Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان از مشارکت این بنیاد در احداث بزرگترین خط انتقال نفت خاورمیانه که قرار است روزانه یک میلیون بشکه نفت مناطق جنوبی کشور را به سواحل مکران منتقل کند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، جواد اوجی با اشاره به مشارکت بنیاد مستضعفان در پروژه عظیم و استراتژیک انتقال خط لوله نفت مناطق نفتی جنوب و جنوب غرب کشور به سواحل مکران، اظهار کرد: در حال حاضر ایران تنها دارای یک ترمینال نفتی است که در منطقه خارک و در محدوده خلیج فارس قرار دارد؛ ولی با توجه به مصالح کشور و تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر احداث یک ترمینال نفتی دیگر در سواحل مکران، پروژه خط لوله 42 اینچی گوره به جاسک به طول 1100 کیلومتر طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این خط لوله، بزرگترین خط انتقال نفت در منطقه خاورمیانه است افزود: با بهره برداری از این خط لوله انتقال نفت، ایران صاحب دومین ترمینال نفتی می شود که در منطقه ای خارج از خلیج فارس و در سواحل مکران قرار دارد و با توجه به شرایط موجود، از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: این خط لوله 1100 کیلومتری شامل 5 تلمبه خانه در مسیر گوره به جاسک است و روزانه قابلیت انتقال یک میلیون بشکه نفت از مناطق نفتی جنوب و جنوب غرب کشور به سواحل مکران را دارد.

اوجی با تاکید بر اینکه با بهره برداری از این خط انتقال نفت، نفت ایران می تواند با دور زدن تنگه هرمز از ترمینالی در سواحل مکران صادر شود گفت: شرکت پایندان وابسته به بنیاد مستضعفان، در مهمترین گستره این پروژه ملی مشارکت دارد و عملیات اجرایی احداث خط لوله در منطقه 4-1 و تلمبه خانه شماره 5 این خط انتقال به این شرکت واگذار شده است.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان خاورمیانه مشارکت خط لوله بنیاد مستضعفان سواحل مکران انتقال نفت خط انتقال خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار گفت: با اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث جنوب شرق یزد به مناطق حسن آباد، ملاصدرا و اکرم آباد بالغ بر ۵۵ هزار نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی درصد پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود ۷۰ درصد عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات عمرانی و داخلی برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: حجم مخزن احداث شده در این طرح پنج هزار متر مکعب است و احداث ۱۰ هزار متر مکعب مخزن دیگر نیز با هدف ذخیره آب شرب در آینده نزدیک شروع می‌شود.

وی به ۴۵ کیلومتر خط انتقال این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: از این میزان خط انتقال ۲۵ کیلومتر آن تاکنون لوله گذاری شده است.

علمدار ظرفیت ایستگاه پمپاژ در حال ساخت این طرح آبرسانی را ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، ساخت هشت باب اتاقک چاه و همچنین ۱۰ کیلومتر برق رسانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

دیگر خبرها

  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • جاده گچساران به زیدون برای انتقال لوله آب فردا بسته می‌شود
  • ترغیب مردم به مشارکت در ساخت مسکن محرومین
  • رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه