جذب آن‌ها درجهت رفع نیاز واحد‌های آموزشی خود اقدام می‌کنیم. محمدحسین امید، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: تمام مدرسینی که در این دانشگاه به کار گرفته شدند حق التدریس هستند و دلیل نمی‌شود که فرآیند‌های لازم از جمله ارزیابی صلاحیت عمومی و علمی را نگذرانده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی جذب و شورای عالی انقلاب فرهنگی هر فردی که بخواهد در کلاس تدریس کند اعم از استخدامی قراردادی و پیمانی یا حق التدریس باید فرآیند‌های لازم مثل ارزیابی صلاحیت علمی و عمومی را گذرانده باشد.

امید اظهار داشت: در همین خصوص دانشگاه علمی کاربردی سالانه فراخوان جذب اعلام می‌کند تا افراد داوطلب تدریس در مراکز جامع در آن شرکت کنند و پس اط بررسی صلاحیت‌های علمی، و عمومی به مصاحبه دعوت شوند. این افراد در صورت کسب امتیاز لازم مجوز تدریس و کدمدرسی دریافت مس کنند و طبق آن می‌توانند در استان مورد پذیرش خود به صورت حق التدریس به فعالیت بپردازند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی در پاسخ به این سوال که سالانه چه تعداد نیرو جذب می‌شوند، بیان کرد: بسته به نیاز و رشته‌های جدید تعدا افرادی که به عنوان حق التدریس در دانشگاه جذب می‌شوند متفاوت است. به عنوان مثال با اعلام نیاز برای جذب حدود ۷ هزار نفر، در فراخوان بهمن ۹۸ حدود ۱۸ هزار نفر شرکت کردند و از بین آن‌ها حدود ۱۰ هزار نفر به مصاحبه دعوت شدند.

به گفته وی، در برخی از فراخوان‌ها حدود ۵۰ هزار نفر هم شرکت کردند به عنوان مثال در یکی از فراخوان‌های تهران به جذب یک هزار حق التدریس نیاز بود و با این وجود حدود ۱۰ هزار نفر در فراخوان شرکت کردند لذا میزان جذب و شرکت در فراخوان به استان و رشته‌های جدید بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد حسین امید حق التدریس رئیس دانشگاه علمی کاربردی شورای عالی انقلاب فرهنگی علمی کاربردی حق التدریس هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی موسوم به طرح حامیم را در این دانشگاه برگزار می‌کند.

دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این طرح تا ۲۰ اردیبهشت‌ سال جاری فرصت دارند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان واقع در ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه مراجعه کنند. اولویت ثبت‌نام با دانشجویان ورودی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است. 

از جمله مزایای شرکت در این طرح می‌توان به معادل‌سازی با ۲ واحد از درس معارف اسلامی در مرحله کشوری، اعطای گواهی دوره، برگزاری نشست‌های معرفتی و مهارتی، برگزاری فوق‌ برنامه‌های ورزشی و تفریحی، برگزاری دوره تکمیلی در شهر مقدس مشهد و بهره‌مندی از امتیازات آموزشی دروس معارف اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند