Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از علل روی آوردن نوجوانان به مواد مخدر و روانگردان این است که مواد مخدر در دسترس آن هاست و به سهولت به دست می آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ افشین دلشاد درخصوص علل آسیب پذیری نوجوانان در مقابل اعتیاد اظهار کرد: نوجوانان به خاطر خصوصیات نوجوانی بسیار آسیب پذیر هستند و نسبت به دنیای رو به گسترشی که در آن زندگی می کنند کنجکاوترند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: نوجوانان جستجوگر به هرکجا سر می‌کشند، اگر در مسیر راه هایی گشوده شوند که لذت و بی خبری در آن ها وجود داشته باشد، آن ها به سرعت جذب آن راه ها می‌شوند.

دلشاد عنوان کرد: زمینه‌های انحراف و بزهکاری اجتماعی به شکل بالقوه در نوجوانان وجود دارد و چنانچه محیط برای آن ها مساعد نباشد به انحراف کشیده شده و در دام اعتیاد گرفتار می شود.

وی با اشاره به مهمترین علل گرایش نوجوانان به مواد مخدر و روانگردان، گفت: درصد بالایی از نوجوانان مصرف کننده مواد مخدر و روانگردان، اظهار داشتند که می تواند به سهولت مواد مورد نیازشان را به دست بیاورند.

دلشاد با بیان اینکه دوستان نقش مهمی در گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر و روانگردان ایفا می‌کنند، افزود: می‌توان به یقین پیش بینی کرد در صورتی که دوستان و به ویژه نزدیکترین دوست هر فرد مواد مخدر مصرف کند، خود فرد نیز به مصرف چنین موادی روی خواهد آورد.

وی اظهار داشت: نوجوانان برای پذیرفته شدن از طرف دیگران، به خصوص دوستان و همسالان خود اهمیت بسیاری قائلند و چون گروه همسالان قدرت زیادی دارد، می تواند اعضای گروه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی معاون بهداشتی علوم پزشکی خراسان شمالی مواد مخدر و روانگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

به گزارش قدس خراسان، سید حسن رحیمی زاده اظهار کرد: این میزان مواد افیونی در ۲۴ ساعت گذشته حین ورود به کشور در سالن مسافری از سوی پرسنل گمرک مرزی دوغارون کشف شد.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون ادامه داد: ۲ کیلو و ۵۰ گرم از این مواد مخدر شیشه و ۸۰۰ گرم آن هروئین فشرده است.

وی اظهار کرد: در این ارتباط ۲ تبعه افغانستانی دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

رحیمی زاده بیان کرد: سال گذشته در راستای مبارزه با ورود مواد مخدر از سمت افغانستان به ایران از طریق گذرگاه زمینی دوغارون، افزون بر ۶۰۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در این معبر زمینی کشف و ضبط شد.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون اضافه کرد: همچنین پارسال ۷۵ کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر در گمرک دوغارون کشف شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • ۴ تن مواد مخدر در استان قم کشف شد
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو