Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از استقلال مدیریت شهری فردیس، حریم شهر مشکین دشت و فردیس هنوز مشخص نشده و تا به امروز علی رغم مصوبه هیأت وزیرات تکلیف شهرک شهید رستمی مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در سال ۹۲ پس از پیگیری‌های بسیار، فردیس با مصوبه هیأت وزیران از کرج مستقل  و به شهرستان تبدیل شد، مشکین دشت  به عنوان بخشی از شهرستان فردیس قرار گرفت و محدوده لوکوموتیوسازی مپنا و شهرک شهید رستمی که به لحاظ طرح جامع و تفصیلی مصوب سال‌های 68 تا 94  و طرح مطالعاتی کنونی جزو فردیس محسوب می‌شد؛ در مصوبه هیأت وزیران به مشکین دشت الحاق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با گذشت حدود ۷ سال از شهرستان شدن فردیس هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده و طبق مصوبات تقسیمات کشوری و جلسه اردیبهشت ماه سال جاری در استانداری البرز طبق اعلام مسؤولان استان و فرماندار فردیس، مقرر شد؛ مصوبه هیأت وزیران ملاک عمل قرار گرفته و لوکوموتیوسازی مپنا و شهرک شهید رستمی به بخش  مشکین دشت الحاق شود. اما به گفته رئیس شورای اسلامی شهر فردیس این موضوع  بنا به مراجعات صدها نفر از اهالی شهرک رستمی و درخواست‌های مکرر مردمى و اعلان نارضایتی‌های آنان، توسط مدیریت شهری فردیس  پیگیری و به خواستگاه مردم اجرای مصوبه  فوق به دستور مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری وزارت  کشور تا بررسی مجدد،  متوقف شده است.

حسن افتخاریان، رئیس شورای اسلامی شهر فردیس در این خصوص گفت: طی بازدید از مناطق فوق در بیست دوم تیرماه و نشستی که در همین تاریخ  با حضورمعاون سیاسی استاندار البرز، دبیر تقسیمات کشوری، مدیر کل تقسیمات استانداری،  فرماندار و معاون سیاسی فرمانداری فردیس، بخشدار، اعضای شورا و شهردار مشکین دشت و اینجانب به عنوان رئیس شورای فردیس در استانداری البرز تشکیل شد؛ همه جوانب امر مورد بررسی مجدد قرار گرفت و از سوی مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری وزارت  کشور از سوی مصوبه مربوط به الحاق لوکوموتیوسازی مپنا و شهرک شهید رستمی به مشکین دشت، متوقف شد تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به موارد فنی و مسائل و مشکلات در خصوص اجرای مصوبه هیئت وزیران و الحاق محدوده شهرک شهید رستمی به مشکین دشت، اجرای این مصوبه را به صرف و صلاح اهالی این منطقه ندانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرک شهید رستمی در خارج محدوده شهر مشکین دشت قرار گرفته، با اجرای مصوبه و الحاق به مشکین دشت، به دهستان تبدیل خواهد  شد و طبق قانون باید توسط بخشداری و دهداری اداره شود که این امر موجب کاهش رتبه سکونتگاهی از محدوده شهری به آبادی، نزول فاحش ارزش ریالی اراضی منطقه و آسیب اقتصادی به اهالی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان فردیس برخی ادارات از جمله مسکن و شهرسازی، آموزش و پرورش، انتقال خون و ... هنوز تشکیل نشده و حدود ۹۰ درصد ادارات استیجاری هستند، افزود: بر این اساس منابع لازم مالی و نیروی انسانی برای ایجاد بخشداری جدید در دولت وجود ندارد و هزینه ای مضاعف را بر بدنه دولت تحمیل می‌کند و عدم وجود زیرساخت لازم   موجب تنزل و  اختلال در روند خدمت رسانی به مردم  منطقه خواهد شد که با توجه به شرایط کرونایی و رکود اقتصادی، نارضایتی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.‌

رئیس شورای شهر فردیس همچنین برلزوم  توجه به خواستگاه مردمی توسط مسؤولان تاکید کرد و گفت: در طول ۴ دهه مردم این منطقه خدمات مختلف را از شهرداری کرج و فردیس دریافت کردند و در طول سه ماه گذشته صدها نفر از مردم منطقه با ارسال نامه به شورا خواستار حفظ شهرک شهید رستمی  درمحدوده وحریم شهر فردیس و جلوگیری از اجرای مصوبه هیأت وزیران در این خصوص شدند که در تقسیمات کشوری علاوه بر عارضه‌های طبیعی،  تمایلات اجتماعی، احترام به خواسته مردم و افزایش رضایتمندی آنها باید در  اولویت قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه جدا شدن شهرک شهید رستمی از فردیس به منزله انفصال از بخش مرکزی مشکین دشت است، افزود: با قرار گرفتن این منطقه در حوزه بخشداری جدید، شاهد افزایش ساخت و ساز و جذب جمعیت  در منطقه خواهیم بود که موجب افزایش جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری فردیس می‌شود. در حالیکه اکنون این شهرک جزو محدوده و حریم  شهر فردیس بوده که حفظ اراضی و فضای سبزمنطقه و جلوگیری  از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم شهر فردیس از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری است.

افتخاریان گفت: در حال حاضر شهرستان فردیس در دشت فردیس قرار گرفته و با توجه به جمعیت فزاینده و استحصال  آب‌های زیرزمینی از عمق ۴۵۰ متری زمین، دشت فردیس یک متر و ۱۸ دسی متر مربع فروکش کرده که در مبحث پدافند غیر عامل بسیار قابل اهمیت بوده و افزایش جمعیت موجب وخامت این وضعیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم  پیوند شهرک شهید رستمی با بافت شهری مشکین دشت و وجود بزرگراه ۹۰ متری در شمال  محدوده شهری مشکین دشت مانع توسعه شهری این منطقه است، گفت: این منطقه با محدوده شهری فردیس اتصال کامل و هم پیوندی دارد. ضمن اینکه شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیوسازی مپنا در طرح تفصیلی شهر مشکین دشت.

به گفته وی، به دلیل لزوم رعایت محدوده خدماتی شهرهای همجوار و عملکرد منفصل این محدوده‌ها از شهر مشکین دشت، در محدوده خدماتی این شهرقرار نگرفته اند.

رئیس شورای شهر فردیس عدم وجود اتصالات برابر طرح های توسعه بالادستی برای الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت، تهدید تجاوز به اراضی زراعی وایجاد حاشیه نشینی را از آسیب‌های الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت ذکر کرد.

 وی همچنین اظهار کرد: باتوجه به دلایل فوق و  طرح‌های تفصیلی و جامع و کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی، تقاضا کردیم که مصوبه هیأت وزیران در خصوص الحاق شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیوسازی مپنا به مشکین دشت، اجرا نشود که با دستور مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور،  اجرای مصوبه هیأت وزیران متوقف شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت شهری خبرگزاری فارس البرز مصوبه هیأت وزیران تقسیمات کشوری شهر مشکین دشت اجرای مصوبه محدوده شهر رئیس شورای شهر فردیس متوقف شد مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تحقق شعار سال و اجرای اولویت‌های چهارگانه سازمان زندان‌ها در سال جدید، به همت اداره اشتغال و حرفه آموزی اداره کل زندان‌های البرز، قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حین خدمت در ندامتگاه فردیس تشکیل شد.

اصغر فتحی، سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز طی حکمی سید حسین شمس زاده علوی، مسؤول اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه فردیس را به عنوان مسؤول این قرارگاه منصوب کرد.

این قرارگاه در سال گذشته به‌صورت آزمایشی با همکاری اداره کل‌های فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با آموزش ۲۰۰ سرباز وظیفه به آنان گواهینامه معتبر اعطا کرد.

کد خبر 6081377

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • تبلیغ کولر گازی متوقف نشده است
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده + فیلم