Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رونق فعالیت‌های استارت‌آپ‌ها را سبب ایجاد شغل در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از مردم دعوت کرد تا با مطالعه روزنامه فرهیختگان با چالش‌های پیش‌ روی استارت‌آپ‌ها و فعالان اقتصاد خلاق بیش از پیش آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی نقش استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق را در توسعه زیست‌بوم فناوری و اشتغال‌زایی در کشور با اهمیت دانسته و خواستار تلاش برای رفع مشکلات این مشاغل نوپا شده است. دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در فضای مجازی نوشت:

دوستان وهمکاران خوبم در روزنامه وزین فرهیختگان پرونده‌ای برای بررسی وضعیت صنایع فرهنگی وخلاق را با گزارش زهرا فریدزادگان باز کرده‌اند و در آن با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بررسی چالش‌های اقتصاد خلاق پرداختند و نقش کمتر دیده شده استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق در مقابله با کرونا پرداختند. این زیست بوم اگر در کشور به وضعیت مطلوب خود برسد اشتغال‌زایی و ارزش افزوده فوق العاده‌ای خواهد داشت. ۲۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی این صنعت در جهان بوده چه میزان از این رقم سهم کشور ما خواهد بود ؟! بسته به روند و رشد این زیست بوم در کشور دارد مخاطبان عزیز خودم رو به مطالعه این مطلب در روزنامه فرهیختگان جلب می‌کنم.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی اشتغال زایی استارت آپ ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استارت آپ ها دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»

 مسعود حسنلو که در نشست خبری رویداد «مانوین» در محل مدرسه دارالفنون سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت هویت‌بخشی به صنایع خلاق و بومی کشور گفت: این نشست در مرکز تاریخی دارالفنون برگزار شده است، چرا که اکوسیستم فناوری، نیازمند هویت‌بخشی است که ریشه آن در فرهنگ بومی و ملی و دینی ما نهفته است. 

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی به حل مسائل مردم و جامعه نزدیک است، ادامه داد: کارکرد فناوری، اصالتا حل مسئله مردم است. فناوری های نرم به سراغ مسائل اجتماعی رفته اند و با توجه به چالش‌هایی که در حوزه هایی نظیر زبان فارسی، وفاق اجتماعی، محیط زیست، سلامت عمومی و عدالت اجتماعی وجود دارد، می‌توانند به حل این مسائل کمک کنند.

حسنلو با تاکید بر اینکه هرچقدر اکوسیستم توسعه فناوری‌های نرم توسعه یابد، مسائل اجتماعی در مسیر حل شدن قرار می‌گیرند، ادامه داد: برگزاری رویداد مانوین در همین راستا برنامه‌ریزی شده است، چرا که ما نیاز داریم فناوری‌ها با رویکرد بومی و هویت‌ساز توسعه یابند و این رویداد در زمینه توسعه جریان‌های فناوری‌های نرم فعال شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه، رونمایی از دستاوردها و برگزاری نشست‌ها را از برنامه‌های جانبی این رویداد ذکر کرد و گفت: اعتقاد من بر این است که صنایع خلاق، رکن اقتصاد خلاق و فرهنگی به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های پیشران در حوزه‌های فناوری‌های نرم و فرهنگی، گفت: پروژه‌های پیشران پروژه‌هایی هستند که از نظر اقتصادی و صنعتی قادر هستند پروژه‌ها را چند پله جلوتر برانند و ما دو دسته پروژه‌های پیشران و کلان را تعریف کرده‌ایم.

حسنلو ادامه داد: برای این منظور ۱۷ کارگروه ذیل سند این ستاد تشکیل شده که در سه لایه پروژه‌هایی را تعریف کرده‌اند. برخی پروژه‌ها، پروژه‌های کلان ملی بوده که نیاز به اعتبارات و زیرساخت‌های جدی دارند و برخی دیگر نیاز به اعتبارات زیادی ندارند، اما نیازمند تجمیع ظرفیت‌ها و کنسرسیوم‌ها هستند.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دسته سوم پروژه‌ها را پروژه‌هایی دانست که نیاز به زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی دارند و ادامه داد: تاکنون سه پروژه کنسرسیوم صادرات اسباب‌بازی، پلتفرم به‌هم‌رسانی آموزشی و آزمایشگاه اثر اجتماعی احصاء شده است، علاوه بر این ۱۰ پروژه دیگر در دستور کار ستاد قرار دارد.

یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد مانوین هم با بیان اینکه این رویداد همزمان با نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی رونمایی می‌شود.

وی، صنایع خلاق را نقطه‌ای دانست که در زیست بوم فناوری کشور در ارتباط بیشتر با مردم قرار دارد و گفت: در سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هفت راهبرد برای گفتمان‌سازی و مشارکت مردم به منظور توسعه کاربردهای فناوری‌های نرم و فرهنگی پیش‌بینی شده است و برای رسیدن به این راهبردها برنامه‌هایی مانند ایجاد بستر مشارکت مردمی، تسهیل‌گری و حمایت از به‌کارگیری نمادهای ملی در نظر گرفته شد. 

قرائی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهبردها، رویداد ملی صنایع خلاق مانوین برنامه‌ریزی شده است، برگزاری این رویداد را در راستای اجرایی‌سازی سند توسعه فناوری‌های نرم و خلاق دانست و اظهار کرد: بخش نمایشگاهی یکی از بخش‌های این رویداد به شمار می‌رود که با ایجاد ۲۸ غرفه شرکت‌ها و هسته‌های خلاق این حوزه آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی چون نوشت افزار، سبک زندگی، مد و پوشاک و غیره عرضه می‌کنند.

دبیر اجرایی رویداد مانوین، «روایت پیشرفت» را از دیگر بخش‌های این رویداد عنوان و خاطرنشان کرد: در این بخش بازدیدکنندگان با روند پیشرفت کشور در حوزه صنایع خلاق آشنا می‌شوند و در بخش رویدادی نیز با برگزاری سه استیج به بررسی موضوعاتی چون ارائه گزارش‌ عملکردها، رونمایی از کتاب‌ها و برندهای جدید، پروژه‌های پیشران و نوآوری‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی رونمایی از برخی محصولات و دستاوردها را از دیگر بخش‌های مانوین عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی در نهایت شش محصول برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی