Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت حاد و بغرنج باشگاه‌های ورزشی در شرایط سخت کرونایی پای قهرمانان این رشته را به جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گرگان باز کرد تا مسوولان برای رفع دغدغه‌های این حوزه ورزشی راهکاری مناسب پیش‌بینی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سایه سنگین و شوم شیوع ویروس کرونا بعد از آنکه باشگاه‌های ورزشی در شهرستان گرگان را به تعطیلی کشاند موجب شد تا 110 باشگاه‌های ورزشی و پرورش اندام در گرگان با مشکلات مالی مواجه شوند و اشتغال 6 هزار مربی در حوزه ورزش دچار اختلال شود و مشاغلی که در این زمینه ایجاد شده بودند زمین‌گیر کند، همین مسائل کافی بود تا پای تعدادی از قهرمانان ورزشی به جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گرگان باز شود و آنها مشکلات خود را شفاف با مسوولان در میان بگذارند تا راهکار مناسبی پیش‌روی آنها قرار داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*تربتی‌نژاد: فعالیت 110 باشگاه بدنسازی در گرگان/ ارتزاق 6 هزار مربی در حوزه ورزش

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گرگان با اشاره به تعطیلی اماکن ورزشی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: این مصوبه قانونی برای اماکن و مجتمع‌های ورزشی اجرا شد بازدیدهای دوره‌ای نیز صورت گرفت.

رمضانعلی تربتی‌نژاد با اشاره به اینکه 200 باشگاه ورزشی در شهرستان گرگان وجود دارد، افزود: 110 باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در گرگان فعالیت دارند که در هر باشگاه حدود 13 نفر اشتغال دارند که این مشاغل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 6 هزار مربی در گرگان از محل حوزه ورزش ارتزاق می‌کنند، تصریح کرد: هر نوع پروتکل بهداشتی برای حوزه ورزش ترسیم شود اجرا خواهد شد تا این حوزه بیش از این دچار خسران نشود.

*چهره‌ساز: 99 درصد باشگاه‌های بدنسازی گرگان استیجاری است/ شایعه تسهیلات 50 میلیون تومانی/ کاری نکنید ورزش گرگان ورشکسته شود

مجید چهره‌ساز که یکی از قهرمانان ورزشی است و به عنوان دبیر هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان گلستان فعالیت دارد از دغدغه‌های حوزه ورزش با شیوع ویروس کرونا می‌گوید: از سال 1378 باشگاه ورزشی را در گرگان راه اندازی کردیم که شرایط کرونایی باعث شده تا این دوران خیلی سخت بگذرد.

وی با بیان اینکه 99 درصد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام در سطح شهرستان گرگان استیجاری است، ابراز کرد: به دلیل شیوع کرونا بسیاری از خانواده‌ها از این ورزش استقبال نمی‌کنند و باشگاه توانایی پرداخت حقوق کارکنان و اجاره مکان را ندارد ادارات آب، برق و گاز نیز همکاری لازم را ندارند.

این قهرمان ورزشی بیان کرد: وضعیت چنان سخت شده که قرار بود تعدادی از باشگاه‌داران تجمع اعتراضی داشته باشند و دغدغه‌های خود را به گوش مسوولان برسانند تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

چهره‌ساز به شایعات ارائه تسهیلات 50 میلیون تومانی به باشگاه‌های ورزشی اشاره کرد: ریالی وام به ما ندادند اما این شایعات دهان به دهان چرخید در صورتی که تسهیلاتی دریافت نکردیم.

وی از مسوولان خواست تا از حوزه ورزش حمایت کنند و تصریح کرد: از مسوولان درخواست داریم به این ورزش توجه کنند فعالیت باشگاه بدنسازی به گونه‌ای است که فاصله اجتماعی رعایت می‌شود و ورزشکاران در فاصله دو الی سه متر تمرین می‌کنند در هر باشگاهی که بیشتر از پنج نفر بدون ماسک بودند بدون اغماض آن را ببندید.

دبیر هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان گلستان خطاب به مسوولان تاکید کرد: کاری نکنید که ورزش گرگان ورشکسته شود، اوضاع خیلی سخت بر ما می‌گذرد، ما کار دیگری غیر از ورزش بلد نیستیم، تعطیلی باشگاه با خواباندن دستگاه‌های یک میلیاردی جز ضرر هیچ سودی ندارد.

چهره‌ساز گفت: مسوولان تدبیری بیندیشند که با یکسری از راهکارها درصد آسیب‌ها را کاهش دهند، بانک‌ها و ادارات شلوغ‌ترین مکان تردد مردمی است اما آنها را تعطیل نکردند باشگاه‌های بدنسازی که تمیزترین مکان است و وسایل بهداشتی و نکات بهداشتی برای سلامت ورزشکاران پیش‌بینی شده باید سخت‌ترین محدودیت‌ها را به دوش بکشد.

*رجبلو: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش بازگشتی ندارد/مسوولان تدبیر عاجل کنند

عزت‌الله رجبلو از دیگر قهرمانان ورزشی استان گلستان و رئیس کمیته مچ‌اندازی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور نیز گفت: مردم گرگان به خوبی مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند ما در حوزه ورزش قرار نیست سلامت مردم را به خطر بیندازیم.

این قهرمان ورزشی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش کشور بعد از انقلاب 80 الی 90 درصد از سوی بخش خصوصی انجام می‌گیرد این سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش بازگشتی ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل کرونا با تعطیلی باشگاه‌های ورزشی برطرف نمی‌شود، ابراز کرد: ماه گذشته فقط 21 نفر در باشگاه بدنسازی ثبت نام کردند و از این تعداد 2 میلیون و یکصد هزار تومان دریافت کردیم و بالغ بر 6 میلیون تومان اجاره ملک و حقوق همکاران را دادیم که این وضعیت ما را به مرز ورشکستگی نزدیک کرده است و می‌طلبد مسوولان تدبیر عاجل کنند.

این قهرمان ورزشی با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی سلامت جامعه را تضمین می‌کنند از تعطیلی اماکن ورزشی پرورش اندام انتقاد کرد و گفت: کسانی که وارد باشگاه می‌شوند اسپری شخصی ضدعفونی، ماسک و دستکش دارند، فاصله بین افراد کاملا رعایت می‌شود و سلامت آنها دچار تهدید نیست باید مسوولان این حوزه ورزشی را دریابند.

*حمیدی: مطالبات باشگاه‌های بدنسازی پیگیری می‌شود/ جامعه انتظار نظارت بیشتر را دارد

فرماندار گرگان نیز در خصوص ایجاد محدودیت باشگاه‌های بدنسازی در شهرستان گرگان ابراز کرد: باشگاه‌های بدنسازی اصلا نیاز به تعطیلی ندارند اما نظر داشنگاه علوم پزشکی این است که باید باشگاه‌ها بسته شود، دانشگاه موارد آسیب را دیده و با چشم و همچشمی‌ها در این بخش روبرو شده است عدم تمکین برخی باشگاه‌داران منجر به تعطیلی آنها  شد.

وی از رئیس ورزش و جوانان شهرستان خواست تا مطالبات باشگاه‌های بدنسازی را با ذکر دلایل متقن در قالب یک گزارش آماده ارائه کند تا پیگیری لازم در این زمینه صورت بگیرد.    

فرماندار گرگان تصریح کرد: ما مجری سیاست‌های بالادستی در سطوح ملی و استانی هستیم و اگر این سیاست‌ها را اجرا نکنیم بازخواست می‌شویم، باشگاه‌های بدنسازی را می‌توان از سایر باشگاه‌ها و اماکن ورزشی متمایز کرد به شرطی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، ما می‌دانیم 90 درصد این باشگاه‌ها استیجاری هستند و شرایط سختی را می‌گذارنند.

حمیدی با اشاره به اینکه همیشه سختگیری جواب نمی‌دهد، گفت: ما مشاغل پرریسک‌تری هم داریم مانند تاکسی‌ها  اما نمی‌توانیم آنها را جمع‌آوری کنیم، اگر به سمت برخوردهای سختگیرانه روی می‌آوریم برای این است که جامعه انتظار نظارت بیشتر را دارد.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: باشگاه های ورزشی گرگان ورشکستگی پرورش اندام بدنسازی ورزش و جوانان گرگان بدنسازی و پرورش اندام باشگاه های بدنسازی شیوع ویروس کرونا باشگاه های ورزشی باشگاه بدنسازی شهرستان گرگان حوزه ورزش باشگاه ها چهره ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل دفتر توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان کشور در کارگاه آموزشی حقوق ورزشی و باشگاه داری نوین به میزبانی استان گفت: در محدوده هر باشگاه ورزشی مسولیت مستقیم برعهده موسس باشگاه است و موسسین باشگاه باید از قوانین مرتبط با باشگاه‌ها مطلع باشند تا با چالش مواجه نشوند.
سیروس احمدی افزود: سامانه صدور مجوز‌ها تغییراتی داشته است تا مراحل صدور و تمدید باشگاه‌ها تسهیل شود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از تجهیزات ورزشی استاندارد در باشگاه‌های ورزشی گفت: باشگاه‌های ورزشی ملزم به استفاده از تجهیزات ورزشی استاندارد و سالم هستند تا برای ورزشکاران آسیبی ایجاد نشود.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین