Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز شنبه در نشست آموزشی آشنایی قضات شعب کیفری استان با قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، افزود: این قانون از تیرماه امسال با دیدگاه کاهش جمعیتی کیفری زندان‌ها با توجه به آثار منفی اجتماعی و اقتصادی صدور مجازات حبس اجرایی شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های این قانون، افزود: کاهش مجازات و اصل تعیین حداقل مجازات حبس، توسعه جرائم قابل گذشت، گسترش جرائم قابل تعلیق، توسعه دایره شمول نهادهای ارفاقی دیگر مثل تخفیف مجازات، گسترش نظام نیمه آزادی، آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و جایگزین‌های حبس از ویژگی‌های بارز این قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان در خصوص تاثیر این قانون در وضعیت مجازات متهمان و محکومان، گفت: قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به استناد مواد ۱۰ و ۱۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ عطف به ماسبق شده و نسبت به پرونده‌های جریانی و احکام صادره قطعی قابلیت اعمال دارد.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به تغییرات تخفیف مجازات حبس در قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ امکان تبدیل مجازات حبس به سایر مجازات‌ها در حالت تخفیف وجود نداشت اما مطابق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری امکان تبدیل مجازات حبس درجه پنج، شش و هفت به جزای نقدی وجود دارد.

استان قزوین دارای ۲ زندان در بخش مرکزی قزوین و شهرستان بویین زهرا است.

برچسب‌ها دادگستری استان قزوین سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه دادگستری استان قزوین سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه قانون کاهش مجازات حبس تعزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات مرغ فروش متخلف در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حسین نجف زاده گفت: پرونده یک واحد مرغ  فروشی برای گرانفروشی ۲۰ کیلوگرم سینه مرغ بدون استخوان به میزان ۹۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان پیرانشهر رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۹۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ گرانفروشی محکوم کرد.
نجف زاده گفت: بازرسان اتاق اصناف شهرستان پیرانشهر گزارش تخلف را در بازرسی از یک واحد مرغ فروشی کشف و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

 

دیگر خبرها

  • ۴۶۷ زندانی در کردستان مشمول ارفاق قانونی
  • مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳ افزایش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت
  • صدور آرای جایگزین حبس با ارزشی نزدیک به ۷ میلیارد تومانی در محاکم آذربایجان غربی
  • صدور آرای جایگزین حبس در قزوین
  • چهار رای جایگزین حبس در قزوین صادر شد
  • جهیزیه بخر، زندان نرو
  • ابتکار قاضی قزوینی در صدور آرای جایگزین حبس
  • مجازات مرغ فروش متخلف در پیرانشهر