Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان باعث تعطیلی بسیاری از امور روزمره زندگی شد و به تبع آن تمامی رویدادها و فعالیت های ورزشی را هم تعطیل کرد. در این راستا بسیاری رشته های ورزشی از همان ابتدای زمان شیوع کرونا به حالت تعلیق در آمدند که که بعد از مدتی رفته رفته برخی از ورزش‌ها توانستند مجوز آغاز فعالیت محدود و تحت پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این شرایط رشته های مهم و المپیکی ایران مثل تکواندو ، وزنه برداری و کشتی همچنان زیر سایه سنگین تعطیلی کرونایی باقی ماندند و تا به امروز در بلاتکلیفی به سر می برند.

در این میان، اهالی وزنه‌برداری هم در حالی روزهای باقیمانده تا المپیک توکیو را می گذارند که فعلا خبری از آغاز اردوهای تیم ملی نیست و حتی وضعیت برگزاری مسابقات گزینشی المپیک هم در هاله از ابهام قرار دارد. ضمن اینکه برنامه رویدادهای بین المللی وزنه برداری نیز هنوز از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده و همچنان سایه‌ای از ابهام و بلاتکلیفی روی این رشته المپیکی قرار گرفته است.

به گفته علی جباری یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران که به تبعات منفی این بلاتکلیفی تاکید دارد، در این شرایط نمی‌توان به صورت دقیق روی تمام نفرات مد نظر برای کسب سهمیه المپیک نظارت داشت، ولی فعلا چاره‌ای نیست و باید با شرایط کنونی کنار آمد.

وی معتقد است تنها چند ماه به پایان سال میلادی باقی مانده است و فدراسیون جهانی هم باید زودتر تقویم جدید را اعلام کند. این نگرانی بدان جهت است که فدراسیون جهانی باید مدتها پیش از آغاز هر رویدادی، تقویم را اعلام کند تا فرصتی حداقل یک ماهه تا چهل روزه برای آماده‌سازی وجود داشته باشد. ولی با این اوصاف که همه چیز به حالت تعلیق در آمده هیچ بعید نیست تا دو ماه آینده هیچ مسابقه ای برگزار نشود.

با این وجود نمی توان توقع و انتظارات مردم و متولیان ورزش از رشته وزنه برداری را نادیده گرفت. ملی پوشان وزنه برداری همواره جزو مدال آوران و افتخارآفرینان المپیک بودند و موفقیت آنها در کاروان المپیک ایران به یک روال همیشگی تبدیل شده که این رشته طلایی را نسبت به رشته های کم امید متفاوت می کند..

حال با توجه به وضعیت بحرانی کرونا و تعطیلی تمامی فعالیت های این رشته، باز هم تمام نگاه‌ها به پولادمردان ایران است تا ابتدا بتوانند سهمیه های المپیک را کسب کنند و سپس در این آوردگاه بزرگ به مدال بروند. همین توقع و انتظارات بالا، سنگینی مسئولیت متولیان وزنه برداری و ملی پوشان ایران را دو چندان کرده؛ به خصوص اینکه ملی پوشان  هنوز نمی‌دانند از چه زمان می‌توانند در اردوی تیم ملی دست به وزنه شوند و در میادین رسمی به روی تخته بروند.

کد خبر 4975074 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون وزنه برداری تیم ملی وزنه برداری ویروس کرونا لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا والیبال فدراسیون کشتی تیم فوتبال تراکتور فدراسیون والیبال علیرضا بیرانوند لیگ برتر والیبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان باشگاه پرسپولیس فوتسال وزارت ورزش و جوانان وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدراسیون جهانی شمشیربازی سهمیه المپیکی ایران را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، فدراسیون جهانی شمشیربازی با توجه به اتمام فصل رویدادهای گزینشی المپیک و لحاظ کردن امتیاز تیم های شرکت کننده و همچنین رنکینگ جهانی، فهرست تیم های المپیکی شده در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره مردان و بانوان را نهایی و اعلام کرد.

بر این اساس نام تیم ملی اسلحه سابر مردان ایران در فهرست تیم های المپیکی این اسلحه قرار گرفته است. تیم ایران سهمیه خود را درجریان جام جهانی مجارستان قطعی کرد که با توجه به فهرست اعلام شده، از طرف فدراسیون جهانی هم تایید رسمی شده است.

رقابت های شمشیربازی المپیک در هر اسلحه با حضور ٨ تیم برگزار می شود. ایران در کنار کره جنوبی، آمریکا، مجارستان، فرانسه،ایتالیا، مصر و کانادا تیم های حاضر در اسلحه سابر مردان هستند.

رقابت های شمشیربازی المپیک در بخش انفرادی هم برگزار می شود. بر اساس فهرست اعلام شده توسط فدراسیون جهانی شمشیربازی، ایران به واسطه سهمیه تیمی که در اختیار دارد، در بخش انفرادی اسلحه سابر بازی ها سه نماینده خواهد داشت.

کد خبر 6064504

دیگر خبرها

  • فدراسیون جهانی شمشیربازی سهمیه المپیکی ایران را تایید کرد
  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • وعده ملی‌پوش وزنه‌برداری برای حضور موفق در پاریس
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • دختر وزنه‌بردار ایران به جام‌جهانی تایلند اعزام نمی‌شود
  • گفت و گو با سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری
  • انوشیروانی: می توانستم علیه رستمی شکایت کنم/روزی که آمدم برخی گفتند با سر در باتلاق شیرجه زدی/ هیچ مراوده مالی با نصیرشلال ندارم+ فیلم