Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی روسیه گفت این کشور با تکمیل پروژه های جدید گاز طبیعی مایع می تواند ۱۵ درصد از بازار جهانی آن را به دست آورد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در مقاله‌ای در مجله روسی «سیاست انرژی» نوشت روسیه با تکمیل پروژه های جدید گاز طبیعی مایع می تواند 15 درصد از بازار جهانی آن را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواک گفت از زمان آغاز صادرات گاز طبیعی مایع در سال 2009 با پروژه ساخالین2، صادرات این محصول 4.5 برابر شده است.

 در حالیکه شرکت گزپروم که انحصار صادرات گاز روسیه را در دست دارد، در حال راه اندازی خط لوله های جدید در شرق و غرب کشور است، پروژه های «قدرت سیبری» برای صادرات به چین و «ترک استریم» برای صادرات به ترکیه، حضور این کشور را در بازار جهانی گاز طبیعی مایع تقویت می کنند. این دو پروژه در اختیار شرکت نواتک، بزرگترین تولید کننده خصوصی گاز روسیه، هستند.

 نواتک که قبلاً گاز طبیعی مایع را از کارخانه «یامال ال ان جی» صادر می کرد، در سپتامبر 2019 دومین پروژه بزرگ گاز طبیعی خود را با عنوان «آرکتیک ال ان جی2»  در شبه جزیره گایدان آغاز کرد.

 دولت روسیه به نواتک در اجرای این پروژه های گاز طبیعی در اقیانوس منجمد شمالی کمک میکند.

آمریکا دوباره پروژه خط لوله گاز روسیه را تهدید به تحریم کردسرمایه‌گذاری بانک‌های روسی برای افزایش تولید نفت روسیه

 یکی از مقامات ارشد دولت روسیه در اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرد منطقه قطب شمال اصلی‌ترین پیش‌برنده تولید گاز طبیعی روسیه طی دو دهه آینده خواهد بود چون ظرفیت تولید 90 درصد از تمام گاز تولید شده در روسیه را تا 2035 دارد.

وی گفت منطقه قطب شمال نقش مهمی در تبدیل شدن روسیه به بازیگر اصلی بازار گاز طبیعی مایع در جهان دارد.

 دولت روسیه با کاهش مالیاتی،  معافیت از مالیات استخراج و سایر محرک های مالی شرکتهای خود را حمایت می‌کند تا فعالیت در قطب شمال را توسعه دهند.

 انتهای پیام/89

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... شرکت رزنفت روسیه کاهش تولید نفت را دردناک توصیف می‌کند تولید نفت روسیه به ۱۱.۳۵ میلیون بشکه در روز رسید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گاز طبیعی مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا شاهمرادی افزود: با توجه به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، این حوزه دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدود ۶۰ درصد این ارزش، از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تأمین می‌شود

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید این نسبت تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

شاهمرادی تصریح کرد: تکیه اصلی ما بر توانمندی‌های داخلی است زیرا می‌توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال‌های گذشته است.

کد خبر 6064225 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • (عکس) جایگزین سراتو به بازار آمد!
  • روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • هیوندای توسان 2025 ، قوی تر آمد! (+عکس)
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • اروپا پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری کشف «ذرات شبح» را آغاز کرد
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا