Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی پیشکسوت فوتبال خراسان گفت: هدف اصلی فوتبال، توسعه سلامت و ایجاد فضای لذت‌بخش در جامعه است. اگر جان انسان‌ها در ادامه برگزاری لیگ به خطر بیفتد، به هدف اصلی فوتبال هم نخواهیم رسید. سازمان لیگ و ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش صرف نظر از دیدگاه مدیران باید حکم حکومتی صادر می‌کردند.

عباس چمنیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت شهرخودرو و تغییرات در کادرفنی این تیم اظهار کرد: اپیدمی تعویض مربی در ایران حتی از اپیدمی کرونا هم گسترده‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اپیدمی به قدری گریبان فوتبال ایران را گرفته که نه مربیان از ثبات لازم برخوردارند و نه باشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌ای حتی برای یک سال طراحی کنند. استعفای سرآسیایی و حضور سرمربی جدید، غیرمنتظره‌ بود. سرآسیایی در شرایطی خاص مسئولیت شهر خودرو را قبول کرد و حضور همزمان یک دستیار خارجی با تفکراتی متفاوت، علاوه بر تبعات مالی برای باشگاه، چالش‌های فنی زیادی ایجاد کرد.

وی افزود: سرآسیایی با استعفایش پس از ۲ پیروزی نشان داد که توانایی هدایت تیم را دارد اما شرایط مطلوبی برای ادامه همکاری وجود ندارد. امیدوارم همانطور که با کرونا مقابله می‌شود، برای صندلی لرزان مربیان هم فکری صورت گیرد تا تیم‌ها با تلاطم فنی روبه‌رو نشوند. تغییرات در کادر فنی کیفیت فوتبال‌ و بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مگر بازیکنان چقدر انعطاف تاکتیکی دارند؟ مگر چقدر مهره‌ داریم که در بازی تیمی و گروهی درکی بالا داشته باشند؟

پیشکسوت فوتبال خراسان با بیان اینکه شهرخودرو یک تیم کاملا خصوصی نیست، خاطرنشان کرد: شک نکنید که شهرخودرو ادای تیم‌های خصوصی را در می‌آورد. شهرخودرو از منابع دولتی در قالب حمایت بهره می‌برد. زمانی یک تیم کاملا خصوصی است که بدون هیچ کم و کاستی تمام منابع مالی را به صورت خصوصی تامین کند و انتظار کمک و حمایت مالی از مسئولان استانی و شهری نداشته باشد. اگر تیم‌داری با حمایت مسئولان باشد، هر کسی می‌تواند تیم‌داری کند.

چمنیان تاکید کرد: اگر تیمی به صورت کاملا خصوصی اداره می‌شود، نباید فراموش کند که فوتبال یک پایگاه اجتماعی است. روزی که بخش خصوصی وارد می‌شود، باید منافع اجتماعی شهر و استان را هم در نظر بگیرد و تصمیماتی بگیرد که با منافع اجتماعی و فرهنگی آن شهر و استان مغایرتی نداشته باشد. شهر خودرو پیش از این متعلق به یک بخش خصوصی دیگر به اسم پدیده بود و باید باور کنیم که این تیم متعلق به مردم همین شهر است. دوستان اگر انتظار حمایت از هواداران، مسئولان و رسانه‌ها دارند، باید به نظر و آرای این سه قشر نیز احترام بگذارند و توجه کنند.

وی در خصوص شرایط شهر خودرو پس از استعفای سرآسیایی، حضور موقت کوزین و حضور سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی جدید این تیم تصریح کرد: هر تغییری می‌تواند با تبعات مثبت و منفی همراه باشد. شهرخودرو پس از حضور یک فصل و نیمی یحیی گل‌محمدی، به شخصیت و هویت تیمی ارزشمندی رسیده بود. سرآسیایی به لحاظ آشنایی با فضای درون تیم، با حضور چند هفته‌ای پس از خروج گل‌محمدی تقریبا شخصیت تیم را حفظ کرد و می‌توانست محصول زحمات یحیی گل‌محمدی را تا انتهای فصل هم حفظ کند اما تغییرات ناگهانی می‌تواند شهرخودرو را دچار افت کرده و از روند خوبش در ۲ فصل اخیر خارج کند.

