Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@03:28:19 GMT

به جای استامینوفن آلبالو بخورید!

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۱۰۸۰

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی مانند کورستین می‌باشد که خاصیت ضد سرطانی دارد و فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست. ناطقان: آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی مانند کورستین می‌باشد که خاصیت ضد سرطانی دارد و همچنین آلبالو نشانه‌های موجود در بیماری‌های التهابی مانند آرتریت و نقرس را کاهش می‌دهد در نتیجه میتوان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصرف آب آلبالو ۲ بار در روز به مدت ۸ روز درد‌های بعد از مسابقات ورزشی را به نسبت افرادی که دارونما مصرف می‌کنند کاهش می‌دهد.

مصرف آلبالو برای سالم ماندن قلب

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی، چون آنتوسیانین، کلوروژنیک اسید، کورستین و کامپفرول می‌باشد و یکی از میوه‌هایی است که از ظرفیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

آنتوسیانین‌های موجود در آلبالو از چندین راه بدن را در برابر آسیب‌های استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند:

۱. آن‌ها به طور مستقیم رادیکال‌های آزاد را منهدم می‌کنند.

۲. به DNA متصل می‌شوند و آن را از تخریب اکسیداتیو حفظ می‌کنند.

۳. سیستم سم زدایی آنزیمی و آنزیم‌های آنتی اکسیدانی را فعال می‌کنند.

۴. آنتی اکسیدان‌های موجود در آلبالو رگ‌های خونی و سلول‌های مغزی را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند. در نتیجه مصرف آلبالو از تشکیل پلاک‌های آترواسکلروزی و بیماری‌های مرتبط با زوال عقل جلوگیری می‌کند.

به جای استامینوفن، آلبالو بخورید

آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می‌کنند. این آنزیم‌ها مهم‌ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می‌باشند. آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از دارو‌های مسکن نیز مهار می‌شود. در نتیجه می‌توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.

به همین علت است که آلبالو نشانه‌های موجود در بیماری‌های التهابی، چون آرتریت و نقرس را کاهش می‌دهد. در طی تحقیقی که در آمریکا صورت گرفت مشخص شد که مصرف آب آلبالو دو بار در روز برای مدت ۸ روز، درد‌های بعد از مسابقات ورزشی را به نسبت افرادی که دارونما مصرف می‌کردند کاهش می‌داد.

آلبالو علیه سرطان

[آلبالو بهترین جایگزین برای استامینوفن!]فلاوونوئیدی که خواص ضدسرطانی قوی دارد، کورستین می‌باشد. آلبالو و آلبالوخشکه منبع بسیار مناسبی از کورستین هستند. مقدار کورستین موجود در آلبالو و آلبالوخشکه بسیار بیشتر از سایر میوه‌ها می‌باشد. فنولیک اسیدی که آمیگدالین نام دارد، به عنوان ویتامین B۱۷ شناسایی شده است.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد آمیگدالین، اندازه تومور‌های سرطانی را کاهش می‌دهد و از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین سایر مواد موثر موجود در آلبالو، درد ناشی از پیشرفت سرطان را تسکین می‌دهند. به همین علت است که آلبالو یک میوه ضد سرطانی قوی در نزد دانشمندان می‌باشد.

خوابی خوش با آلبالو

اگر از مشکلات بی خوابی رنج می‌برید و شب‌ها در رختخواب برای به خواب رفتن کلنجار می‌روید. آلبالو را امتحان کنید. یک ساعت پیش از خواب یک مشت آلبالو میل نمایید. ملاتونین هورمون موثر در تنظیم ساعت فیزیولوژیک بدن است که زمان خواب و بیداری را در افراد تعیین می‌کند. آلبالو به دلیل دارا بودن ملاتونین و تریپتوفان (که در بدن به ملاتونین تبدیل می‌شود) باعث بهبود خواب شبانه می‌شود.

آلبالوخشکه پرکالری‌تر از آلبالو تازه

۱۰۰ گرم از آلبالوخشکه ۳۵۰ کالری انرژی دارد؛ درحالی که همان مقدار از آلبالو به صورت تازه تنها ۶۸ کالری انرژی دارد. در حقیقت آلبالوخشکه ۵ برابر آلبالو تازه کالری دارد؛ زیرا آلبالو وقتی خشک می‌شود، مقدار فراوانی از آب خود را از دست می‌دهد و مقدار رطوبت آلبالوخشکه یک دهم آلبالو تازه است. همین مسئله باعث می‌شود که مقدار آلبالوخشکه در ۱۰۰ گرم بیشتر از آلبالو تازه می‌باشد و چگالی انرژی در حالت خشکیده بیشتر از آلبالو در حالت تازه باشد.

علاوه بر میزان کالری که در آلبالوخشکه بیشتر از آلبالو تازه می‌باشد. سایر ریزمغذی‌ها هم در آلبالوخشکه بیشتر می‌باشند. مثلاً محتوای فیبر موجود در آلبالوخشکه سه برابر آلبالو تازه می‌باشد. کلسیم موجود در ۱۰۰ گرم آلبالوخشکه ۱۹۶ گرم است. حتی بسیار بیشتر از کلسیم موجود در شیر و ۴ برابر کلسیم موجود در آلبالو تازه می‌باشد. آهن موجود در آلبالوخشکه ۴ برابر آهن موجود در آلبالو تازه می‌باشد. البته ویتامین A موجود در آلبالو تازه بسیار بیشتر از آلبالو خشک شده می‌باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: استامینوفن ، آلبالو ، ضد سرطان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: استامینوفن آلبالو ضد سرطان آلبالو تازه آنتی اکسیدان بیشتر از آلبالو کاهش می دهد ضد سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟

آفتاب‌‌نیوز :

فرشاد رشیدی با اشاره به مضرات بسیار نوشابه، گفت: نوشابه طیف وسیعی از مایعات را در برمی‌گیرد، اما آنچه در این بحث مقصود ما بوده و قرار است در خصوص مضرات آن صحبت کنیم نوشابه‌های گازدار شناخته شده در جامعه است.

وی افزود: طبق تحقیقات متعدد، مصرف طولانی مدت نوشابه‌های گازدار با مضرات و آسیب‌های بسیاری برای بدن همراه است و در همین راستا توصیه می‌شود مصرف این نوشیدنی از برنامه غذایی افراد کنار گذاشته شود.

رشیدی در تشریح مضرات نوشابه، مهمترین آن را وجود مقادیر زیاد قند در نوشابه‌های گازدار عنوان و تصریح کرد: نوشابه‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند، اما به دلیل وجود گاز درون آنها، افراد کمتر طعم شیرینی آن را احساس می‌کنند و همین قند به راحتی بدن را دچار آسیب می‌کند.

وی افزود: قند زیاد موجود در نوشابه خطر ابتلا به چاقی و متعاقب آن ابتلا به دیابت و فشار خون بالا را به همراه دارد، همچنین این قند موجب افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

این کارشناس تغذیه گفت: همچنین قند موجود در نوشابه به تدریج ذائقه افراد را به سمت استفاده از خوراکی‌های شیرین سوق می‌دهد که باز هم زمینه ساز ابتلای افراد به چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط با آن می‌شود. علاوه بر این‌ها قند موجود در نوشابه موجب ایجاد نفخ در سیستم گوارشی می‌شود.

این کارشناس تغذیه ماده خطرناک دیگر در نوشابه را اسید فسفریک دانست و افزود: این اسید فسفریک موجب کاهش جذب کلسیم در بدن شده و در طولانی مدت زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های مفاصل و بویژه پوکی استخوان می‌شود، همچنین اسید فسفریک روند پوسیدگی دندان‌ها را تسریع می‌کند.

رشیدی به گاز موجود در نوشابه هم اشاره و تصریح کرد: گاز کربنیک موجود در نوشابه هم در طولانی مدت زمینه ساز ابتلا به سرطان است و موجب ضعف در عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

این کارشناس تغذیه به مواد نگهدارنده موجود در نوشابه‌ها هم اشاره و تصریح کرد: این مواد هم در طولانی مدت در ابتلای افراد به سرطان نقش دارند.

رشیدی گفت: متاسفانه بسیاری مردم خیلی از مواقع برای رفع عطش اقدام به نوشیدن نوشابه می‌کنند، در حالی که برخلاف تصور عموم مصرف نوشابه به دلیل قند بالای آن موجب تشدید کم آبی بدن شده و عطش فرد را افزایش می‌دهد.

این کارشناس تغذیه اشاره‌ای هم به نوشابه‌های انرژی‌زا کرد و افزود: متاسفانه مصرف این نوع نوشابه‌ها به دلیل عنوان جذاب آن در میان جوانان و نوجوانان افزایش پیدا کرده، درحالی که مصرف این نوع نوشابه‌ها به دلیل کافئین بالای موجود در آن روی سیستم عصبی اثرگذار است و موجب بی‌قراری و بی‌خوابی افراد می‌شود.

وی افزود: همچنین مصرف این نوع نوشابه‌ها در برخی افراد بویژه کودکان موجب ایجاد حساسیت می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • سد نسا بم هنوز پر نشده است
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • استامینوفن برای قلب ضرر دارد؟
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود