Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ال جی به تازگی ماسکی ساخته که مجهز به فناوری تصفیه هوا است؛ این ماسک به افراد کمک می‌کند راحت تر نفس بکشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تولید سبک‌ترین آینه جهان از چند صد اتم، ساخت ماسک مجهز به تصفیه هوا و ادعای جدیدترین پرچم‌دار هواوی را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

سبک‌ترین آینه جهان از چند صد اتم تولید شد
فیزیکدانان آلمانی موفق به تولید سبک‌ترین آینه جهان شده‌اند که تنها از چند صد اتم تشکیل شده و قطر آن تنها هفت میکرون است؛ این آینه با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست و مهم‌ترین فایده آن استفاده از این آینه برای مطالعات فیزیک کوانتوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضخامت این آینه از چند ده نانومتر فراتر نمی‌رود و برای ساخت آن از یک دستگاه بزرگ دو تنی با بیش از هزار سیستم و دستگاه اپتیکال استفاده شده است. دستگاه یادشده چینش مصنوعی اتم‌های تشکیل دهنده آینه را در کنار یکدیگر ممکن کرده است.

این اتم‌ها در دولایه بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و برای نهایی سازی چینش آن‌ها از اشعه لیزر استفاده شده است. سبک و در عین حال مستحکم بودن این آینه باعث شده بازتاب نور از روی آن به شکلی بسیار قدرتمندانه و چشمگیر صورت بگیرد که این امر به بررسی فرضیه‌های فیزیک کوانتومی کمک زیادی می‌کند.

یکی از حوزه‌های فیزیک کوانتوم که از این طریق با دقت بیشتری قابل مطالعه است، اوپتومکانیک کوانتومی بوده که در این رشته علمی ماهیت کوانتومی نور با استفاده از دستگاه‌های مکانیکی مورد مطالعه قرارمی‌گیرد و از این طریق تولید حافظه‌های کوانتومی ممکن می‌شود.

ساخت مبدل هیبریدی نور خورشید به برق و بخار

محققان برای اولین بار موفق به تولید نوع جدیدی از مبدل خورشیدی شده‌اند که قادر است انرژی خورشید را به الکتریسیته و نیز بخار مبدل کند و بهره‌وری آن تا ۸۵ درصد است. این مبدل با هزینه اندکی قابل تولید است و به صنایع مختلف امکان می‌دهد تا علاوه بر نور خورشید از گرمای آن نیز برای تولید بخار استفاده کنند.

معمولاً برای جمع آوری و ذخیره سازی انرژی خورشیدی از فناوری فتوولتاییک استفاده می‌شود که مبتنی بر استفاده از سلول‌های خورشیدی تولیدکننده برق از طریق تابش نور مستقیم خورشید است، اما در روش جدید از ابزاری تازه برای متمرکز سازی نور خورشید استفاده شده که این متمرکز سازی باعث می‌شود تا به جای جمع آوری نور خورشید بر دریافت گرمای آن تمرکز شود.

در این روش تابش متمرکز نور خورشید روی وسیله‌ای مشابه با دیش ماهواره و بازتابانده شدن این نور روی یک جعبه حاوی سلول‌های خورشیدی، باعث تبدیل نور خورشید به برق می‌شود. سلول‌های یادشده با انعکاس مجدد نور مادون قرمز خورشید و ایجاد گرما در یک گیرنده گرمایی دارای آب فشرده شده، تولید بخار را ممکن می‌کنند.

پژوهشگران آمریکایی می‌گویند می‌توان بدین شیوه گرمایی به اندازه ۲۴۸ درجه سانتیگراد ایجاد کرد که در بسیاری از فرایندهای صنعتی مانند خشک کردن با بخار، مداوای بیماران، استرلیزه کردن و پاستوریزه کردن قابل استفاده است؛ تولید هر کیلووات ساعت برق بدین شیوه تنها سه سنت هزینه دارد.

تولید ماسک مجهز به تصفیه هوا

شرکت ال جی ماسکی ساخته که مجهز به فناوری تصفیه هوا است؛ این ماسک دارای فیلترهای مخصوص، فن و الگوریتمی است که به افراد کمک می‌کند راحت تر تنفس کند؛ شرکت ال جی دو هزار عدد از ماسک‌های جدید را به بیمارستان سرورنس در سئول اهدا کرده است.

ال جی از فناوری دستگاه‌های تصفیه هوای خود برای توسعه این ماسک استفاده کرده است و به طور دقیق ماسک مذکور دارای دو فیلتر H13HEPA است که می‌توان آن‌ها را تعویض کرد. جنس رویه خارجی این ماسک از پلاستیک و بخش داخلی آن از سیلیکون است و وزن کل دستگاه را می‌توان حدود ۱۲۰ گرم حفظ کرد تا برای مدت طولانی‌تری استفاده شود.

زیر فیلترها فن کوچکی قرار دارد که میزان هوا را کنترل می‌کند؛ فن مذکور دارای الگوریتم‌هایی است که می‌تواند سرعت فن را طوری تنظیم کند که هوای بیشتری وارد ماسک شود تا کاربر راحت‌تر تنفس کند. همچنین این ماسک دارای حسگری برای سنجش فشار هنگام دم و بازدم است.
ال جی با همکاری یک دانشگاه کره‌ای ماسک مذکور را طراحی کرده است. این محصول گواهینامه «مارک میدان الکترومغناطیسی» را دریافت کرده است؛ این گواهینامه به محصولاتی داده می‌شود که سطح تولید میدان‌های الکترومغناطیسی آن‌ها از حد مشخصی پایین‌تر است.

ادعای جدیدترین پرچم‌دار هواوی

پی ۴۰ پرو جدیدترین پرچم‌دار هواوی با سخت‌افزار فوق‌العاده وارد ایران شد؛ پرچم‌داری که ادعا می‌کند بدون گوگل هم می‌توان زندگی کرد. نه تنها عکاسان موبایل بلکه تمام کسانی که به عکاسی با گوشی خود علاقه‌مند هستند، همیشه منتظر کنفرانس جهانی موبایل هستند تا هواوی از جدیدترین اعضای سری دوربین‌محور P پرده برداری کند. این سری اولین بار در سال ۲۰۱۲ با مدل Ascend P1 و به‌عنوان خانواده‌ای از گوشی‌های لوکس رونمایی شد و در کنار سری میت، عنوان «پرچم‌دار شرکت هواوی» را به دست آورد.

بعد از اینکه دعوای تجاری چین و آمریکا گریبان‌گیر هواوی شد، تحریم‌های اعمال‌شده جلوی استفاده از سرویس‌های گوگل را در گوشی‌های این شرکت گرفت، به طوری که اکنون آن‌ها توسعه پلتفرم اختصاصی HMS را به‌عنوان جایگزینی برای سرویس‌های گوگل با جدیت بیشتری دنبال می‌کنند. یک سال بعد از معرفی پی ۳۰ پرو، هواوی جانشین این گوشی را با نام «پی ۴۰ پرو» روانه بازار کرده است، اما نخستین بار در تاریخ گوشی‌های سری P، پی ۴۰ پرو بدون سرویس‌های گوگل و با اتکا بر پلتفرم HMS فروخته می‌شود.

کد خبر 434161

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آینه فیزیک برق انرژی خورشیدی تولید برق انواع ماسک ال جی گوشی موبایل هوآوی ماسک صورت تازه های تکنولوژی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نور خورشید تصفیه هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | عکس جدیدترین دیدار ثریا قاسمی با گوگوش!

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی عکسی از ثریا قاسمی و گوگوش منتشر شده که حکایت دیدار ثریا قاسمی با گوگوش است، البته شایان به ذکر است که درست و یا غلط بودن این تصویر هنوز تائید نشده است.

ثریا قاسمی ۱۰ سال از گوگوش بزرگتر است.

منبع: سایت رکنا

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان
  • جدیدترین تصاویر از اجرای سد فینسک سمنان
  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • عکس | عکس جدیدترین دیدار ثریا قاسمی با گوگوش!
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • جنجال ایکس در هند
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا