Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی صبح شنبه در حاشیه نشست آموزشی آشنایی با قانون کاهش مجازات حبس تعزیری ویژه قضات شعب کیفری استان قزوین با اشاره به زمان تصویب قانون مذکور اظهار کرد: این قانون در سالجاری به تصویب رسیده و از تیر ماه امسال نیز با دیدگاه کاهش جمعیتی کیفری زندان‌ها با توجه به آثار منفی اجتماعی و اقتصادی آن اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ویژگی‌های قانون فوق الذکر افزود: کاستن مجازات و اصل تعیین حداقل مجازات حبس، توسعه جرایم قابل گذشت، گسترش جرایم قابل تعلیق، توسعه دایره شمول نهادهای ارفاقی دیگر مثل تخفیف مجازات، نظام نیمه آزادی، آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و جایگزین‌های حبس از ویژگی‌های بارز این قانون است.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص تأثیر این قانون در وضعیت مجازات متهمان و محکومین گفت: قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به استناد مواد ۱۰ و ۱۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ عطف به ماسبق شده، نسبت به پرونده‌های جریانی و احکام صادره قطعی قابلیت اعمال داشته و بر اساس بررسی اولیه تاکنون ۲۲۶۰ پرونده زندانی دار نیز مشمول قانون مذکور بوده و از ارفاق‌های قانونی برخوردار خواهند شد.

مقام ارشد قضائی استان با اشاره به تغییرات تخفیف مجازات حبس در قانون کاهش مجازات حبس تعزیری اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ امکان تبدیل مجازات حبس به سایر مجازات‌ها در حالت تخفیف وجود نداشت اما مطابق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری امکان تبدیل مجازات حبس درجه پنج و شش و هفت به جزای نقدی وجود دارد.

تاکنون دو کارگاه آموزشی ویژه قضات دادگستری به همت معاونت منابع انسانی استان قزوین با موضوع قانون کاهش مجازت حبس تعزیری برگزار شد.

کد خبر 4976443

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین حبس ابد ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین حجاب و عفاف گرگان شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه ایلام بیرجند سیستان و بلوچستان استانداری سمنان قانون کاهش مجازات حبس تعزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح زوج و فرد از اول تا چهاردهم فروردین اجرا نمی‌شود

مسلم مخفی افزود: در روز‌های منتهی به پایان سال اجرای این طرح کمک زیادی به کاهش ترافیک در میادین و خیابان‌های مرکزی کرد.

فرماندار همدان گفت: با توجه به کاهش تردد در سطح شهر همدان، تعطیلی مدارس و حضور مسافران، طرح زوج و فرد از اول تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ اجرا نمی‌شود.

او افزود:  تردد خودرو‌های سنگین در بلوار شهید همدانی، بلوار ارتش و بلوار آیت‌الله نجفی همچنان موجب تصادفات و محل نگرانی است و امیدواریم هرچه سریع‌تر کنارگذر غربی همدان به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • طرح زوج و فرد از اول تا چهاردهم فروردین اجرا نمی‌شود
  • صدور آرای جایگزین حبس با ارزشی نزدیک به ۷ میلیارد تومانی در محاکم آذربایجان غربی
  • صدور آرای جایگزین حبس در قزوین
  • اجرا شدن طرح شهید همت درخراسان رضوی
  • میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد؟
  • چهار رای جایگزین حبس در قزوین صادر شد
  • جهیزیه بخر، زندان نرو
  • ابتکار قاضی قزوینی در صدور آرای جایگزین حبس
  • پیرهادی: میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد
  • واکنش وکیل میلاد حاتمی به رسانه ای شدن توبه تتلو