Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:36:59 GMT

شکست جریان ضد انقلاب برای ایجاد اغتشاش در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۳۰۳۹

شکست جریان ضد انقلاب برای ایجاد اغتشاش در کشور

برخی سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات وابسته به عناصر ضدانقلاب خارج‌نشین و منافقین نزدیک به یک هفته است که تلاش گسترده‌ای را از طریق اعلام فراخوان برای تجمعات اعتراضی در کشور در دستور کار قرار داده‌اند.

موضوعاتی از جمله سند نقشه راه همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین، مشکلات اقتصادی، افزایش نرخ ارز و احکام صادر شده برای سه سارق مسلح به عنوان محورهای اعتراض در دعوت به این تجمعات مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از انتخاب «کشکولی» موضوعات برای برگزاری تجمعات نیز جلب نظر افراد مختلف با هر رویکرد، سلیقه و گرایش بوده است.

مجموعه تلاش‌های تبلیغاتی سنگین ضدانقلاب برای شکل دادن به حرکت‌های اعتراضی در کشور، تنها به اجتماع اولیه ۴۰ نفر که به تدریج به حدود ۲۰۰ نفر افزایش یافت در مقابل یکی از پاساژهای شهر بهبهان در استان خوزستان منجر شد.

در تجمع شهر بهبهان پس از حضور فرماندار و گفت و گو با حاضرین، بیشتر تجمع کنندگان از محل متفرق شدند اما گروهی انگشت شمار که با هدف ایجاد اغتشاش تلاش داشتند تجمع را در مسیر رفتارهای غیرقانونی هدایت کنند با سردادن شعارهای ساختارشکن و تصویربرداری از این اقدام با انتشار چند ویدئو در فضای مجازی خوراک لازم را برای رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی معاند تامین ‌کردند.

شکست تلاش همه‌جانبه جریان‌های ضدانقلاب معاند و شبکه‌های رسانه‌ای وابسته به نظام سلطه برای شکل‌دهی جریانات اعتراضی در کشور در شرایط حاضر واجد پیام‌های بسیار مهمی است که توجه به آن برای ارائه دستیابی به تصویری روشن از برنامه‌های دشمن و اقدامات لازم‌الاجرا در این خصوص ضروری است.

پیام اول اینکه؛ نشان داد توان دولت‌های متخاصم و گروه‌های ضدانقلاب اعم از منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های تجزیه‌طلب برای ایجاد آشوب در کشور آن هم پس از چند هفته فراخوان و فضاسازی منفی تقریبا هیچ است.

دوم اینکه؛ موج‌سواری فرقه تروریستی منافقین که با انتشار پیام خطاب به مردم، بیشتر برای بهره‌برداری در دورهمی مجازی امروز عصر پیر و پاتال‌های آلبانی‌نشین تدارک دیده شده بود، عملا راه به جایی نبرد و علاوه بر مشخص شدن عمق نفرت همه ایرانیان از آنان، برخی از هسته‌های عملیاتی آنان زیر ضربه دستگاه‌های امنیتی کشور قرار گرفتند.

سوم اینکه؛ چنانچه طی هفته‌های گذشته برخی تجمعات صنفی اعتراضی در نقاط مختلف در آرامش کامل برگزار شده، نفس اعتراض در نظام‌های مردم‌سالار چون جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده و اتفاقا نشان از پویایی جامعه و تحمل بالای حاکمیت دارد، اما خشونت و اغتشاش در هر نظامی پذیرفته نیست و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

چهارم اینکه؛ رسانه‌های نظام سلطه به ویژه رسانه‌های فارسی زبان معاند مانند بی‌بی‌سی، رادیو فردا، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال که عملا تمام اصول حرفه‌ای را دست کم در رابطه با تحولات ایران زیر پا گذاشته‌اند، به گونه‌ای اتفاق کوچک و از پیش طراحی شده بهبهان را حتی با استفاده از تصاویر آرشیوی حوادث آبان ۹۸ پوشش دادند که انگار یک قیام سراسری علیه نظام در سراسر کشور اتفاق افتاده است که همین رویکرد نشان از تهی بودن دست دشمنان نظام برای به هم ریختن کشور دارد.

پنجم اینکه؛ اعتراضات گسترده در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در مقابل منزل نتانیاهو طی شب‌های گذشته از یک سو و تداوم اوضاع وخیم داخل آمریکا خصوصا تکرار برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی عملا آنها را نیازمند انحراف افکار عمومی به موضوعاتی در خارج از مرزهای خود کرده که طبق معمول مسئله‌سازی برای ایران بهترین راه برای تحقق این هدف از سوی آنها است، چنانچه ترامپ پس از توئیت خود به زبان فارسی با هشتگ «اعدام نکنید»، روز گذشته نیز در توئیتی خبر از وقوع اتفاقات مهیج در ۸ هفته آینده داد!

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان این‌گونه گفت که فارغ از وجود برخی زمینه‌های اعتراضی در داخل کشور، تلاش گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی به کمک جریانات ضدانقلاب (با هدف انتفاع شخصی و گروهی) و پیاده نظام رسانه‌ای برای ایجاد ناامنی و به آشوب کشیدن کشور، بیش از هر چیز با هدف ارائه یک تصویر موفق از خود و گذر از بحران‌های داخلی اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها اغتشاشات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اغتشاشات اغتشاشات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است

باشگاه پرسپولیس انتشار پاره‌ای شایعات درباره جذب و جدایی بعضی از بازیکنان تیم، در این مقطع از رقابت‌های لیگ را «شیطنت» خواند و آن را به شدت تکذیب می‌کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت: «به اطلاع هواداران عزیز و رسانه‌های محترم می‌رساند؛ اصولاً وجود چنین لیستی در این مقطع از رقابت‌ها منطقی نیست و در جریان جلسات مدیرعامل و سرمربی تیم نیز صحبتی به میان نیامده است.

همچنین همان‌طور که هواداران و فعالان رسانه‌ای اطلاع دارند، در روزهای جاری، نقل‌وانتقالات مالکیتی باشگاه جریان دارد و این مسئله سیاست‌ها و امکانات مالی باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

همچنین هیچ‌گونه پیشنهادی از باشگاه‌های داخلی یا خارجی به باشگاه داده نشده و تمام این اخبار کذب و با هدف به حاشیه بردن تیم در‌ این شرایط حساس رقابت‌های لیگ و جام حذفی است. در چنین فضایی شاهد هستیم که هر روز یک داستان جدید برای پرسپولیس ایجاد می‌شود.

یک روز هجمه تمدید قرارداد به راه می‌اندازند و روز دیگر درباره لیست مازاد و موارد مشابه سخن به میان می‌آید.

درویش: کار غیرممکن، ممکن شد/ دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست

از نظر باشگاه پرسپولیس، این جریان‌سازی‌ها حداقل دو هدف را دنبال می‌کند. یکی بر هم زدن تمرکز و آرامش باشگاه و اعضای تیم و دیگری منحرف کردن توجه افکار عمومی و رسانه‌ها از اتفاقات و اقدامات غیرمتعارف دیگر.

امیدواریم رسانه‌های محترم در جریان انتشار اخباری که منابع خاص در اختیار ایشان قرار می‌دهند، هم به صحت خبر و هم به جهات مختلف آن توجه نمایند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است