Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر منوچهر کرمی، در گفتگویی روند ابتلا به کرونا در همدان را افزایشی دانست و افزود: این روزها شاهد بالاترین آمار موارد ابتلا به این بیماری از آغاز اپیدمی آن هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۱۰ نفر بر اثر ابتلای به این ویروس در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند و شمار فوتی‌ها هم به ۲۷۶ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش قابل توجه آمار مبتلایان به کرونا در همدان سبب شده تا این استان در آستانه ورود به وضعیت قرمز قرار گیرد، گفت: روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز شد و هنوز هم متاسفانه ادامه دارد.

دکتر کرمی اضافه کرد: در هفته گذشته سخنگوی وزارت بهداشت این استان را جزء استان‌های در وضعیت هشدار اعلام کرد، اما این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده همدان در وضعیت قرمز کرونا قرار گیرد.

وی بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و عادی‌انگاری اوضاع را از عوامل مهم افزایش آمار کرونا دانست.

دکتر جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اعلام اینکه ۲۵ درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، اظهار داشت: متاسفانه ۱۰ درصد از بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به‌خاطر شدت بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

46

کد خبر 1410950

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان گفت: در ایام نوروز تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های استان که منجر به بستری شده اند سه هزار و ۳۰۸ نفر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

 دکتر فریدون عبدالملکی‌ در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح اقدامات و عملکرد دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز گفت: در راستای دستورالعمل مدیریت سفر در سال ۱۴۰۳  و شرح وظایف کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست دانشگاه، در ایام تعطیلات نوروز در تمامی حوزه های درمان، بهداشت، غذا و دارو و فوریت‌های پزشکی (اورژانس ۱۱۵)، ضمن هماهنگی با سایر سازمان ها و ستاد سفر استان در قالب طرح سلامت نوروزی، از ساعت ۸ صبح  ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز  و تا پایان روز ۲۵ فروردین ماه جاری به ‌صورت فعال با نظارت و پایش مستقیم ستادی به مسافران و همشهریان خدمت رسانی در قالب این طرح تدوام داشت.

وی افزود: از اقدامات صورت گرفته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در حوزه سلامت می‌توان به راه اندازی ایستگاه های سلامت خدمات رسان اورژانس ۱۱۵و مرکز بهداشت در ورودی شهرهای استان، استقرار سیستم گزارش گیری و جمع‌بندی روزانه در حوزه‌های مختلف درمانی، بیمارستانی، اورژانس ۱۱۵، بهداشتی و غذا و دارو، کنترل شاخص‌های مهم طی ایام تعطیلات نوروزی و اتخاذ تدابیر لازم، نظارت بر حضور و تاثیر پرسنل حاضر در قالب کشیک‌های سازماندهی شده در تمامی حوزه ها، با نظارت مستقیم واحد پایش و ارزیابی عملکرد مدیریت بازرسی دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان به عملکردها و اقدامات صورت گرفته در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﺮﻋﺖ ﺩﻫﯽ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺧﺪﻣﺖﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺴﺎﻓران، ﺁﻣﺒﻮﻻﻧﺲﻫﺎﯼ ﺍﻭﺭﮊﺍﻧﺲ ۱۱۵، ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ۸ ﺻﺒﺢ ﺍﻟﯽ ۱۲ ﻇﻬﺮ ﻭ ﺍﺯ ۱۶ ﺍﻟﯽ ۱۸ ﺩﺭ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺁﻻﺭﻡ ﻭ ﻋﻼﺋﻢ ﺍﺧﺒﺎﺭﯼ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﺴﺘﻘﺮ شدند.

دکتر عبدالملکی با بیان اینکه، طبق آمار ثبت شده از ابتدای طرح تعداد  ۲۷ هزار و ۶۳۴  تماس با مرکز ۱۱۵ اورژانس گرفته شده است، بیان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۴۶۵ ماموریت منجر به اعزام آمبولانس شده، پنج هزار و ۱۴۹ مورد مشاوره تلفنی و یک هزار و ۴۹۸ مورد مزاحمت تلفنی و ۱۳ هزار و ۵۲۲ مورد هم سایر موارد بوده است.

وی تصریح کرد: از ماموریت های انجام شده یک هزار و ۱۰۱ مورد آن یعنی حدود  ۱۵درصد از ماموریت ابلاغی، حوادث ترافیکی بوده که ۷ فوتی و ۱۲۵۰ مصدوم داشته است و پنج بیمار نیز توسط بالگرد اداره اورژانس هوایی به مرکز درمانی مرکز استان منتقل شده است.

 رئیس دانشگاه به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت درمان پرداخت و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی، فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بصورت  شبانه‌روزی  ادامه داشت.

دکتر فریدون عبدالملکی با بیان اینکه، در این ایام تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های استان که منجر به بستری شده اند سه هزار و ۳۰۸  نفر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین در مدت اجرای طرح مذکور، تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۴۷ نفر به صورت سرپایی مراجعه داشته ایم که در قسمت مراجعه بیماران به صورت سرپایی حدود ۵/۶ درصد کاهش مراجعه به اورژانس بیمارستان ها نسبت به مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: در ایام طرح، ۴ هزارو ۴۲۳ مورد عمل جراحی انجام شده که نسبت به مشابه سال گذشته ‌۵ نفر افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان