Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون فوتبال در حالی که کمتر از ۳ ماه برای برگزاری انتخابات زمان دارد، حدودا ۴ ماه از برنامه خود عقب است و در بهترین حالت می‌تواند انتخابات را در آبان یا آذر ۹۹ برگزار کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مدت‌هاست که فدراسیون فوتبال خبری جدیدی از روند اصلاح اساسنامه و رفع سوءتفاهم‌ها با فیفا در برخی از مفاد ارائه نشده و مشخص نیست اختلاف طرفین بر سر بند مربوط به ماهیت این فدراسیون به چه نتیجه‌ای ختم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این فدراسیون فوتبال دو هفته از فیفا مهلت گرفته بود تا با بررسی‌ها و مذاکرات بیشتر با نهادهای داخلی به نتیجه مطلوب و توافق لازم با این نهاد دست یابد که به نظر می‌رسد در داخل کشور امکان تغییر قوانین در بازه کوتاه مدت وجود ندارد و باید دید آیا مدیران خیابان سئول می‌توانند رضایت فیفا را جلب کنند یا نه.

توقف در روند اصلاح اساسنامه به دلایلی که گفته شد، این فدراسیون را از نقشه راه اعلام شده از سوی فیفا دور کرده و به نظر می‌رسد امکان برگزاری انتخابات دوره ای این مجموعه در ۱۵ مهر ۹۹ وجود ندارد!

در حال حاضر حدود ۸۰ روز تا موعد اعلام شده از سوی فیفا باقی مانده اما هنوز پیش نویس اساسنامه اصلاحی به تایید فیفا نرسیده و در نتیجه امکان ارائه آن به اعضای مجمع و برگزاری جلسه ای با حضور تمام اعضا برای بررسی و تایید آن وجود ندارد.

انتخابات به زمستان می‌رسد؟

طبق قوانین، فدراسیون فوتبال تا قبل از مجمع انتخاباتی - که مستلزم مدت زمانی برای نام نویسی، تایید صلاحیت‌ها و برگزاری انتخابات است - باید دو مجمع دیگر را هم برگزار کند که هر یک از این جلسات حدود یک ماه زمان می‌برد.

با این اوصاف، فدراسیون فوتبال در حالی که کمتر از ۳ ماه برای برگزاری انتخابات زمان دارد، حدودا ۴ ماه از برنامه خود عقب است و در بهترین حالت می تواند انتخابات را در آبان یا آذر ۹۹ برگزار کند. البته گمانه‌زنی‌هایی درباره برگزاری انتخابات در زمستان وجود دارد که این اتفاق می‌تواند منجر به وخامت حال فدراسیون بی سر و سامان فوتبال شود.

این موضوع به این معنی است که تیم فعلی که بیشتر از مهلت قانونی خود به فعالیت شان ادامه می دهند بر مسند امور خواهند بود یا در ادامه این مشکلات، فیفا تصمیم تازه‌ای را اتخاذ خواهد کرد و چه بسا فوتبال ایران وارد بحران دیگری شود.

در کنار مشکلات گفته شده، بی خبری محض اعضای مجمع، اهالی فوتبال و هواداران از اتفاقات مربوط به اصلاح اساسنامه در فدراسیون فوتبال، از ایراداتی است که به اعضای هیئت رئیسه و تیم کنونی در فدراسیون فوتبال وارد است که سعی دارند امور مختلف در این رابطه را با پنهان کاری پیش ببرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال اساس نامه فیفا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

به گزارش "ورزش سه"، شرکت نفت عربستان، آرامکو، امروز رسما ‌‏قراردادی چهار ساله با فیفا امضا کرد و به‌عنوان شریک تجاری اصلی ‌‏فیفا در حوزه انرژی معرفی شد. ‏

آرامکو به این ترتیب حق تبلیغات به‌عنوان اسپانسر اصلی در جام ‌‏جهانی 2026 و همچنین جام جهانی زنان 2027 را به دست آورد. ‏

قرارداد چهارساله امروز بین فیفا و آرامکو تا سال 2027 اعتبار دارد. در ‌‏بیانیه‌ای که توسط دو طرف منتشر شده علت این همکاری تعهد به ‌‏ابداع و توسعه تاکید شده است. آرامکو و فیفا اعلام کردند قصد دارند ‌‏با استفاده از قدرت و جذابیت فوتبال، فعالیت‌های اجتماعی مختلفی ‌‏را در گوشه و کنار دنیا سازمان بدهند. ‏

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، بعد از امضای قرارداد اسپانسری با آرامکو ‌‏گفت: "خوشحالیم که ورود آرامکو را به خانواده شرکای جهانی خانواده ‌‏فیفا تبریک بگوییم. این شراکت به ما برای برگزاری تورنمنت‌های بزرگ ‌‏فوتبال در سال‌های آینده کمک می‌کند. این قرارداد باعث می‌شود فیفا ‌‏بهتر بتواند از 211 عضو خود حمایت کند. آرامکو تجربه گسترده‌ای در ‌‏برگزاری یا کمک به برگزاری رقابت‌های بزرگ ورزشی دارد و متعهد است ‏برای گسترش ورزش در رده‌های سنی پایه فعالیت کند. امیدواریم در ‏سال‌های آینده با این شرکت در پروژه‌های مختلفی همکاری کنیم". ‏

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی