Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهریار حیدری افزود: مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با حضور وزیر نیرو بررسی شد که در این خصوص مقرر شد در یک برنامه کوتاه مدت فعلا این مشکلات رفع شود و تقویت و تعویض سامانه‌های شبکه انتقال آب منطقه نیز در یک برنامه بلند مدت ۲ ساله مورد توافق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سامانه آبیاری گرمسیری می‌تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار شود که تا ۳ماه آینده بیش از ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت ذهاب، سرقلعه و گیران و همچنین بخش‌هایی از مزارع شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد که در اشتغال جوانان منطقه موثر است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تعهد کرده‌اند که تا ۲ سال آینده ۲۳ هزار هکتار از ارضی کشاورزی مناطق غرب کرمانشاه تحت پوشش سامانه گرمسری قرار گیرد و لازم است در ایجاد کانال‌های پایین‌دست سدها و شبکه‌های فرعی نیز تسریع شود.

حیدری در ادامه با اشاره به نقش مهم مرزها در رونق و پیشرفت مناطق مرزی گفت: مرزها اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند باعث رونق و پیشرفت منطقه شوند؛ از این رو پیگیری‌ها برای بازگشایی سریع مرز تیله کوه به وزیر امور خارجه داده شد تا مردم سرپل ذهاب بتوانند از مزایای فعالیت‌های تجاری این مرز بهره‌مند شوند.

وی اصلاح مدیریتی در گمرک را مورد تاکید قرار داد و به گفت و گوی با وزیر اقتصاد در این ارتباط اشاره کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم شاهد استفاده حداکثری از قابلیت‌های تجاری مرزها و رونق و پیشرفت منطقه باشیم.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در منطقه و جذب سرمایه‌داران از نکات مهم در پیشرفت منطقه است که در این رابطه اقدام‌های مناسبی با همکاری استانداری کرمانشاه انجام گرفته و درخواست‌های متعددی نیز وجود دارد و در حال بررسی برای جذب بهترین درخواست‌ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع امهال تسهیلات زلزله زدگان در مناطق زلزله زده نیز گفت: بانک کشاورزی به‌صورت موردی اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی به صورت یارانه از دولت دریافت کرده و سایر بانک‌ها نیز می‌توانند به‌صورت موردی از طریق دولت اقدام کنند تا مشکل امهال وام مردم زلزله زده رفع شود.

حیدری افزود : در این رابطه یک درخواست ۲ساله امهال از دولت نیز انجام گرفته و در تلاش هستیم حداقل برای مدت یک‌سال امهال تسهیلات زلزله‌زدگان را از دولت دریافت کنیم.

کد خبر 531945 برچسب‌ها آب استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب استان کرمانشاه سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد