Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:12:10 GMT

آخرین جزئیات خسارت سیل به استان گلستان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۸۲۳۱

آخرین جزئیات خسارت سیل به استان گلستان

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: در سیل روز پنج شنبه ۲۶ تیرماه به ۳۹۲ واحد مسکونی در ۵۲ روستا و ۴ شهر خسارت وارد شد.

به گزارش مشرق، سیدمحمد حسینی اظهار داشت: ارزیابی خسارت‌های سیل به واحدهای مسکونی، ابنیه فنی و تاسیسات روبنایی در روستاهای سیل‌زده استان انجام شد.

وی گفت: همکاران بنیاد مسکن استان از همان دقایق اولیه سیلاب در قالب تیم‌های ارزیاب خسارت‌ها و تیم ماشین‌آلات عمرانی در کنار مردم حاضر و مشغول کمک‌رسانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کمک‌رسانی فوری ستاد اجرایی فرمان امام به مردم سیل‌زده اردبیل آخرین جزئیات از سیل در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان افزود: 10 تیم ارزیاب در شهرستان‌های گنبد، آزادشهر، مراوه تپه، کلاله و گالیکش در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته، خسارت‌های سیل را ارزیابی کردند. همچنین 4 دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر امور اجرایی و ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن استان نیز از روز گذشته در این مناطق مشغول خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید علت‌ خسارت‌های وارده به روستاها مشخص شود و بنیاد باید تعریف پروژه‌های پیشگیری را با جدیت بیش از پیش دنبال کند تا از وقوع خسارت‌های تکراری جلوگیری و مشکلات روستاها در حوزه سیل شناسایی برطرف شود.

حسینی اعلام کرد: سیل دو روز قبل به 392 واحد مسکونی در 52 روستا و 4 شهر استان خسارت زد که از این تعداد 349 واحد تعمیری و 43 واحد احداثی است. همچنین به 32 کیلومتر از راه‌ها و معابر و 57 دهنه پل و ابنیه فنی واقع در طرح های هادی روستاها خسارت وارد شد که میزان خسارت وارده به این بخش 71 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزیابی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان همچنین اجرای طرح‌های هادی که در آن مطالعات جامعی در مورد هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها انجام می‌شود را در پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها بسیار مهم و اساسی دانست و با اشاره به پیگیری‌های استانی و ملی مجموعه بنیاد مسکن استان، از مدیران استانی خواست تا دغدغه بنیاد مسکن استان در تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های هادی را مد نظر قرار دهند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم جامعه سیل استان گلستان بنیاد مسکن استان استان گلستان خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال

مدیرعامل بنیاد مسکن استان تهران گفت: قیمت هر مترمربع واحد‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر تهران در سال گذشته ۹ میلیون تومان بود که در مجموع به حدود یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

عطاءالله زمانی مظفرآبادی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت قیمت تمام شده  و متراژ پروژه های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد مسکن استان تهران در حال ساخت است گفت :  بنیاد  مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن متولی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نسبت  به تامین مسکن متقاضیان اقدام کرده است.

وی افزود:  در استان تهران  ۲۷ شهر زیر ۵۰ هزار نفر بوده که  ۱۹۳هزار نفر ثبت نامی داریم که سه شرط از جمله  فرم ج، عدم دریافت تسهیلات و نداشتن  مالکیت بوده که از این تعداد  ۱۰۸ هزار  تایید شده اند.

زمانی مظفر آبادی توضیح داد: ۷هزار و ۴۰۰ نفر هم مشمول ۴شرط اصلی که از جمله سبز بودن فرم ج، عدم دریافت تسهیلات و نداشتن مالکیت و ساکن بودن تهران بودند که بنیاد مسکن هدف گذاری برای ساخت برای آنها را در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: در  سایت محک و جیلارد در دماوند ۱۴۲۰ واحد را شروع کرده ایم و در دهه حساب ۱۰۰ امام هم که از ۲۱ فروردین ماه تا ۳۱ فروردین ماه را شامل می شود. ۴۰۰ واحد  در نسیم شهر، ۷۷۴ واحد اسلام شهر  ،۱۰۸ واحد در سایت محک و ۸۰ واحد شاهد شهر  را از ابتدای امسال شروع کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران توضیح داد: میانگین  هر مترمربع  قیمت مسکن در سال گذشته ۹ میلیون تومان است که امسال با توجه به افزایش نرخ تورم قیمت ها بیشتر می شود که در نهایت به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می رسد‌.

او بیان کرد:  یک هزار و ۴۲۰ واحد را به تدریج شروع کرده ایم و تا خرداد ماه ۲۲۰ واحد را در محک دماوند تحویل می دهیم و هر سه ماه یک بار پروژه ها را تحویل می دهیم و تا پایان سال این تعداد را به بهره برداری خواهیم رساند‌.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون