Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، آتش نشانان در حال مهار بیش از ۲۰۰ کانون آتش در این جنگل‌ها هستند.

یکی از مهم‌ترین شهرهایی که در سال‌های اخیر بدلیل گرم شدن زمین شاهد آتش‌سوزی‌های مکرر بوده، لوگورسک است. این شهر در فاصله هزار و ۶۰۰ کیلومتری شمال شرقی مسکو قرار دارد. اکنون بیش از ۱۰۰ آتش نشان و داوطلب در این شهر مشغول مهار حریق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مقامات شهرداری لوگورسک می‌گوید آتش مستقیما جان شهروندان را تهدید نمی‌کند اما دود غلیظی در منطقه منتشر شده که آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از آن بسیار خطرناک خواهد بود.

در شهر لاکوتسک در شرق سیبری ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که برج‌های مسکونی و ساختمان‌های اداری در دود غلیظ اشباع شده‌اند. این شهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. ۴۳ هزار هکتار از جنگل‌های سیبری در حال حاضر در آتش می‌سوزند.

جنگل‌های سیبری همچون جنگل‌های آمازون اهمیت زیادی برای محیط زیست کره زمین دارند.

به گزارش یورونیوز، سیبری در سال ۲۰۲۰ با گرمای بی‌سابقه مواجه است. به گفته دانشمندان افزایش دما امسال در سیبری اتفاقی نیست و مستقیما ناشی از گرم شدن زمین و افزایش گازهای گلخانه‌ای است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود