Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و استفاده گسترده تر مشتریان از سامانه های الکترونیکی بانک، سقف انتقال وجه کارت به کارت در بانک توسعه صادرات ایران افزایش یافت.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز با تمهیدات انجام شده و موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سقف انتقال وجه کارت به کارت در بانک توسعه صادرات ایران به مبلغ شصت میلیون ریال افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، به منظور رفاه حال مشتریان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراجعه مشتریان به شعب بانک، به درخواست بانک توسعه صادرات ایران و موافقت بانک مرکزی، افزایش مبلغ کارت به کارت از مبلغ سی میلیون ریال به شصت میلیون ریال تصویب و اجرایی شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کارت به کارت بانک توسعه صادرات انتقال وجه پول نیوز بانکداری الکترونیک تراکنش بانک توسعه صادرات کارت به کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ (+جدول)

 تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۱، ۲۴.۷ درصد افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی، سهم مصرف­ کنندگان نهایی (خانوار) با احتساب کارت‌های اعتباری ۱۹.۸ درصد است.

 به گزارش تسنیم، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان میدهد که تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 12 ماهه سال 1402 مبلغ 56460.3 هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 11193.1 هزار میلیارد ریال (معادل 24.7 درصد) افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ 46122.0 هزار میلیارد ریال معادل 81.7 درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و 10338.4 هزار میلیارد ریال معادل 18.3 درصد به مصرف­  کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.

لازم به ذکر است تسهیلات پرداختی 12 ماهه سال 1401 مبلغ 44485.3 هزار میلیارد ریال بوده است که با در نظر گرفتن تعدیلات صورت پذیرفته توسط شبکه بانکی به مبلغ 45267.2 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

   جدول 1 بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی 12 ماهه سال 1402 می‌باشد. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی 12 ماهه سال 1402 مبلغ 35244.6  هزار میلیارد ریال معادل 76.4 درصد کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) مبلغ  4315.7 هزار میلیارد ریال معادل 41.7 درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) می‌باشد.

   سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 12 ماهه سال 1402 معادل 13728.8 هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 39.0 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش های اقتصادی (مبلغ 35244.6 هزار میلیارد ریال) می‌باشد.

ملاحظه می‌شود از 16743.0 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 82.0 درصد آن (مبلغ 13728.8 هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال 1402 می‌‌باشد.

⦁    تسهیلات خرد ( کمتر از 3000 میلیون ریال )
  از کل تسهیلات پرداختی در دوره یاد شده، مبلغ 13150.9 هزار میلیارد ریال معادل 23.3 درصد به صورت تسهیلات خرد اعطا شده است. همچنین مبلغ 1032.9 هزار میلیارد ریال نیز در قالب کارت‌های اعتباری انجام پذیرفته است، که با احتساب این مبلغ، کل تسهیلات پرداختی خرد (کمتر از سه میلیارد ریال) به مبلغ 14183.8 هزار میلیارد ریال معادل 24.7 درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی در قالب کارت‌های اعتباری نیز در بخش خانوار پرداخت شده است، با این اوصاف سهم بخش خانوار از 18.3 درصد در جدول‏-1، به 19.8 درصد کل تسهیلات پرداختی افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود.

بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی)توجه ویژه‌ای کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بنگاهداری بانک ها به جای پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی در بانک‌ها

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ (+جدول)
  • سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت
  • سقف تراکنش خرید روزانه ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت