Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی صبح شنبه در حاشیه نشست آموزشی آشنایی با قانون کاهش مجازات حبس تعزیری ویژه قضات شعب کیفری استان قزوین با اشاره به زمان تصویب قانون مذکور اظهار کرد: این قانون در سالجاری به تصویب رسیده و از تیر ماه امسال نیز با دیدگاه کاهش جمعیتی کیفری زندان‌ها با توجه به آثار منفی اجتماعی و اقتصادی آن اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ویژگی‌های قانون فوق الذکر افزود: کاستن مجازات و اصل تعیین حداقل مجازات حبس، توسعه جرایم قابل گذشت، گسترش جرایم قابل تعلیق، توسعه دایره شمول نهادهای ارفاقی دیگر مثل تخفیف مجازات، نظام نیمه آزادی، آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و جایگزین‌های حبس از ویژگی‌های بارز این قانون است.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص تأثیر این قانون در وضعیت مجازات متهمان و محکومین گفت: قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به استناد مواد ۱۰ و ۱۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ عطف به ماسبق شده، نسبت به پرونده‌های جریانی و احکام صادره قطعی قابلیت اعمال داشته و بر اساس بررسی اولیه تاکنون ۲۲۶۰ پرونده زندانی دار نیز مشمول قانون مذکور بوده و از ارفاق‌های قانونی برخوردار خواهند شد.

مقام ارشد قضائی استان با اشاره به تغییرات تخفیف مجازات حبس در قانون کاهش مجازات حبس تعزیری اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ امکان تبدیل مجازات حبس به سایر مجازات‌ها در حالت تخفیف وجود نداشت اما مطابق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری امکان تبدیل مجازات حبس درجه پنج و شش و هفت به جزای نقدی وجود دارد.

تاکنون دو کارگاه آموزشی ویژه قضات دادگستری به همت معاونت منابع انسانی استان قزوین با موضوع قانون کاهش مجازت حبس تعزیری برگزار شد.

کد خبر 4976443

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین حبس ابد ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین حجاب و عفاف گرگان شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه ایلام بیرجند سیستان و بلوچستان استانداری سمنان قانون کاهش مجازات حبس تعزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود

حشمت الله اسلامی رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: با راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهر قزوین فضای مناسبی برای فعالیت هنرمندان استان قزوین فراهم شده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: سال گذشته به دلیل نداشتن فضای مناسب برای اجرای فعالیت‌های هنرمندان در اجرای برنامه‌های نمایشی از جمله تعزیه خوانی در مضیقه بودیم، اما با لطف مسئولان استانی مجموعه تئاتر شهر قزوین به بهره‌برداری رسید که افتخاری برای استان است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه با تکمیل مجتمع ارشاد قزوین و افتتاح مجموعه تئاتر شهر موانع موجود در مسیر فعالیت هنرمندان آثار نمایشی برطرف شده و بستری مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان قزوین فراهم شده است.

وی بیان کرد: در مراسم افتتاح مجموعه تئاتر شهر قزوین، پیشنهاد شد اجرای تعزیه‌خوانی و ذکر ائمه اطهار (ع) و ۱۴ معصوم در این مجموعه آغاز شود که درصددیم این کار عملی شود.

اسلامی گفت: قرار شد نمایش تعزیه به مدت چهار شب از تاریخ ۹ تا ۱۲ فروردین ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۲۰ در مجموعه تئاتر شهر قزوین واقع در بوستان ملت اجرا شود.

وی اظهارداشت: برای اجرای مراسم تعزیه‌خوانی ۱۸ تعزیه‌خوان مشارکت دارند که شاید بیشتر هم شود و با برنامه ریزی صورت گرفته در شب نخست تعزیه حربن یزید ریاحی، شب دوم تعزیه حضرت ابوالفضل (ع)، شب سوم تعزیه امام حسین (ع) و شب چهارم هم تعزیه شهادت امام علی (ع) اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: از شهروندان مومن دعوت می‌شود در مراسم تعزیه‌خوانی حضور باشکوهی داشته باشند.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین اضافه کرد: گسترش و تداوم آموزش تعزیه خوانی به دانش‌آموزان مدارس سطح استان در سال تحصیلی با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • آموزش ایستگاهی به ۲۲۰۰ نفراز مسافرین نوروزی درمازندران
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • مجازات قاچاق زیرخاکی چیست؟
  • مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • فرار مالیاتی چه مجازاتی دارد؟