Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: از این میزان اراضی، ۱۷۰۰ هکتار آماده سازی شده و از زیرساخت برخوردار شده اند.

حمیدرضا خانپور افزود: این میزان زمین واقع در شهرک ها و نواحی مختلف صنعتی با استفاده از اعتبارات دولتی آماده سازی شده و زیرساخت های لازم نظیر آب، برق، گاز و مخابرات، جاده و شبکه روشنایی و فضای سبز در آنها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول خاطرنشان کرد: شهرک ها و نواحی صنعتی پراکندگی مناسبی در استان قزوین دارند و در همه شهرستان ها دارای شهرک و یا ناحیه صنعتی هستند اما در برخی شهرک های پرتقاضا برای سرمایه گذاری با محدودیت زمین روبرو هستیم.

وی افزود: بر همین اساس سال جاری توسعه هزار هکتاری شهرک های صنعتی قزوین را کلید زده ایم و بر این اساس شاهد توسعه شهرک های حیدریه، لیا و کاسپین خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اشاره به جذب ۱۶۰۰ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان، یادآور شد: ۳۰ هزار نفر در شهرک های صنعتی استان قزوین به شکل مستقیم اشتغال دارند که ۱۰ هزار نفر از آنها طی هفت سال اخیر صاحب شغل شده اند.

نزدیک به یک هزار واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

بیش از ۵۰۰ طرح صنعتی نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در مراحل مختلف اجرا و احداث قرار دارند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران استان قزوین وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران استان قزوین شهرک ها و نواحی صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین