Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست دادگاه عمومی شهرستان فاریاب از بازگشایی رودخانه هزار بوته خبر داد و گفت: با همت دادگستری شهرستان فاریاب مسیر رودخانه معروف به هزار بوته که قریب ۱۵ سال توسط عده‌ای عدوانا تصرف شده بود، بازگشایی شد. تاریخ انتشار: 08:06 - 28 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۸۰۸۰ بهرام سالاری نژاد در گفت‌وگو با میزان عنوان کرد: بسته بودن مسیر رودخانه هزار بوته در زمان نزولات موجب تخریب مزارع و مسدودسازی جاده اصلی فاریاب – جیرفت و آبگرفتگی منازل مردم می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مسیر رودخانه معروف به هزار بوته در راستای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه بازگشایی شد و به لطف خدا رودخانه فصلی در حال حاضر در مسیر اصلی خود در جریان است.
سرپرست دادگاه عمومی شهرستان فاریاب از توابع کرمان با اشاره به ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات  معدن طلای زرترشت گفت: با توجه به عدم انجام تعهدات معدن طلای زرترشت، اداره کل محیط زیست استان و شهرستان کهنوج مجددا پیگیری امورات مرتبط محیط زیستی آن مجموعه را داشته که مجددا منجر به تنش بین دو نهاد خصوصی و دولتی شده بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعهدات در حال انجام و معدن و شرکت مذکور در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: طی بازدید‌های مکرر و تشکیل جلسه رفع موانع تولید با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، رییس اداره محیط زیست شهرستان کهنوج، فرماندار فاریاب و مدیر عامل شرکت معدنی طلا زرترشت نسبت به انجام تعهدات قانونی توجیه شد.
سرپرست دادگاه عمومی شهرستان فاریاب درادامه با اشاره به حل مشکلات کارگران شرکت معدن کرومیت امین یار با ورود این واحد قضایی عنوان کرد: با توجه به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق و بیمه کارگران با تشکیل جلسه رفع موانع تولید وپیگیری مجدانه موضوع، شرکت معدنی موظف به پرداخت تعهدات شد و حق آنان را پرداخت کرد و کارگران نیز در محل کار خود حضور پیدا کردند و اکنون در حال فعالیت اقتصادی است.
سالاری تصریح کرد: با توجه به تصرفات عمده اراضی ملی و تغییرات غیر قانونی نقشه پلاک‌های ثبتی توسط کارشناسان منابع طبیعی، موضوع تشکیل پرونده و نسبت به اصلاح اسناد از طریق اداره ثبت و منابع طبیعی پیگیری به عمل آمد و اداره مذکور متعهد به اصلاح نقشه‌ها و اسناد صادره در چارچوب قانونی شدند و در حال حاضر اقدامات مقتضی در حال انجام است.   بیشتر بخوانید: دورترین نقطه استان کرمان صاحب پزشکی قانونی شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اراضی ملی شهرستان فاریاب هزار بوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان

 معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال گذشته با صدور ۱۳ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۱ نفر با رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

مهدی سیفی باغی خانی افزود: جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال با ۶۶۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۴.۱ سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۲۳ میلیون تن در استان وجود دارد،  بیان کرد:  برای بهره برداری از این معادن بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۳۴۰ نفر در این معادن فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • مدیران در چهارچوب قانون نسبت به رفع مشکلات اردبیل تلاش کنند
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان