Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در طرح‌هایی که نیازی به شیرین کردن آب ندارد در استان‌های ساحلی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر آب شور دریا برای استفاده در حوضچه‌های آبزی پروری و خنک کردن برج‌های نیروگاه‌های حرارتی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای این مصارف تا حدود ۲۶ میلیارد متر مکعب آب شور دریا‌ها تخصیص داده شده است که مطابق شرایط در استان‌های ساحلی می‌تواند استفاده شود.

وزیر نیرو گفت: در طرح‌هایی که نیاز است تا آب دریا را شیرین کنیم مجوز‌های لازم در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر داده شده است.

آقای اردکانیان افزود: در این طرح‌ها نسبت آب شیرین به آب شور یک سوم است بدین معنا که باید سه برابر آب شور از دریا برداشت کنیم تا یک سوم آب شیرین بدست آید.

وی گفت: برای شیرین کردن آب شور دریا و انتقال آن به نقاط غیر ساحلی هم در جنوب کشور مطالعاتش انجام شده است، اما اجرای آن مستلزم تهیه و تأیید طرح سازگاری با کم آبی در استان مربوط است.

وزیر نیرو افزود: به عنوان مثال اگر در استانی در فلات مرکزی بدون این که الگوی کشت را تغییر دهیم یا برداشت از سفره‌های زیرزمینی را کاهش دهیم صرفاً به دنبال سرمایه گذاری برای انتقال آب بیشتر باشیم این بدان معناست که مشکل را به آینده موکول کردیم.

اردکانیان گفت: دستگاه‌های مسئول در یک استان باید در یک تصمیم جمعی این اصلاحات را در قالب طرح سازگاری با کم آبی اجرا کنند تا سرمایه گذاری برای انتقال آب جدید صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آبرسانی روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب کشور + فیلم

امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد. مشکل عمده این مناطق مسدود بودن برخی از راه‌هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب کشور + فیلم
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند
  • یک سد دیگر در جنوب کشور سرریز شد
  • ​آغاز طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با فعالیت‌های کشاورزی در آذربایجان شرقی