Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان از کاهش ۱۵.۵ درصدی ورودی به زندان های این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ورودی به زندان های استان کرمان در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

"رمضان امیری" در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور ۲۱ هزار و ۳۶۳ تصمیم جایگزین حبس از سوی قضات استان افزود: طی سال گذشته در راستای اجرای راهبرد اصلی قوه قضائیه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها، ۲۸۳۰ تعلیق اجرای حکم، ۱۴۳۲ مورد آزادی مشروط، ۲۱۰ تعلیق صدور حکم، ۶۷ مورد استفاده از پابند الکترونیک، ۳۹۰۳ قرار تعلیق تعقیب، بالغ بر ۴۰۰۰ کیفرخواست شفاهی، ۸۷۱ مورد الزام به خدمات عمومی رایگان و ۱۴۴۲ مورد عفو رهبری در استان کرمان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح پابند الکترونیکی ۹۳ نفر با این نوع  حبس، مجازات شده اند اظهار کرد: در ستاد صیانت از حقوق شهروندی در دوره پیشگیری از کرونا، ۵۲ جلسه شورای طبقه بندی برگزار و با رای باز شدن ۲۷۲ محکوم، مرخصی ۳۵۵ محکوم، مرخصی پایان حبس ۱۶۹ محکوم، آزادی مشروط ۶۴۹ محکوم، عفو ۳۱۱ محکوم، تعلیق ۲۳۹ محکوم، تعلیق قرار بازداشت موقت ۲۵ محکوم و تعلیق قرار کفالت ۴ محکوم موافقت شده است.

مدیرکل زندان های استان کرمان با بیان اینکه در راستای توسعه دادرسی غیر حضوری و نظارت الکترونیک زمان برگزاری جلسات دادرسی الکترونیکی زیرساختهای ملاقات مجازی نیز در زندانهای استان کرمان فراهم شده است افزود: در حال حاضر ۱۲۹ زندانی در حوزه صنعت، ۱۷۵ زندانی در حوزه خدمات، ۱۴۱ زندانی در حوزه کشاورزی و ۸۵۵ زندانی در حوزه صنایع دستی مسئول به فعالیت هستند.

امیری با اشاره به آزادی ۳۷۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه و خیران در سال گذشته، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شده اند که در همین راستا کرمان سال گذشته در شمار استان های با رتبه نخست در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک خیّران قرار داشت.

مدیرکل زندان های استان کرمان با بیان اینکه حدود ۱.۵ درصد از زندانیان استان کرمان به دلیل جرائم غیرعمد در زندان به سر می برند تصریح کرد: این افراد با جرائمی چون بدهکاری مالی، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه و قتل های شبه عمد زندانی شده اند.

پیشگیری از ورود کرونا به زندان های استان کرمان

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات پشگیرانه در اداره کل زندان های استان گفت: با ارائه و اجرای پروتکل های بهداشتی و تعیین مراحل قرنطینه ای متعدد از ورود ویروس کرونا به زندان های بسته استان پیشگیری شده است به طوری که بر اساس تعاملات موجود بین اداره‌کل زندان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با انجام اقدامات پیشگیرانه تاثیرگذار، حتی یک مورد زندانی مبتلا به کرونا تاکنون نداشته‌ایم.

امیری ضمن اشاره به اینکه تمام کارکنان زندان های استان کرمان از نیمه اسفندماه سال گذشته در آماده‌باش هستند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا کار پرسنل اداره‌کل زندان‌ها چندین برابر شده تا از ابتلای زندانیان به این بیماری پیشگیری شود.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که زیرساخت های لازم برای برگزاری جلسات محاکمه به صورت الکترونیکی در زندان های سراسر استان کرمان فراهم شده است، گفت: در سال گذشته دادگاه الکترونیکی ۸۲۶ نفر از متهمان در مجموعه زندان های استان برگزار شد که نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه های اعزام و بدرقه زندانیان و نیز پیشگیری از ورود ویروس کرونا به داخل زندان ها داشته است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری و سایر ارگان های استان اقدامات بسیار زیادی انجام شده است، گفت: -ارسال کلیه دستورالعمل های مربوط به کنترل بیماری کرونا ارسالی از سازمان زندانها، پدافند غیر عامل و دانشگاه علوم پزشکی به زندانهای تابعه جهت اجرای مفاد و برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس با ستاد سازمان زندانها و زندانهای تابعه جهت بررسی وضعیت بیماری در زندانها و راهکارهای پیشگیری در زندان جهت پرسنل و مددجویان و سربازان در این راستا انجام شده است.

مدیرکل زندان های استان کرمان عنوان کرد:  محدود کردن ملاقات های حضوری و شرعی و بعضا کابین در زندانها با هماهنگی مجموعه قضائی و اطلاع رسانی به خانواده زندانیان، پیگیری از طریق مجموعه قضائی جهت ارائه مرخصی به زندانیان دارای شرایط و بیماریهای مزمن، تعامل با مجموعه قضائی در خصوص کاهش ورودی زندان در ماههای اخیر و - آماده سازی فضای مبنی بر نگهداری زندانیان ورودی تا ۱۴روز قبل از ورود به اندرزگاهها نیز به منظور پیشگیری از ورود کرونا به زندان ها انجام شده است.

وی اظهار کرد: ضدعفونی کلیه اماکن زندان با محلول پرکلرین بصورت روتین بخصوص سرویس های بهداشتی، آماده سازی اتاق‌های ملاقات شرعی در زندان بعنوان اتاق بیمار(نقاهتگاه) جهت افراد مشکوک و ایزوله کردن آنها، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای تهیه برخی اقلام مورد نیاز بهداری زندانهای استان منجمله شیلد محافظ صورت، ماسک قابل شست و شو، الکل و مواد ضدعفونی کننده، تهیه و توزیع مواد شوینده (صابون مایع) و وایتکس علاوه برسهمیه ماهیانه به زندانهای تابعه و هماهنگی با ارتش جهت گندزدایی محیط و اماکن زندان با خودروی مجهز در راستای روز ارتش و مبارزه با بیماری کرونا در این راستا انجام شده است.

مدیرکل زندان های استان کرمان با اشاره به این مطلب که زندان های این استان در حوزه درمانی و پزشکی نیازمند توجه ویژه است، گفت: کمبود نیروی تخصصی کادر درمانی در زندانهای استان (پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت و روانشناس) و کمبود تجهیزات و وسایل پزشکی در راستای ارائه خدمات به مددجویان در این حوزه قابل توجه است.

امیری به کمبود خودروی آمبولانس در زندان‌های استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: کمبود اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در زمینه خریدهای اموالی، بهسازی و تعمیر و تجهیز بهداری زندانها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان در ادامه ب گفت: در حوزه عمرانی زندان های استان کرمان طی سال گذشته ادامه عملیات اجرایی اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی کرمان، ادامه عملیات اجرایی بازداشتگاه شهرستان رودبار جنوب، احداث سالن حرفه آموزی زندان کرمان ، احداث سالن پیش ملاقات زندان بم و احداث سالن پیش ملاقات زندان منوجان انجام شده است.

امیری به آغاز عملیات عمرانی احداث زندان جدید جیرفت نیز اشاره و بیان کرد: راه اندازی اقامتگاه موقت در شهرستانهای سیرجان، جیرفت، بم و رفسنجان و بهسازی زندانهای استان نیز در سال گذشته صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندان سازمان زندان ها اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دادگستری استان کرمان کروناویروس مدیرکل زندان های استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی مدیرکل زندان ها زندانهای استان استان کرمان زندانی در حوزه انجام شده ویروس کرونا زندان ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست

آمار یک شرکت تحقیقاتی نشان داد فروش گوشی‌های اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، با تشدید رقابت سازندگان گوشی‌های اندرویدی، به میزان حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و این شرکت، برتری خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، داده‌های موسسه آی‌دی‌سی نشان داد فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه ژانویه تا مارس، ۷.۸ درصد رشد کرد و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسید و سامسونگ با کسب ۲۰.۸ درصد سهم از این بازار، اپل را کنار زد و بزرگترین سازنده تلفن هوشمند شد.

فروش سازنده آیفون پس از عملکرد پرقدرتی که در سه ماهه دسامبر داشت و از سامسونگ به عنوان سازنده گوشی شماره یک جهان، جلو زد، کاهش یافت و با سهم ۱۷.۳ درصدی از فروش جهانی گوشی، دوباره به جایگاه شماره دو بازگشت. شرکت چینی شیائومی با سهم بازار ۱۴.۱ درصد در سه ماهه اول، در رتبه سوم ایستاد.

شرکت کره‌ای سامسونگ که مدل پرچمدار گلکسی اس ۲۴ را در ابتدای امسال به بازار عرضه کرد، بیش از ۶۰ میلیون دستگاه گوشی در سه ماهه اول فروخت. شرکت تحقیقاتی کانترپوینت پیش از این گزارش کرده بود فروش جهانی گلکسی اس ۲۴، هشت درصد در مقایسه با فروش سری اس ۲۳ در سه هفته نخست از آغاز عرضه، افزایش یافت.

اپل در سه ماهه اول امسال، ۵۰.۱ میلیون دستگاه آیفون فروخت که کمتر از ۵۵.۴ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بود. فروش گوشی‌های اپل در چین طی همین مدت، ۲.۱ درصد کاهش داشت.

این کاهش، منعکس کننده چالش پیش روی این شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود است، زیرا بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی چین، استفاده از دستگاه‌های اپل در محیط کار را ممنوع کرده اند. این اقدام، منعکس کننده محدودیت‌های دولت آمریکا برای استفاده از اپلیکیشن‌های چینی به دلایل امنیتی است.

اپل، کنفرانس طراحان جهانی خود را در ژوئن برگزار خواهد کرد و در این رویداد، جدیدترین به‌روزرسانی نرم افزار‌های آیفون، آی‌پد و دستگاه‌های دیگر این شرکت رونمایی می‌شود.

سرمایه گذاران به دقت به نظاره توسعه هوش مصنوعی در اپل نشسته اند که تاکنون حرف زیادی درباره استفاده از این فناوری در دستگاه‌های خود نزده است. این شرکت، امسال عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد.

دیگر خبرها

  • پیگیری استاندار کرمان برای بازگشایی ۲ پل در جنوب کرمان
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • کاهش ۲۵ درصدی کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی