Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:53:46 GMT

تحقق آرزوی ۸ ساله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۷۶۱۸

تحقق آرزوی ۸ ساله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

حدود هشت سال از تصویب قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌گذرد. قرار بوده با اجرای این قانون که منابع آن توسط دولت باید تامین شود، حقوق بازنشستگان در بازه‌ای مشخص همسان با شاغلان شود، اما محدودیت منابع، باعث شده است که این موضوع دچار یک عقب‌ماندگی جدی شود.

بنابراین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری مدت‌ها سر زبان‌ها افتاده بود و سرانجام در فروردین ۹۹ تعیین تکلیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا، رییس سازمان برنامه و بودجه خبر از اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری داد که این مبلغ به صندوق‌های بازنشستگی مربوطه تخصیص داده شد، بر اساس این طرح،   از ابتدای سال جاری حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب همسان سازی ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان شد.

تامین اعتبار ۶۲ هزار میلیارد تومان بودجه همسان سازی بازنشستگان توسط دولت
اما در این بین، همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که شامل ۳.۵ میلیون خانوار که به همراه افراد تحت تکفل خود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را در برمی‌گیرد بدون تأمین اعتبار مانده و هیچ تکلیفی برای آن تعیین نشده بود.  
البته براساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی همراه با افزایش ۲۶ درصدی مزد ۹۹ کارگران، «حداقل بگیران» بازنشسته تأمین اجتماعی به همان میزان دریافت می‌کنند، یعنی بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۹۹ حدود ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند، اما این میزان حقوق بدون احتساب منابع همسان سازی است.

در ادامه تلاش ها برای اجرایی کردن همسان سازی، با دستور رییس جمهوری، وزارت تعاون، سازمان برنامه ‌بودجه و وزارت اقتصاد پیشنهادی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به هیات وزیران ارائه کردند و سرانجام ۱۸ تیرماه این مصوبه در هیات دولت تصویب شد.  
«محمد شریعتمداری»  وزیر تعاون پس از جلسه هیات وزیران از گام بزرگ دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبرداد و گفت که هیات دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی در بازپرداخت بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی موافقت کرد به این ترتیب دست سازمان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز شد.

***«محمد شریعتمداری» چهارشنبه گذشته در نشست با سردبیران رسانه‌های خبری به مناسبت هفته بهزیستی گفت: پیگیری‌های وزارت تعاون برای بازپرداخت مابقی بدهی دولت به تامین اجتماعی ادامه داشت و سرانجام با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا پایان امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در نتیجه مجموع بازپرداخت‌ها به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال به ۶۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد که گام بزرگی در راستای حل مشکلات بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است.


براساس این مصوبه، بخشی از سهام دولت در ۹ شرکت مهم دولتی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد. سازمان تامین اجتماعی متعهد است با اتکاء به این منابع جدید ظرف مدت کوتاهی در ماه‌های آتی نسبت به اجرای طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فورا اقدام کند.
روز گذشته (جمعه) وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: همسان سازی حقوق‌ بازنشستگان کشوری با تامین منابع و همکاری سازمان برنامه و قول مساعد رییس این سازمان در شهریورماه نهایی و از ابتدای مهرماه عملیاتی می‌شود.

براساس قانون همسان سازی که به گفته وزیر تعاون و رییس سازمان برنامه و بودجه از مهرماه اجرایی می‌شود حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش می یابد، به این صورت که بازنشستگان با ۳۰ سال خدمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با ۳۵ سال خدمت، سه میلیون تومان دریافت خواهند کرد.  

برچسب‌ها سازمان تأمین اجتماعی وضعیت معیشت برابری دستمزد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حسن روحانی بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی وضعیت معیشت برابری دستمزد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حسن روحانی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی وضعیت معیشت برابری دستمزد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حسن روحانی بازنشستگان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هزار میلیارد تومان کار و رفاه اجتماعی بازنشستگان کشوری سازمان برنامه تأمین اجتماعی وزارت تعاون وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

کد خبر 845527 منبع: مهر برچسب‌ها حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی خبر مهم

دیگر خبرها

  • خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»