Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@04:10:55 GMT

چمخاله، ساحلی اروپایی در گیلان + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۷۱۵۴

چمخاله، ساحلی اروپایی در گیلان + تصاویر

ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین و همچنين کم خطرترین ساحل های موجود در کشور است که در سال هزار و سیصد و نود هم از جانب وزارت کشور بعنوان برترین ساحل استان گیلان انتخاب شد. بهترین جاذبه های چمخاله ساحل ماسه ای بسيار زيبا و رودخانه بزرگ چمخاله میباشد.


وجه تمسیه چمخاله
چمخاله از دو واژه ی چم که در کردی به معنی رودخانه و خاله که در گیلکی یعنی انشعاب تشکیل یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمخاله یعنی منشعب شده از رودخانه های مختلف.

عکس های ساحل چمخاله

 

جاذبه های ساحل چمخاله

برای گشت و گذار در ساحل چمخاله کافی است تا از سکونت گاه تان پا بیرون بگذارید تا از هر قدم که در این شهر ساحلی و بندر زیبا برمی دارید لذت ببرید. لنگرود در مجاورت لاهیجان و رودسر قرار دارد و هر سه شهر را میتوانید روی خط ساحلی مازندران دنبال کنید و دریا را از چند موقعیت مکانی ببینید. روستاهای ییلاقی چمخاله در استان گیلان از آن دسته روستاهایی هستند که نمی توان نمونه آنرا در جای دیگری پیدا کرد.

تصاویر ساحل چمخاله

 

کنار ساحل زیبای چمخاله طبیعت زیبای لیلا کوه و منطقه جنگلی خرما و اطاقور هم قرار دارد که در ایام نوروز با زیبایی خاص خود میتواند جاذبه زیبایی برای گردشگران مختلف باشد.


چمخاله با ماسه های مرغوبش جان می دهد برای یک بازی والیبال یا فوتبال ساحلی. چند زمین مجهز به تور و امکانات بازي در کنار ساحل برپا شده است که از اتفاق طرفداران بسياري دارد و هیجان و شور مضاعفی را به ساحل گردان منتقل می کند. صدای فریادهای بازیکنان و صدای اصابت توپ با دستها نشان می دهد با بازیکنان آماتور رو به رو نیستید! این ساحل چند بار میزبان مسابقات فوتبال و والیبال ساحلی کشور بوده است. حتی یک مسابقه کشتی پهلوانی گیلانی هم در این ساحل ماسه ای زیبا برگزار می شود که دیدنش حتماً خالی از لطف نیست.

عکس های ساحل چمخاله

 
مسیر دسترسی به چمخاله

در حرکت از تهران به سمت چمخاله باید بعد از پشت سر گذاشتن جاده چالوس و رامسر و ورود به استان گیلان به سمت لنگرود برانید.

برای رسیدن به چمخاله از شهر لنگرود، از خیابان آزادگان به بلوار جمهوری اسلامی رفته و در انتها وارد جاده چمخاله شوید. با یک رانندگی 10 الی 12 دقیقه ای به ساحل چمخاله خواهید رسید.

منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ساحل چمخاله گیلان گردشگری سبک زندگی پارسی خبر ساحل چمخاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک سپاه لنگرود با دانشگاه آزاداسلامی لاهیجان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ تفاهم نامه همکاری مشترک با حضور سردار سبحان تاور فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک نیروی زمینی سپاه و آقای سهیل شکری رئیس دانشگاه آزادی اسلامی شهرستان لاهیجان امضا شد.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: این تفاهم نامه برای اجرای طرح‌های مشترک تحقیقاتی و پژوهشی و با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی ، اردویی و آموزشی با توجه به ظرفیت‌های علمی، تجربه و تخصصی فی مابین منعقد شده است.

سردار سبحان تاور تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک کمک به جامعه برای رفع مشکلات و ارتقای سطح علمی در کشور است.

وی با تاکید به اهمیت جایگاه دانشگاه‌ها در کشور گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی اقدامات موثری داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله
  • اختلال در ترددهای دریایی خلیج فارس؛ از دریاها فاصله بگیرید!
  • لایروبی انهار کشاورزی لنگرود
  • شرایط مالکیتی استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند
  • خبر خوش تاج درباره مشکل مالکیت پرسپولیس
  • تاج: رشت باید میزبان مسابقات آسیایی باشد!
  • توضیحات مهم تاج درباره مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس
  • خبر مهم تاج درباره مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک سپاه لنگرود با دانشگاه آزاداسلامی لاهیجان