این پیشکوست فوتبال خراسان ادامه داد: مدیریت این مجموعه باید در مورد تیم‌های پایه باشگاه نیز نگاه جدی‌تری داشته باشد. تیم‌های پایه سرمایه این باشگاه هستند و با ظرفیتی که فوتبال خراسان دارد و استفاده از برند شهرخودرو، می‌توان فضایی بهتر برای پرورش مستعدین فوتبال خراسان فراهم کرد. اینکه مجموعه تیم‌های پایه شهر خودرو به خارج از باشگاه واگذار شده، جای نگرانی دارد و آسیب بزرگی به باشگاه و مستعدینی که امیدوار به رسیدن به سطح اول فوتبال کشور هستند، وارد خواهد کرد. امیدوارم در نگرش مدیریت باشگاه شهر خودرو در مورد تیم‌های پایه تغییر ایجاد شود.

چمنیان همچنین در خصوص وضعیت لیگ برتر ایران پس از وقفه‌ای چندین ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به دلیل شرایط نابرابری که تیم‌های لیگ برتری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند، وقفه‌ کوتاه مدت و ایجاد خلل در بازی‌ برخی از تیم‌ها طبیعی بود. سازمان لیگ می‌توانست همانند سایر کشورها به مسابقات پایان دهد. با این وقفه فرصتی فراهم می‌شد تا به مشکلات زیرساختی فوتبال کشورمان توجه بیشتری کنیم. هزینه‌ای که سازمان لیگ و باشگاه‌ها برای بازی‌های باقیمانده فصل پرداخت کردند را صرف تجهیز ورزشگاه‌ها، آکادمی‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌کردند.

وی افزود: معرفی قهرمان لیگ تبعاتی به همراه داشت اما در حال حاضر هم با شروع مجدد لیگ دچار حواشی دیگری شده‌ایم. این حواشی تمام ارکان فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر علی‌رغم بی‌توجهی به ساختارهای فوتبال ایران، نه تنها شاهد زیبایی‌های لیگ برتر نیستیم بلکه به دلیل حواشی به وجود آمده، بستر لذت از فوتبال را هم از دست داده‌ایم. آغاز مجدد لیگ اشتباه استراتژیکی بود. معرفی قهرمان و تیم‌های سقوط کننده اتفاق بزرگی تلقی نمی‌شد و به نظر می‌رسد در ادامه هم با وقفه‌های طولانی همراه باشیم. مردم نیز درگیر کرونا هستند و امکان حضور در استادیوم را ندارند. در حال حاضر هم آنقدر از تلویزیون فوتبال با کیفیت تماشا می‌کنند که دیگر نیازی به تماشای چنین فوتبال بی‌کیفیتی نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی فوتبال خراسان تیم های پایه شهر خودرو تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند

به گزارش قدس آنلاین فوتبال ایران با یک اتفاق تاریخی روبرو شد،اتفاقی که هواداران فوتبال سال ها منتظر آن بودند اما هیچ وقت عملی نشد تا اینکه در سال ۱۴۰۳ سرخابی ها به بخش خصوصی واگذار شدند.

واگذاری سرخابی‌ها باعث خواهد شد تا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود و سرخابی‌ها بتوانند پس از سال‌ها به صورت همزمان در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فوتبال باشگاهی قاره کهن شرکت کنند.

بلافاصله پس از واگذاری قطعی استقلال و پرسپولیس به هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی، این روایت به گوش رسید که سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت ورزش و وزارت اقتصاد از مالکان جدید سرخابی ها خواسته به این دلیل که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند تا پایان فصل از هرگونه تغییر مدیریت در این دو تیم خودداری کنند.

مالکان جدید پرسپولیس هم رسما اعلام کردند درویش تا پایان فصل مدیرعامل سرخپوشان باقی می‌ماند و چنین اتفاقی برای علی خطیر هم رخ می‌دهد و او هم حداقل تا پایان فصل سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال را بر عهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه