Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دفتر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان‌غربی در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در بسته خبری پیش‌ِرو، بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان آذربایجان‌‌ غربی گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری دیدار بین دو تیم فوتبال 90 ارومیه و خوشه‌طلایی ساوه

امروز و از ساعت 20:10 دو تیم فوتبال 90 ارومیه و خوشه طلایی ساوه در یک دیدار حساس در ورزشگاه شهید باکری ارومیه به مصاف هم می روند.

توانمندسازی جامعه روستایی بهترین اقدام  برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اظهار داشت: با توجه به پدیده خشکسالی و تاثیر آن در کشاورزی، شاهد گسترش مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها به ویژه مرکز استان و حاشیه نشینی در سکونتگاه‌های غیررسمی شده و اگر مهاجرت روستائیان کنترل نشود، در مرکز استان و شهرستان‌ها دچار مشکل می‌شویم.

محمود سپهرفر افزود: طرح توانمندسازی جامعه روستایی از سال گذشته در چهار شهرستان استان از جمله ارومیه آغاز شده و دهستان «نازلو شمالی» با 47 روستا در این شهرستان، به عنوان نمونه بررسی علت مهاجرت روستاییان به شهر انتخاب و طرح توانمندسازی جامعه روستایی در آن دهستان اجرا و مطالعات لازم در این حوزه انجام شده است.

وی گفت: با توجه به عدم تخصیص بودجه و یا ردیف اعتباری خاصی برای اجرای این طرح، لازم است تمامی ادارات و ارگان‌های مجری این طرح، برنامه‌های جاری خود را بیشتر به دهستان آزمایشی طرح اختصاص داده و  اقدامات عملی خود را جهت پیشبرد سریع طرح  انجام دهند.

اجرای طرح‌هایی برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی

 رئیس اداره ترویج و آموزش جهاد کشاورزی ارومیه ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا و تشویقی را از زمینه‌های کنترل و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و بیان کرد: با اجرای این طرح ها به میزان قابل ملاحظه‌ای از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی پیشگیری می‌شود.

رامین حمیدی ضمن اعلام طرح های جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: در این راستا روستاهای نمونه و آزمایشی مشخص و مقرر شد با مدیریت یکپارچه سازی منابع آب و خاک، حرفه آموزی و توسعه صنایع دستی و گردشگری مهاجرت از این روستاها کاهش یابد.

وی در مورد برنامه مدیریت یکپارچه منابع آب و خاک گفت: ترغیب و تشویق مردم با ارائه آموزش های لازم برای کشت گیاهان دارویی، گلخانه‌ای و صرفه اقتصادی و پیگیری اجرای طرح‌های مربوط به آبیاری هوشمند، طرح‌های مرتبط با تقویت خاک و جلوگیری از فرسایش آن و استفاده مناسب از نهاده‌های کشاورزی از جمله فعالیت‌های مرتبط با جهاد کشاورزی در این طرح است.

ابطال گواهینامه بازیکن اینتر به خاطر رانندگی در حالت غیرعادیسردار رحیمی: با تمام توان از رشته موتوسواری و اتومبیل‌رانی حمایت می‌کنیم/ قانون اجازه صدور گواهینامه موتورسواری به بانوان را نمی‌دهد

برگزاری طرح "کشتی نجات" با هدف هشدار نسبت به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری طرح "کشتی نجات" توسط جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: این طرح توسط جوانان و داوطلبان 17 شهرستان سطح استان آذربایجان‌ غربی برای اطلاع‌رسانی، هشدار، پیشگیری و مبارزه به منظور شیوع بیماری کرونا برگزار شد.

عباس سید زکریایی تصریح کرد: طرح کشتی نجات از سه شنبه آغاز و تا دیروز ادامه داشت و جوانان هلال احمر در مراکز پرتجمع و پرتردد حضور داشته و نسبت به هشدار برای تجمع افراد در اماکن شلوغ اقدام و ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار مردم قرار دادند.

وی گفت: در هر شهرستان استان، سه تا پنج گروه از داوطلبان جمعیت هلال احمر به میان مردم رفته و به عنوان سفیران سلامت، به ارائه خدمات و آموزش های لازم پرداختند و به افراد مسن یا بیمار هشدار دادند که در خانه مانده و در صورت امکان از منزل خارج نشوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مرحله دوم شوراهای اجرایی جمعیت هلال احمر افزود: در این راستا این انتخابات برای تشکیل مجمع استانی جمعیت هلال احمر به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازسان جمعیت هلال احمر برگزار شد.

 زکریایی گفت: در انتخابات شوراهای اجرایی جمعیت هلال احمر 10 نامزد برای هیئت مدیره و سه نفر برای بازرسی نامزد شده که چهار نفر برای هیئت مدیره انتخاب و دو نفر به عنوان بازرس هیئت مدیره استان برگزیده شدند و از چهار نفری که برای هیئت مدیره انتخاب شدند، سه نفر به عنوان سهمیه استان برای تشکیل مجمع کشوری به منظور انتخاب شورای عالی جمعیت هلال احمر انتخاب شدند.

تجهیز 1300 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به آبیاری مدرن

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: امسال حدود یک‌هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده ‌است.

علی اصغرزاده افزود: تجهیز این میزان اراضی در سه ماه نخست سال جاری در حالی صورت گرفت که طی سال گذشته در مجموع چهار هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری نوین‌مجهز شده ‌بود.

وی با بیان اینکه 265 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین مستعد است، بیان کرد: از این میزان در سطح 66 هزار هکتار شیوه‌های نوین آبیاری اجرا شده ‌که 22 هزار و 221 هکتار آن در دولت تدبیر و امید رقم خورده ‌است.

از سرگیری برگزاری آزمون‌های گواهینامه رانندگی در آذربایجان‌غربی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌ غربی گفت: آزمون‌های علمی و عملی گواهینامه‌های رانندگی در استان، از امروز شنبه از سرگرفته می‌شود.

سرهنگ عباس فرمانی افزود: براساس تصمیم جدید اتخاذ شده، از 28 تیرماه همه آزمون‌های علمی و عملی گواهینامه رانندگی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار خواهد شد.

وی از شهروندان خواست تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش با عوامل دخیل در آزمون همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P/S6,48/CT7 بیشتر بخوانید... رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان: دلیل ۳۰ درصد تصادفات درون شهری استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است اشباع پارکینگهای تهران از موتورسیکلتهای توقیفی/ عدم اختصاص درآمد حاصل از جرائم رانندگی به پلیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی هکتار از اراضی جهاد کشاورزی هیئت مدیره مرکز استان کشتی نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی گفت: آزمون  سراسری در روزهای  ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان  ، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

چهرگانی  افزود: در روز نخست ۲۵ هزارو ۷۰۰ داوطلب در  رشته علوم تجربی به رقابت خواهند پرداخت .

 کنکور هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز با حضور ۲ هزارو ۵۰۰  داوطلب برگزار می‌شود.

 

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه رانندگی می کنند/ فقط با ۵۷۰ هزار تومان گواهینامه بگیرید