Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به مشکلات جدی در حوزه مسکن و معیشت مردم گفت: دولت و مجلس باید رفع مشکلات حوزه مسکن و گرانی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش جماران، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اهمیت توکل در رزق و روزی اظهار داشت: اگر به خدا توکل کنید، خداوند متعال هرگز بنده خود را رها نمی‌کند مگر اینکه کسی خود در کسب روزی کوتاهی کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر کسی توکل داشته باشد و بداند خدای روزی او را می‌رساند، آنگاه دیگه خلاف نمی‌کند، احتکار و گرانفروشی نمی‌کند و سر برادر دینی خود کلاه نمی‌گذارد.

ناصری ادامه داد: مسئله فرزندآوری نیز همین است و بسیاری از جوانان به خاطر اینکه از مخارج او می‌ترسند، اقدام به فرزندآوری نمی‌کنند در حالی که خداوند روزی او را تضمین کرده و باید با توکل به خدا و ایمان به تحقق وعده خدا اقدام کنند و اگر غیر از این باشد، ظن به خدا و توهین به ساحت خداوند متعال کرده اند زیرا روزی همه انسان‌ها دست خداست.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس که دارای ۱۴ محور بود، عنوان کرد: امیدواریم نمایندگان در این محورها جدی باشند و گروه‌هایی تشکیل دهند و با حضور کارشناسان برای محقق شدن این رهنمودها و دغدغه‌ها اقدام جدی انجام دهند.

وی تاکید کرد: با این بیانات مجلسی‌ها باید برنامه ریزی دقیق کنند و این فرازها را سرلوحه خود قرار دهند و آن را عملی و قانون کنند و با ارائه آن به دولت، بر اجرای صحیح آن نیز نظارت جدی داشته باشند.

ناصری، گرانی‌ها، مسکن، مسائل ارزی، مسائل فرهنگی و … را از جمله مشکلات موجود کشور برشمرد و افزود: این مسائل از دغدغه‌های رهبری و مردم است و معتقدیم ظرفیت‌های لازم در کشور برای رفع این دغدغه‌ها وجود دارد اما باید برای آن اقدام و برنامه ریزی جدی شود.

وی ادامه داد: مردم ما پا به کار و آماده هستند ضمن اینکه جوانان مستعد و نخبه بسیاری داریم که می‌توانند در رفع این مشکلات کمک کار دولت باشند به شرط اینکه دولت کار جدی را آغاز کند

امام جمعه یزد تصریح کرد: اشتغال، تولید، مهار تورم، مدیریت اقتصادی، عدم وابستگی به بودجه نفت، مسکن، ازدواج جوانان، فرزندآوری و تداوم نسل، مدیریت فضای مجازی و … از مسائل کلیدی کشور است که دولت و مجلس باید با مدیریت و برنامه ریزی قوی اهتمام جدی برای رفع این مسائل داشته باشند.

ناصری ادامه داد: در طول چهار دهه گذشته در هر دوره نیاز به تحولاتی داشته ایم تا بتوانیم پیشرفت را رقم بزنیم و اکنون این تحول در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی و بسیاری از حوزه‌های فرهنگی ضروری است تا بتوانیم دانش آموزان و دانشجویانی متفکر و خلاق تربیت کنیم که مجلس باید در این زمینه نیز وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: اکنون نیروها و نخبگان ما به خارج از کشور فراخوانده می‌شوند و استعدادها از این طریق از کشور خارج می‌شوند در حالی که در کشور خودمان به اینها توجه کافی صورت نمی‌گیرد.

ناصری یادآور شد: این جوانان سرمایه‌های آینده کشور هستند و نباید با بی توجهی راه را برای رفتن آنها هموار کنیم بلکه باید از آنها حمایت و پشتیبانی شود تا بتوانند برای کشور مثمرثمر باشند.

اخبار مرتبط امام جمعه یزد: خودکفایی در ماشین آلات از ابعاد جهش تولید است کم توجهی به نکات بهداشتی حق الناس محسوب می شود آیت الله اعرافی: مسئولان باید عزم جدی تری برای کنترل گرانی داشته باشند آیت الله دری نجف آبادی: سه قوه باید پشتیبان یکدیگر باشند نظر امام جمعه رشت در خصوص قرارداد با چین

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه خطبه های نماز جمعه یزد نماز جمعه یزد رفع گرانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی امام جمعه جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن به مددجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیین واگذاری ۳۳ هزار و ۶۸۳ مسکن در سراسر کشور به مددجویان کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، با حضور آقای رئیسی برگزار شد.

این واحد‌های مسکونی به همت کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ساخته و به متقاضیان در روستا‌ها و شهر‌های دارای کمتر از ۲۵ هزار جمعیت، واگذار شده است.   رئیس جمهور در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از کارهای دولت برای رفع نیاز مسکن متقاضیان مددجو در سراسر کشور، تحقق وعده دولت مردمی در این زمینه و قدردانی از تلاش‌های همه بخش‌ها و نهاد‌های حاضر در این طرح بزرگ، گفت: رشد ۴۴ درصدی ساخت مسکن برای مددجویان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از جمله خبر‌های خوب و امیدآفرین است و باید از تلاش‌های همه مدیران استانی و نهاد‌های انقلابی برای تحقق این کار مهم، صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم.   آقای رئیسی اظهار داشت: دولت در جهت تحقق این وعده که مددجوی بدون مسکن در کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، نداشته باشیم، ساخت مسکن برای مددجویان را ۴۴ درصد افزایش داد؛ بنابر این، دولت صادق‌الوعد است.   رئیس جمهور، همچنین بر ضرورت تلاش مضاعف مسئولان مربوطه برای تسریع در تکمیل سایر طرح‌های نهضت ملی مسکن، تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن به مددجویان
  • هشدار برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در خاک های دارای مشکل
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است