Web Analytics Made Easy - Statcounter

بە گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در چند روز گذشته شاهد ناهماهنگی‌هایی در توزیع و عرضه سیمان بودیم، افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان کە مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل مشکلاتی در عرضه پدید آورد کە با صحبت‌های انجام شده با مدیر کارخانه سیمان بیجار قرار است، عرضه این محصول افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استانداری کردستان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان گفت: در گذشته کارخانه سیمان تولید خود را به عوامل عمده فروش واگذار می‌کرد که از این پس باید به مصالح فروشان داخل شهرها نیز داده شود تا اجرای پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه نشود و با این تصمیمات عرضه سیمان در بازار به روال عادی باز می‌گردد.

خالد جعفری همچنین به صادرات ۶۰ درصد تولیدات مرغ استان به دیگر مناطق کشور اشاره کرد و ادامه داد: نرخ مصوب گوشت مرغ در کشور ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان است که در حال حاضر و در بازار استان قیمت مرغ حدود ٨۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی از عرضه مرغ منجمد برای تنظیم و متعادل سازی بازار خبر داد و یادآور شد: سازمان تعاون روستایی استان مرغ منجمد را با کیلویی ۱۳ هزار تومان و با ماشین‌های یخچال دار در مناطق حاشیه‌ای عرضه می‌کند و این کار در مناطقی چون فرجه، نایسر و عباس آباد سنندج آغاز شده است.

بی گمان عرضه مرغ منجمد با قیمت مناسب می‌تواند تقاضا برای مرغ گرم را تا حدود زیادی کاهش دهد.  همچنین ضرورت افزایش نظارت بر بازار امری لازم است.

به دلیل تغییر تأمین ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی با ارز نیمایی کالاها افزایش قیمت داشته‌اند و باید نظارت‌ها در بازار تقویت شود تا اجناس گران‌تر از قیمت مصوب عرضه نشود.

در سال جاری ۲۶ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از اصناف و فروشگاه‌ها انجام شده که ۹۰۰ مورد تخلف احراز و برای آنان تشکیل پرونده شده است و باید این بازرسی‌ها مداوم و جدی‌تر ادامه یابد.

کد خبر 531828 برچسب‌ها سیمان استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سیمان استان کردستان مرغ منجمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا

به گزارش قدس آنلاین، حمید کاشانی با بیان اینکه نیمه اول هر سال در کشور مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته دولت برای تداوم و پایداری تولید با خرید تضمینی تخم مرغ از مرغداران از آنها حمایت می کرد که البته این خرید به صورت محدود صورت می‌گرفت.

وی افزود: امسال اما با وجود اینکه به جهادکشاورزی نامه‌ای ارسال و از آنها درخواست کردیم که تخم مرغ های مازاد را خریداری کنند، هنوز خبری نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تصریح کرد: تولیدتخم مرغ در کشور ۲۰ ماه طول می‌کشد و نمی‌توانیم هنگامی که مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود تولید را کم و گله‌ها را حذف کنیم. گله‌ها باید حفظ شوند تا تولید پایدار بماند.

وی در ادامه گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه قرار بود قیمت تخم مرغ تا پایان عید فطر ثابت بماند و بعد از آن اصلاح شود، گفت:سال گذشته ۳ بار مواد اولیه افزایش رسمی پیدا کرد ولی تخم مرغ گران نشد. منتظریم برای امسال قیمت جدید تخم مرغ متناسب با قیمت مواد اولیه اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم